  • Data: 2014-05-31 19:16:49
    Temat: Re: stara pami?? nie rdzewieje
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-05-31 19:02, A.L. wrote:
    > Wlasnie taka logika stala za wypadkiem zwanym Therac-25 gdy "pare
    > linijek nowego i lepszego kodu bez certyfikatow" zabilo pare osob.

    Dowolny jezyk programowania z dowolna ilością dowolnych certyfikatów nie
    przeszkadza zabić paru osób. Zaryzykuje że gówniany kod w drabinkach
    pisany na kolanie i odpalany na żywej lini poprzez iteracyje sprawdzanie
    "Maniek, a teraz działa?" jest *gówno* wart. Tym bardziej że poprawiali
    to drugi miesiąc. To nie technologie kosmiczne czy medyczne. To głupia
    linia do kapslowania butelek. I tylko do tego się odnoszę jak juz
    pisalem wcześniej. Że mam pecha. Jestem przekonany że gdzieś, tam na
    pewno istnieją fachowcy robiący to dobrze. Jak na razie spotykam jednak
    coraz to bardziej artystów od workaroundów niż inżynierów jeśli chodzi o
    sterowanie prostych dupereli.

    > Przemysl rzadzi sie innymi parwami niz amatorzy i hobbysci

    Owszem, ale mówię o przemysle "automatyka lini produkcyjnych" tam czasem
    certyfikuje się sprzęt, ale żadko kiedy oprogramowanie. Efektem po kilku
    latach przychodzi pan Gienek, co to programuje drabinki od 20 lat i
    programuje... przez następny miesiąc bo linia stoi a starych sterowników
    już nie produkuja, z resztą nikt nie ma backupu tego co wyleciał w kosmos.