eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Alexy" <a...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Date: Fri, 24 Jun 2011 11:07:47 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <iu1k58$q1q$1@news.onet.pl>
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-1-9.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1308906472 26682 89.72.1.9 (24 Jun 2011 09:07:52 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 09:07:52 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378790
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl...

    > zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    > statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    > mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    >
    > Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    > w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    > przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?

    Raczej małoprawdopodobne jest, żeby nie doznać poważnych obrażeń przy takim
    zderzeniu.
    Jednak poważne obrażenia nie oznaczają od razu śmierci.
    Pomyśl teraz co się dzieje z kierowcą, który uderza w trakcie wypadku o pas
    bezpieczeństwa z siłą równą masie 2-3 ton, a w jego plecy uderza rozpędzony
    pasażer z podobną siłą. Do tego jego masa nie jest idealnie rozłożona na
    powierzchnii ciała kierowcy, ani też nie trafi on idealnie centralnie na
    wysokości pasa bezpieczeństwa. Wtedy dochodzi do połamania kręgosłupa w
    kilku miejscach. Uderzenie głowy o głowę powoduje pęknięcie czaszek i
    zmiażdżenie mózgów.

    To co jest w reklamie nie jest żadną ściemą. W chwili zderzenia przeciążenia
    30g jak najbardziej są realne.
    Same przeciążenia nie zabijają ludzi i bez większych problemów przeciętny
    człowiek potrafi przeżyć przeciążenie występujące podczas zderzenia
    samochodu jadącego z prędkością nawet 100km/h.
    Historia zna przypadki przeżycia o wiele większych przeciążeń prawie 180g,
    którego doznał David Purley, kierowca Formuły 1
    Jak to mawiają "diabeł tkwi w szczegółach". Wszystko zależy od czasu, w
    którym występuje to przeciążenie.
    Im krótsze oddziaływanie przeciążenia na organizm tym większe przeciążenia
    jest w stanie organizm wytrzymać bez skutków.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: