eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasłaby akumulator w aucieRe: słaby akumulator w aucie
  • X-Received: by 10.182.111.170 with SMTP id ij10mr55549obb.18.1386805072577; Wed, 11
    Dec 2013 15:37:52 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.182.111.170 with SMTP id ij10mr55549obb.18.1386805072577; Wed, 11
    Dec 2013 15:37:52 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!p15no20164307qaj.0!news-out.google.com!9ni7593qaf.0!nntp.go
    ogle.com!p15no20164299qaj.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.
    com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 11 Dec 2013 15:37:52 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.173.85.222;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 5.173.85.222
    References: <X...@l...net>
    <52a78b8c$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <X...@l...net>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: słaby akumulator w aucie
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Wed, 11 Dec 2013 23:37:52 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5616
    X-Received-Body-CRC: 2644657529
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:656618
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 00:04:36 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
    > U�ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisa� w
    >
    > wiadomo�ci news:364235844.20131211184207@pik-net.pl.invalid...
    >
    > ...
    >
    > > Podczas kr�cenia rozrusznikiem napi�cia spada poni�ej akceptowalnego
    >
    > > dla elektroniki samochodu. Na przyk�ad jest za ma�o, �eby wzmocni�
    >
    > > sygna� z czujnika wa�u.
    >
    >
    >
    > Do dupy... "Skarpeta" zim�, przy minus 20, je�li tylko wszystko by�o sprawne
    >
    > (a nie zawsze, rzecz jasna, by�o tak fajnie), tzn. zap�on ustawiony, �wiece
    >
    > bez przebi�, ga�nik czysty i paliwo dobre, to nawet i poni�ej 11V na
    >
    > zaciskach, je�li aku nie by� wygwizdany do ko�ca, po kilku sekundach
    >
    > odpala�o (starcza�o na jakie� 10-15 sekund kr�cenia, je�li nie
    z�apa�,
    >
    > trzeba by�o pcha�). Je�li tylko zakr�ci�o, by�a iskra, to sruu,
    wystarczy�o,
    >
    > �e jeden gar za�apa�, chwil� si� potrzyma�o na wolnych obrotach i zaraz

    >
    > do��cza�y pozosta�e dwa. Jak aku by� full nabity, to "hehe", po cichu
    >
    > pod�miewa�em sie z s�siad�w, kt�rzy po par� minut potrafili mem�a�
    >
    > rozrusznikami, a� zdycha�o na amen. Skarpeta odpala�a poni�ej 5 sekund.
    >
    > Zostawiony tak przez noc, poni�ej dziesi�ciu. �adnych tam czujnik�w,
    jedynie
    >
    > kontrolka �adowania, to ca�a logika sparpecianej pr�downi. Nie by�o
    >
    > bluzgania na komputer, �e mu si� nie podoba "krzywy u�miech Cioci Gieni".
    >
    > Takie uroki czas�w bez elektroniki, je�li tylko by�o jak zadzia�a�, to
    >
    > zadzia�a�o.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
    >
    > Spamerstwu i "pytaczom" wst�p do skrzynki email surowo zabroniony!
    >
    > To, �e adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, �e wolno
    >
    > wam tu za�atwia� si�, do tego jest klop, tylko go z szaf� nie pomylcie!

    W samochodach made in CCCP patent polegał na tym że cewka była na 6V. Szeregowo z nią
    był opornik tak dobrany że na 12V chodziło. W`czasie rozruchu opornik był zwierany
    przez automat rozrusznika. Inna sprawa że każdy model silnika posiada jakąś minimalną
    prędkość w czasie rozruchu poniżej której nie zapali. Chodzi o szybkość sprężania. Im
    bardziej zużyty silnik tym ta prędkość musi być wyższa. Do pewnego momentu działa
    pewien rodzaj automatyki. Im bardziej zużyty silnik tym mniejsze ciśnienie sprężania
    i rozrusznik ma lżej i szybciej kręci. Po przekroczeniu jakiegoś granicznego zużycia
    automatyka przestaje działać. Ale z pychu samochód ze złomowym silnikiem zapali,
    oczywiście jak pchający będą w dobrej kondycji. Dawno temu robiłem ze znajomym
    eksperyment czy silnik z 126p zapali jak nie będzie na tłokach pierścieni. W
    ciągnięty na lince samochodzie z tak spreparowanym silnikiem, silnik odpalał jak miał
    z 2,5 tysiąca obrotów na minutę. Kopcił, co zrozumiałe, niemiłosiernie i siły za dużo
    nie miał. Przy 15 tysiącach obrotów pękł korbowód. Fajne są współczesne samochody.
    Ciche, wygodne, przyjemne dla oka. Ale coś mi się widzi że żaden seryjny współczesny
    silnik do samochodu do takich 15 tysięcy obrotów na minutę, nawet jak by mu odcięcie
    zablokować, bez uszkodzenia się nie zbliży.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: