-
X-Received: by 10.182.111.170 with SMTP id ij10mr55549obb.18.1386805072577; Wed, 11
Dec 2013 15:37:52 -0800 (PST)
X-Received: by 10.182.111.170 with SMTP id ij10mr55549obb.18.1386805072577; Wed, 11
Dec 2013 15:37:52 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!p15no20164307qaj.0!news-out.google.com!9ni7593qaf.0!nntp.go
ogle.com!p15no20164299qaj.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.
com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Wed, 11 Dec 2013 15:37:52 -0800 (PST)
In-Reply-To: <l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.173.85.222;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 5.173.85.222
References: <X...@l...net>
<52a78b8c$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@l...net>
<1...@p...pl.invalid>
<X...@l...net>
<3...@p...pl.invalid>
<l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: słaby akumulator w aucie
From: k...@g...com
Injection-Date: Wed, 11 Dec 2013 23:37:52 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5616
X-Received-Body-CRC: 2644657529
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:656618
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 00:04:36 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
> U�ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisa� w
>
> wiadomo�ci news:364235844.20131211184207@pik-net.pl.invalid...
>
> ...
>
> > Podczas kr�cenia rozrusznikiem napi�cia spada poni�ej akceptowalnego
>
> > dla elektroniki samochodu. Na przyk�ad jest za ma�o, �eby wzmocni�
>
> > sygna� z czujnika wa�u.
>
>
>
> Do dupy... "Skarpeta" zim�, przy minus 20, je�li tylko wszystko by�o sprawne
>
> (a nie zawsze, rzecz jasna, by�o tak fajnie), tzn. zap�on ustawiony, �wiece
>
> bez przebi�, ga�nik czysty i paliwo dobre, to nawet i poni�ej 11V na
>
> zaciskach, je�li aku nie by� wygwizdany do ko�ca, po kilku sekundach
>
> odpala�o (starcza�o na jakie� 10-15 sekund kr�cenia, je�li nie
z�apa�,
>
> trzeba by�o pcha�). Je�li tylko zakr�ci�o, by�a iskra, to sruu,
wystarczy�o,
>
> �e jeden gar za�apa�, chwil� si� potrzyma�o na wolnych obrotach i zaraz
>
> do��cza�y pozosta�e dwa. Jak aku by� full nabity, to "hehe", po cichu
>
> pod�miewa�em sie z s�siad�w, kt�rzy po par� minut potrafili mem�a�
>
> rozrusznikami, a� zdycha�o na amen. Skarpeta odpala�a poni�ej 5 sekund.
>
> Zostawiony tak przez noc, poni�ej dziesi�ciu. �adnych tam czujnik�w,
jedynie
>
> kontrolka �adowania, to ca�a logika sparpecianej pr�downi. Nie by�o
>
> bluzgania na komputer, �e mu si� nie podoba "krzywy u�miech Cioci Gieni".
>
> Takie uroki czas�w bez elektroniki, je�li tylko by�o jak zadzia�a�, to
>
> zadzia�a�o.
>
>
>
> --
>
> ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
>
> Spamerstwu i "pytaczom" wst�p do skrzynki email surowo zabroniony!
>
> To, �e adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, �e wolno
>
> wam tu za�atwia� si�, do tego jest klop, tylko go z szaf� nie pomylcie!
W samochodach made in CCCP patent polegał na tym że cewka była na 6V. Szeregowo z nią
był opornik tak dobrany że na 12V chodziło. W`czasie rozruchu opornik był zwierany
przez automat rozrusznika. Inna sprawa że każdy model silnika posiada jakąś minimalną
prędkość w czasie rozruchu poniżej której nie zapali. Chodzi o szybkość sprężania. Im
bardziej zużyty silnik tym ta prędkość musi być wyższa. Do pewnego momentu działa
pewien rodzaj automatyki. Im bardziej zużyty silnik tym mniejsze ciśnienie sprężania
i rozrusznik ma lżej i szybciej kręci. Po przekroczeniu jakiegoś granicznego zużycia
automatyka przestaje działać. Ale z pychu samochód ze złomowym silnikiem zapali,
oczywiście jak pchający będą w dobrej kondycji. Dawno temu robiłem ze znajomym
eksperyment czy silnik z 126p zapali jak nie będzie na tłokach pierścieni. W
ciągnięty na lince samochodzie z tak spreparowanym silnikiem, silnik odpalał jak miał
z 2,5 tysiąca obrotów na minutę. Kopcił, co zrozumiałe, niemiłosiernie i siły za dużo
nie miał. Przy 15 tysiącach obrotów pękł korbowód. Fajne są współczesne samochody.
Ciche, wygodne, przyjemne dla oka. Ale coś mi się widzi że żaden seryjny współczesny
silnik do samochodu do takich 15 tysięcy obrotów na minutę, nawet jak by mu odcięcie
zablokować, bez uszkodzenia się nie zbliży.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.13 15:28 w.mak%g...@g...com
- 12.12.13 18:30 ACMM-033
- 12.12.13 19:42 k...@g...com
- 12.12.13 22:33 ACMM-033
- 13.12.13 23:36 Dariusz K. Ładziak
- 14.12.13 00:28 k...@g...com
- 14.12.13 00:33 k...@g...com
- 15.12.13 13:30 ACMM-033
- 15.12.13 13:23 ACMM-033
- 15.12.13 20:14 Dariusz K. Ładziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
- Laptop MSI się nie uruchamia.
- Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
- masowe programowanie AVR
- Fajny pomysł na monitor z klawiaturą
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=