-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <3...@v...googlegroups.com>
<s...@d...wkurw.org>
<j7kko0$esm$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<2...@y...googlegroups.com>
<4e9e9d61$0$5803$65785112@news.neostrada.pl>
<4e9ea350$0$5802$65785112@news.neostrada.pl>
<j7mfu9$td3$1@mx1.internetia.pl>
<2...@y...googlegroups.com>
<j7mqt6$s2n$23@node2.news.atman.pl> <j7ngkf$j8m$1@inews.gazeta.pl>
<j7nqo8$att$1@inews.gazeta.pl>
<4e9fc661$0$8443$65785112@news.neostrada.pl>
<j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl>
Subject: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Date: Thu, 20 Oct 2011 14:00:55 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Lines: 66
Message-ID: <4ea00d78$0$5804$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.24.159.92
X-Trace: 1319112056 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 5804 83.24.159.92:2737
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2407952
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl...
> Wiem z jakiej literatury korzystasz. To grupy dyskusyjne i fora
> internetowe.
Moja literatura pochodzi z czytelni Politechniki Warszawskiej, nie pamiętam
jakie to książki bo czytałem je 10 lat temu przez 5 lat z ciekawości bo to w
sumie nie moja dziedzina. Możemy się spotkać na SiMR i popytamy.
W domu mam tylko kilka pozycji Dobrzyńskiego Lotha Bernhardta i jakieś o
materiałoznawstwie i projektowaniu.
> Jak byś napisał ze producent samochodu umieścił w instrukcji naprawy wpis
> ,jaki podałeś, na okoliczność wymiany pierścieni. To by coś to znaczyło.
> Na
> razie to bzdura do kwadratu. Do kwadratu dlatego że upierasz się że tak
> czytałeś. To daj źródło jak taki pewny jesteś. Książka, numer strony. W
> fabrykach silników samochodowych każdy silnik zanim wyjedzie za bramę jest
> odpalany. W kilkanaście kilkadziesiąt sekund po odpaleniu mierzą wiele
> jego
> parametrów. W tym moc maksymalną. Oleju po tym zabiegu nie wymieniają.
Dzisiejsze fabryki wypuszczają niedopracowane buble mające pochodzić tyle co
mówi gwarancja. Producentowi nie zależy. Informacja od producenta od dawna
nie jest wykładnią tego co może być. To nie czasy naukowych biuletynów o
opracowaniu silnika OM617A czy rezonansów i napełnianiu w M104 Mercedesa.
To że
> jeden filtr nazywa się bocznikowym a inny szeregowym lub pełnego przepływu
> nic
> nie znaczy jeśli idzie o otwieranie się zaworu. W bocznikowym dołożony
> jest
> jeden element w filtrze, cieńsza jest obudowa i olej z niego wraca do
> miski. O
> ile w przypadku filtrowania bocznikowego stan techniczny łożysk
> pracujących
> pod ciśnieniem oleju mało wpływa na przepływ przez filtr. Tak w
> filtrowaniu
> filtrem pełnego przepływu w im lepszym stanie technicznym są łożyska (
> ślizgowe smarowane pod ciśnieniem to też łożyska, mają swoją nazwę) tym
> mniejszy przepływ przez filtr. W nowym silniku ponad 90% oleju zassanego
> przez
> pompę wraca do miski nie filtrowane. Zawór przelewowy w pompie to
> załatwia.
> Tyle literatura fachowa.
A jaka ta Twoja literatura fachowa?
A co zmienia fakt, że 90% oleju trafia do miski zaraz za pompą? W zużyciu
pompy widać to, że trafia do niej olej nie filtrowany.
Mówisz, że im nowsze panwie tym przepływ oleju mniejszy - no ale
Zapominasz, że nowa panew ma luz montażowy (i olej ją chłodzi), że są
natryski oleju na denka tłoków, że jest np. zasilanie turbo jest np natrysk
na łańcuch rozrządu, że jest smarowanie wałka rozrządu... i ten przepływ
wcale nie jest taki mały i jest z za filtru.
Jeśli zatka się filtr pełnego przepływu to otworzy się bocznik i olej
popłynie w kanały nie filtrowany. Przez nowe panewki też przepływa olej i im
czytszy tym lepszy.
Uważasz, że opłaca mi się oszczędzić 100zł na nowym oleju odpowiednim do
docierania z nowym filtrem jeśli części w silniku kosztują ponad 60x tyle? a
czasem zdecydowanie więcej!
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.11 00:06 kogutek
- 21.10.11 00:37 Ukaniu
- 21.10.11 01:20 kogutek
- 21.10.11 08:19 Ukaniu
- 21.10.11 11:05 kogutek
- 21.10.11 11:55 Ukaniu
- 24.10.11 14:56 4CX250
- 25.10.11 11:51 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO