  • Data: 2014-06-01 00:58:00
    Temat: Re: stara pamięć nie rdzewieje
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Pszemol napisał:
    [..]
    > A pytanie do panów serwisantów: rzeczywiscie spotykacie sie z tym
    > żeby taka technika lat 70-80 się psuła? Bo ja nie - TTLe się nie psują,
    > raczej problem jest ze stykami, lutowaniem lub nie daj boże podstawkami.
    > Sam scalak jako taki jeszcze się nie spotkałem aby był ubity... A wy?

    Niedawno miałem przykry przypadek w "pojeździe" elektrycznym, w wyniku
    awarii silnika (pytałem o naprawę komutatora - naprawiłem, silnik
    działa) poszło zwarcie ze szczotek na obudowę, paliło to bezpiecznik na
    masie i NE555 przetwornicy robiącej ujemne napięcie w komputerze
    sterującym (płytka wielowarstwowa na PIC'u serii 16 jeśli dobrze
    pamiętam, nie mam motywacji by ją głębiej analizować), nie wiem czemu
    tak się stało, myślę że to po prostu nie tyle błąd co niedoróbka
    projektanta który nie przewidział takiej sytuacji. (Na rynku wtórnym
    komputerki chodzą po 200-300GBP)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html