  • Data: 2011-08-15 14:05:56
    Temat: Re: subiektywne kryteria oceny kandydata
    Od: bartekltg <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-15 11:22, slawek pisze:

    > Użytkownik <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Z ciekawości zapytam: czy możliwe bez sięgania po asembler, np. xchg ?
    >
    > Jeżeli ktoś nie zrozumiał, to wyjaśniam, że swap = a[1]; a[1] = a[n];
    > a[n] = swap; wymaga dodatkowo miejsca dla swap.
    >
    > Pomysł w rodzaju #define b(i) a[n-(i)-1] się nie liczy.

    Zawsze mnie uczyli, że algorytm działa w miejscu, jeżeli
    używa stałej ilości pamięci. O(1).

    Królik nie napisał, co tak naprawdę zadał kandydatowi,
    ale podejrzewam, że funkcja miała "_odwrócić_ kolejność
    elementów w tablicy w miejscu". Potrzebujemy wtedy
    jednego 'swap', jakąś liczbę czy iterator, być może
    dwa dla wygody i czytelności zapisu, ale zapotrzebowanie
    na pamięć jest niezależne od długości talbicy
    (kandydat pewnie chciał przepisywać tablicę).

    pozdrawiam
    bartekltg