    From: p...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: subiektywne kryteria oceny kandydata
    Date: Sun, 14 Aug 2011 20:55:56 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > zaklina grupowiczow otwierajac pomroczne tunele do
    > konwersacji na poziomie zakletego debilizmu - dlatego
    > sie odzywam, bez urazy

    akurat natknalem sie na coś co moze stanowic
    przyklad pewnej przeciwwagi dla hiperdebilizmu
    ktory juz przebiera miare i mam chec dorzucic
    to by zilustrowac ten 'szalenczy rozziew'

    to ze musze obcowac z tyloma tak tragicznie
    niedorozwinietymi kudzmi 'nie jest dla mnie
    wesole' - nie potrzeba mi glupoty, potrzeba
    mi inteligencji, (zwlaszcza ze sam chcac nie
    chcac kretynieje w takim otoczeniu a w formie
    naprawde nie jestem moje zycie to debilny
    mikrokosmos ) -
    Przy zyciu z normalnymi prawdziwymi ludzmi
    proza zycia moze zamienic sie w magie (brudna woda
    codziennosci moze sie zamienic w hipermagiczny
    trunek ) i swego czasu (na studiach) w moim
    zyciu tak bywalo - poruszalem sie naprawde
    w innej magicznej rzeczywistosci i pamietam
    tylko co to prawdziwa magia - a teraz co ?
    czuje sie jakbym nie mogl na krok oderwac sie
    wiezienia w ktorym jestem masakrycznie
    oglupiany debilami i reklalmami przez 17 h
    na dobe - moj brain dead, moje zycie trup

    tak to jest ale akurat wlasnie trafilem przegladajac
    net na jeden kawalek w ktorym pewna dziewczyna na
    blogu pisze o moim ulubionym pisarzu (nieporownanie
    madrzejszym ode mnie i doswiadczajacym o wiele
    wiecej od rzeczy ktore mi sie kiedykolwiek zdarzyly
    a zwlaszcza z yuch ktore mi sie zdarzaja w moim obecnym
    kretynskim mikrokosmosie (ktory trwa juz b dlugo), see ->>>

    " Pierwsza ksiażkę Nabokowa, czyli "Lolitę" przeczytałam
    w wieku lat 19, po raz pierwszy oczywiscie. Niektóre
    fragmenty wprawiały mnie w taki zachwyt, że nie
    potrafiłam czytać dalej. Przez wirtuozerię pisarstwa
    nie byłam w stanie dostrzec nic zdrożnego w tej ksiażce.
    Znałam cały wstęp na pamięć, po polsku i po
    angielsku, szkoda, że teraz zostały mi w pamięci jedynie
    jakiea strzępki zdań...
    Czytałam ja baardzo długo, po prostu nie potrafiłam
    się z nia rozstać. Dostałam wówczas od przyjaciela
    niezwykły prezent- wszystkie ksiażki Nabokova, jakie mógł
    znalezć w księgarniach w swoim miescie. To był chyba
    najwspanialszy prezent, jaki w życiu dostałam...
    Dziękuję Bartku.
    Po przeczytaniu "Daru" przeżyłam cos w rodzaju
    olsnienia, iluminacji, nie wiem nawet jak to okreslić.
    Ostatnie strony czytałam w brudnym, smierdz&#177;cym pociagu
    do Katowic. Była zima, wszędzie brudno, zimno i szaro,
    a ja czułam się jakby mi ktos objawił i wyjasnił
    największa tajemnicę życia. Odczuwałam szczęscie tak
    intensywnie, jak tylko jeszcze dwa razy w życiu mi się
    to zdarzyło przy innych okazjach i z innych powodów.
    To był niewatpliwie dar, chwilowy wglad i zrozumienie
    praw rzadz&#177;cych wszechswiatem. To poczucie irracjonalnego
    szczęscia i upojenia pięknem swiata zostało we mnie na
    dłuższy czas. Niestety nie do dzis:( "