  • 1. Data: 2014-05-31 15:10:34
    Temat: stara pamięć nie rdzewieje
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    Sprzatam garaż, jako że bardzo nie lubię wyrzucać sprawnych podzespołów,
    przed wyrzuceniem wydłubałem pamięc ze starych płyt AT.
    Patrze na Allegro może ktoś sprzedaje/ktoś kupuje...
    a tu http://transfer-elektronik.net/hm50256p-15.html
    kopara mi opadła do ziemi

    na co te ludki liczą?

    Włodek

  • 2. Data: 2014-05-31 15:31:32
    Temat: Re: stara pamięć nie rdzewieje
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 31-05-2014 15:10, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
> [...]
    > przed wyrzuceniem wydłubałem pamięc ze starych płyt AT.
    > Patrze na Allegro może ktoś sprzedaje/ktoś kupuje...

    To normalna cena na podzespoły "obsolete".
    Gdyby wojna na Ukrainie miała się przeciągnąć, to trzeba będzie z muzeum
    wyciągnąć wahadłowce, a wtedy ceny tych pamięci jeszcze podskoczą.
    (wężykiem)
    K.

  • 3. Data: 2014-05-31 15:43:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-31 15:31, John Smith wrote:
    > To normalna cena na podzespoły "obsolete".

    Przemysł, a szczegolnie automatyka, kocha się w średniowiecznych
    technologiach. Nie tak dawno kolega pytał mnie czy mam gdzieś jeszcze
    dyskietki DD 3.5" bo jego obrabiarka szybko je niszczy. To i tak nieźle,
    bo gdzieś widziałem zdjęcie maszyny na dyskietki 3" (takie jak do ZX i
    Amstrada). Swego czasu kupowalem komputer z szyna ISA w cenie coś kolo
    10x wyższej niż kilkadziesiąt razy szybsz bo: musiał być nowy i musiała
    do niego wejśc jakaś pradawna karta sterująca. Calość da się zastapić
    gównianym avrem i 2 dniami pracy wieczorami (dwa silniki na PWM i jeden
    enkoder). Ale audyty i CE, Panie, i nie ma bata. Swoją drogą karta nie
    weszła, trzeba bylo użyc pilnika, ciekawe co na to audyt ...

  • 4. Data: 2014-05-31 15:52:50
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Przemysł, a szczegolnie automatyka, kocha się w średniowiecznych
    > technologiach.
    Nikt się nie kocha w tych technologiach; wszystko się odbywa na zasadzie
    (słusznej INMHO) jeśli coś działa to nie ruszaj.

    jp

  • 5. Data: 2014-05-31 16:00:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-31 15:52, jacek pozniak wrote:
    > Nikt się nie kocha w tych technologiach; wszystko się odbywa na zasadzie
    > (słusznej INMHO) jeśli coś działa to nie ruszaj.

    Aż się popsuje i wtedy linia stoi 10 dni bo częsci zamiennych nie ma a
    "nowa technologia" wymaga wdrożenia choć było na to ostatnie 20 lat. Nie
    mam zbyt bogatych doświadczen, ale z tego co widziałem mogę smiało
    zaryzykować że automatyka kocha średniowecze: najprostszy przykład to
    nie dawno koleś który w logice drabinkowej wydziargał w miesiąc układ
    (skomplikowany) który na oko w dowolnym imperatywnym języku
    programowania zajął by może z 2 godzinki z unit testami. Dlaczego więc
    dziargał? "Bo logika drabinowa jest najprostsza!". Następny miesiąc
    poprawiali bugi na żywej lini.

    Może mam pecha ale ciągle potykam się o takich ludzi w utomatyce :(
    Pech, mam nadzieję.

  • 6. Data: 2014-05-31 16:35:51
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 31.05.2014 o 15:10 ""Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz <Wojtiuk">>
    pisze:

> [...]
    > przed wyrzuceniem wydłubałem pamięc ze starych płyt AT.
    > Patrze na Allegro może ktoś sprzedaje/ktoś kupuje...

    To popatrz na to
    http://transfer-elektronik.net/dsz-1.html

    tu jest dopiero mistrzostwo, nawet zdjęcia im się nie
    chciało zrobić.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2014-05-31 17:43:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Może mam pecha ale ciągle potykam się o takich ludzi w utomatyce :(
    > Pech, mam nadzieję.

    To nie jest powód do narzekania, tylko do radości.
    Jak się popsuje w fabryce taka maszyna, co to ma w sobie jakiś fikuśny
    scalaczek (np. 4 bramki NAND w dziwnej pinologii), to jak przyjdzie taki
    genialny pan elektronik, i im zamontuje w to miejsce polutowany w
    godzinę zwykły CMOS za 50 gr na płytce uniwersalnej, żeby toto działało,
    to można i przytulić niezłą kasę (bo godzina postoju maszyny kosztuje
    jakieś masakryczne pieniądze), i dozgonną wdzięczność, i zniżkę na
    produkty z danej fabryki, i do tego szacunek i uznanie :)

  • 8. Data: 2014-05-31 17:45:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 May 2014 15:43:55 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Przemysł, a szczegolnie automatyka, kocha się w średniowiecznych
    > technologiach. Nie tak dawno kolega pytał mnie czy mam gdzieś jeszcze
    > dyskietki DD 3.5" bo jego obrabiarka szybko je niszczy. To i tak nieźle,

    Ale co proponujesz - co 5 lat opracowac na nowo komputer sterujacy do
    dobrej obrabiarki, ale wie pan, stary ma tylko USB 1.0, a teraz mamy
    juz 3.0, lepiej zmienic, mimo ze sprawny ?

> [...]
    > gównianym avrem i 2 dniami pracy wieczorami (dwa silniki na PWM i jeden
    > enkoder). Ale audyty i CE, Panie, i nie ma bata. Swoją drogą karta nie

    I program bys na/przepisal za cene tego komputera ?

    > weszła, trzeba bylo użyc pilnika, ciekawe co na to audyt ...

    Ciekawe co za pecet :-)

    J.

  • 9. Data: 2014-05-31 17:50:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-31 17:45, J.F. pisze:

    > Ale co proponujesz - co 5 lat opracowac na nowo komputer sterujacy do
    > dobrej obrabiarki, ale wie pan, stary ma tylko USB 1.0, a teraz mamy
    > juz 3.0, lepiej zmienic, mimo ze sprawny ?

    USB 1.1 jest kompatybilne z USB 3.1 ze złączem w wersji C (które wejdzie
    do użytku najwcześniej w przyszłym roku).

    ISA nie jest już kompatybilna z niczym. Podobnie dyskietka 3,5".
    Chciałem kupić interfejs ISA<->USB, kosztuje tyle, że opłaca mi się
    wymienić sprzęt i stare karty pomiarowe wyrzucić na złom.

  • 10. Data: 2014-05-31 18:17:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > ISA nie jest już kompatybilna z niczym. Podobnie dyskietka 3,5".

    Dyskietka 3,5" jest kompatybilna choćby z emulatorem dyskietki 3,5",
    na przykład takim:

    http://www.mainka.com.pl/index/page/id/2359/Emulator
    y+dla+przemys%C5%82u

    --