-
Data: 2013-12-13 23:36:58
Temat: Re: słaby akumulator w aucie
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik ACMM-033 napisał:
>
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
> news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegrou
ps.com...
>
>> Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
>
> Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
> maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez
> niej Houston ma problem.
> Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i
> trzeba by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
> Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I??)/2 (wał),
> oraz postępowym E=(mV?)/2 (tłoki i kije) wynika, że trzykrotne
> zwiększenie prędkości (a w malczanie fabryczna max. to 5kRPM stałego i
> 5.3, czy 5.5 chwilowego kręcenia) to 9-krotne zwiększenie energii, jeśli
> winda w bloku nosi tonę, to nie sądzę, by wsadzenie do niej 9 ton nie
> spowodowało żadnych skutków (ze słynnego E=mc? wnioskuję, że równoważny
> skutek wywoła 9- a nie 3-krotne zwiększenie obciążenia masą) 2-3 tony
> najprawdopodobniej uniesie - sam konserwator mówił, że winda o nośności
> 500 kilo da radę 2 tonom, przynajmniej w starych windach tak było, ale
> powyżej nie radziłby nawet myśleć o skutkach). Poza tym, w mądrej (nie,
> nie w Wiki) literaturze znalazłem (nie pamiętam, ale chyba to był
> wydział fizyki jakiejś uczelni, lub coś z tej paki), że powyżej pewnych
> obrotów moc oddawana gwałtownie maleje (widać to zresztą na wykresie
> trakcyjnym) i znaczna większość wytwarzanej wtedy energii idzie na ruch
> maszyny, zamieniając się w ciepło, bardzo dużo ciepła, bardzo szybko,
> niekiedy błyskawicznie niszcząc obiekt.
Wyczynowe wersje silnika od kaszlaka (z abarthowskim wałkiem rozrządu i
wydechem) kreciły ciut ponad 8kRPM. Poza wymianą wałka i wydechu trzeba
było:
Odchudzić i ponownie wyważyć koło zamachowe.
Odchudzić i _dynamicznie_ wyważyć (fabrycznie tego nie robiono,
pozostawano przy wyważeniu statycznym) wał napędowy.
Odchudzić tłoki.
Odchidzić i pozbawić makrokarbów (ale broń Boże nie polerować - zmatowić
dla istnienia mikrokarbów) korbowody.
Zrwnoważyć na obu końcach komplety tłok - korbowód ze sobą.
Naciąć na powierzchni panewek wału i sworzni tłokowych mikrorysy
rozprowadzające olej.
Odchudzić zawory (żeby lżejsze były i szybciej się zamykały).
Zwiększyć (na chama, podkładkami) naprężenie sprężyn zaworów - żeby
zawory jeszcze szybciej sie zamykały...
A potem malczaka z takim silnikiem można było kupić za psi pieniądz - bo
swoje sto godzin na treningach i w wyścigach przejechał a trwałość
silnika niewiele te sto godzin przekraczała (reszty pojazdu również...)
--
Darek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.13 00:28 k...@g...com
- 14.12.13 00:33 k...@g...com
- 15.12.13 13:30 ACMM-033
- 15.12.13 13:23 ACMM-033
- 15.12.13 20:14 Dariusz K. Ładziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryczna łapka i szerszeń
- moduł dtmf
- 0.5V
- Odbiór SDR na mikrokontrolerach
- Taki uziom....
- Nałożnica?
- ładowanie akku
- Mikrofala
- organy
- Zasilacz, regulacja prądu, oscylacje
- Tester akumulatorów ACT612
- HD44780 i urządzenia 3,3V
- Odbiornik Ania R-612 - wyniesienie anteny ferrytowej
- Ładny rewersik
- Polski satelita i rozdzielczość
Najnowsze wątki
- 2024-09-02 Wzór
- 2024-09-01 Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- 2024-09-01 odrdzewiacz do amelinium
- 2024-09-01 Elektryczna łapka i szerszeń
- 2024-09-01 Jakie podatki za wynajem?
- 2024-09-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-02 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-09-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-09-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-09-01 1. wrzesnia po niemiecku
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-31 wpadłem w siodło
- 2024-08-25 cenka opada
- 2024-08-30 Elektryki takie bezpieczne cd.
- 2024-08-31 Warszawa => International freight forwarder <=