    From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <j7kko0$esm$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <2...@y...googlegroups.com>
    <4e9e9d61$0$5803$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e9ea350$0$5802$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7mfu9$td3$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@y...googlegroups.com>
    <j7mqt6$s2n$23@node2.news.atman.pl> <j7ngkf$j8m$1@inews.gazeta.pl>
    <j7nqo8$att$1@inews.gazeta.pl>
    <4e9fc661$0$8443$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Date: Thu, 20 Oct 2011 14:00:55 +0200

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl...
    > Wiem z jakiej literatury korzystasz. To grupy dyskusyjne i fora
    > internetowe.

    Moja literatura pochodzi z czytelni Politechniki Warszawskiej, nie pamiętam
    jakie to książki bo czytałem je 10 lat temu przez 5 lat z ciekawości bo to w
    sumie nie moja dziedzina. Możemy się spotkać na SiMR i popytamy.
    W domu mam tylko kilka pozycji Dobrzyńskiego Lotha Bernhardta i jakieś o
    materiałoznawstwie i projektowaniu.

    > Jak byś napisał ze producent samochodu umieścił w instrukcji naprawy wpis
    > ,jaki podałeś, na okoliczność wymiany pierścieni. To by coś to znaczyło.
    > Na
    > razie to bzdura do kwadratu. Do kwadratu dlatego że upierasz się że tak
    > czytałeś. To daj źródło jak taki pewny jesteś. Książka, numer strony. W
    > fabrykach silników samochodowych każdy silnik zanim wyjedzie za bramę jest
    > odpalany. W kilkanaście kilkadziesiąt sekund po odpaleniu mierzą wiele
    > jego
    > parametrów. W tym moc maksymalną. Oleju po tym zabiegu nie wymieniają.

    Dzisiejsze fabryki wypuszczają niedopracowane buble mające pochodzić tyle co
    mówi gwarancja. Producentowi nie zależy. Informacja od producenta od dawna
    nie jest wykładnią tego co może być. To nie czasy naukowych biuletynów o
    opracowaniu silnika OM617A czy rezonansów i napełnianiu w M104 Mercedesa.

    To że
> [...]
    > miski. O
    > ile w przypadku filtrowania bocznikowego stan techniczny łożysk
    > pracujących
    > pod ciśnieniem oleju mało wpływa na przepływ przez filtr. Tak w
    > filtrowaniu
    > filtrem pełnego przepływu w im lepszym stanie technicznym są łożyska (
    > ślizgowe smarowane pod ciśnieniem to też łożyska, mają swoją nazwę) tym
    > mniejszy przepływ przez filtr. W nowym silniku ponad 90% oleju zassanego
    > przez
    > pompę wraca do miski nie filtrowane. Zawór przelewowy w pompie to

    A jaka ta Twoja literatura fachowa?
    A co zmienia fakt, że 90% oleju trafia do miski zaraz za pompą? W zużyciu
    pompy widać to, że trafia do niej olej nie filtrowany.
    Mówisz, że im nowsze panwie tym przepływ oleju mniejszy - no ale
    Zapominasz, że nowa panew ma luz montażowy (i olej ją chłodzi), że są
    natryski oleju na denka tłoków, że jest np. zasilanie turbo jest np natrysk
    na łańcuch rozrządu, że jest smarowanie wałka rozrządu... i ten przepływ
    wcale nie jest taki mały i jest z za filtru.
    Jeśli zatka się filtr pełnego przepływu to otworzy się bocznik i olej
    popłynie w kanały nie filtrowany. Przez nowe panewki też przepływa olej i im
    czytszy tym lepszy.
    Uważasz, że opłaca mi się oszczędzić 100zł na nowym oleju odpowiednim do
    docierania z nowym filtrem jeśli części w silniku kosztują ponad 60x tyle? a
    czasem zdecydowanie więcej!

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz