  • Data: 2011-08-15 16:23:35
    Temat: Re: subiektywne kryteria oceny kandydata
    Od: bartekltg <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-15 16:53, slawek pisze:

    > Użytkownik "bartekltg" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Ale algorytm odwracania kolejności używa także danych wejściowych, a
    > tych jest O(N). Więc nawet jak jest "in place" to jest O(N) pod względem
    > użycia pamięci, sic!

    > ;)

    OK, jest uśmieszek, ale jakby ktoś czytał, to złożoność
    pamięciową określa się jako ilość _dodatkowej_ pamięci,
    poza danymi wejściowymi (i określa się w stosunku do niej).

    Heapsort jest w miejscu, bo poza kilkoma zmiennymi
    manewruje tylko pot tablicy, qsort nie, bo potrzeba
    miejsca na stosie.

    BTW, http://en.wikipedia.org/wiki/In-place_algorithm
    jak przykład jest właśnie to, co podejrzewamy,
    że zadał królik.

    > Niekoniecznie - na x86 jest xchg - to draństwo robi prawie prawdziwy
    > swap. Prawie, bo potrzebne jest xchg memory1, memory2, a tego chyba nie
    > ma. Ale na x86 świat się nie kończy. Może jakby się wysilić, to
    > kombinując coś z hardware, adresowaniem pamieci, DMA - być może dałoby
    > się zrobić zmianę kolejności bez dodatkowych zmiennych (nawet takich
    > register).

    Tylko po co...

    > Można też po prostu zrobić dzidzię-klasę z odpowiednim operator[], ale w
    > istocie rzeczy jest to takie samo rozwiązanie, jakie wcześniej wykluczyłem.

    Ale
    1.wykluczyłeś je wbrew powszechnie przyjętej terminologii.
    2.to co chcesz zrobić jest niewykonalne, przecież
    i ramka funkcji zajmuje miejsce, i kod (w inny miejscu
    pamięci) ;-)

    > Są trzy możliwości, od najbardziej do najmniej prawdopodobnej: kandydat
    > się przestraszył (czyli niska odporność na stres) i nie zrozumiał o co
    > chodzi (czyli zawiodła komunikacja człowiek-człowiek); kandydat miał
    > lipny dyplom; kandydat robił sobie jaja.

    Raczej 'algorytmy były na drugim roku a ja to od php jestem'.

    Mam kontakt z studentami bardzo dobrej uczelni. Większość
    jest rozsądna, ale zdarzają się kwiatki, od których
    mi się jeży włos na głowie (a jestem 'spoza branży').

    pzdr
    bartekltg