-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
Date: Sun, 08 Nov 2009 19:28:39 +0100
Organization: -
Lines: 72
Message-ID: <9...@4...com>
References: <3...@u...googlegroups.com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<n...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<9...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<f...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<v...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1257704903 11641 82.143.187.50 (8 Nov 2009 18:28:23 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 8 Nov 2009 18:28:23 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575145
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 8 Nov 2009 18:18:24 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
>Pan J.F napisał:
>>>> Ale ja widzialem tez moduliki ktore byly calkiem obok silnika i
>>>> dochodzil do nich wezyk. I sie zastanawiam jak oni to zrobili.
[...]
>> No tylko jak zrealizowac ten kat wyprzedzenia, bo jak pisalem -
>> opoznia sie latwo, przyspiesza impulsy troche gorzej.
>
>Czujnikiem na kole zamachowym. Nie było tam takiego? Tylko klasyczny
>aparat? No to nie wiem, nie widziałem. Teoretycznie może być wszystko,
>nawet siłowniczek przestawiający mechanicznie głowicę z cewką. Albo
>głowica z dwiema szczelinami, czyli odpowiednik tego, co Francuz
>zrobił na kole.
Ale czujnik nie byl przestawiany. Dobor wyprzedzenia byl realizowany
elektronicznie, w module.
>>>> No to po co jest czujnik polozenia kola zamachowego i czujnik w wlaku
>>>> rozrzadu ?
>> W niektorych samochodach. Przynajmniej tak by wynikalo z instrukcji ze
>> sa dwa czujniki.
>W instrukcji pisali o takich bebechach? I nie napisali po co to?
No napisali - i z nazwy wynikalo ze sa dwa czujniki polozenia :-)
>Jaki to samochód?
Juz nie pamietam .. honda jakas moze.
Aczkolwiek marek jest teraz chyba wiecej niz ukladow sterowania, wiec
pewnie w niejednej.
>> No ale jesli juz dwa czujniki sa, to cos trzeba z nimi zrobic :-)
>Dlaczego trzeba?
No ale co - ktos sobie tak projektuje ze wsadzi i nie uzywa ?
>>> Może robot składający silniki zamontował oba systemy,
>>> bo zapomnieli go przeprogramować?
>> I kabelek zwisa ?
>Raczej idzie do jakiejś kostki czy łączówki.
No i dalej do komputera, a tam tez ktos musi przewidziec w opisie oba
czujniki. A potem faktycznie programista moze zapomniec.
>> A jak sie ktorys czujnik zepsuje, to procedura awaryjna jazdy na
>> jednym .. ale jazdy, a nie stania.
>
>Dość naiwne myślenie. Wał oparty na czterech łożyskach nie musi być
>bardziej stanioodporny od takiego z trzema. Awaria łożyska może
>polegać na jego zatarciu i unieruchomieniu.
Lozysk jak dajesz 5, to dlatego ze sa mniejsze obciazenia i na
lozyskach i wale. Lozyska dluzej wytrzymuja a i wal nie peka.
>Tak samo z prądem --
>nigdy nie wiadomo, co i jak się zepsuje, czy awaria jednego systemu
>nie zakłóci pracy reszty. Łatwiej i bezpieczniej założyć, że się ma
>nie psuć i projekotwać tak, by się nie psuło.
ale kiedys na pewno sie zepsuje. A jak sie zepsuje to samochod nie
pojedzie. Wiec moze lepiej drugi czujnik .. i odpowiednie
oprogramowanie, zeby nie zaklocal.
>Projektowanie prostego
>układu jakim jest zapłon w samochodzie przy uwzględnieniu różnych
>scenariuszy co i jak ma się psuć, to jakiś inżynierski koszmar.
A potem wydajesz majatek na serwis gwarancyjny :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.09 18:47 Jarosław Sokołowski
- 10.11.09 04:31 Marek Lewandowski
- 10.11.09 06:53 Karolek
- 10.11.09 11:42 Jarosław Sokołowski
- 10.11.09 11:50 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 18:02 Karolek
- 11.11.09 18:58 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 19:43 Karolek
- 11.11.09 20:35 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 20:58 Karolek
- 11.11.09 21:08 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 21:02 Czarek
- 11.11.09 21:15 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=