    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5fe8444e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rsan4m$hj5$1@dont-email.me>
    <5fe9c53d$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <rsdfqg$5d7$1@gioia.aioe.org>
    <5feb1e8e$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fec4211$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fed18d9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fed9705$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Date: Thu, 31 Dec 2020 11:37:39 +0100

    dyskusyjnych:5fed9705$0$549$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-12-31 o 01:18, J.F. pisze:

    >Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.

    To tak troche pozniej, i w Europie tez byl odczuwalny.

    >W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.

    Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
    bylo, a chlop czesto niepismienny ...

    >A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.

    A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
    chcieli klienci.

    >Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
    >kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
    >to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?

    To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
    10x wieksza niz 3 klasy ?
    A zaloge marynarska ?

    A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?

    >Ale nie spróbujesz ich wymienić.

    Bo za duzo ich. Moze w Anglii bylo wiecej bogatych chetnych na kurs
    do/z USA,
    moze Cunard chcial miec luksusowe statki a nie dla holoty ... w koncu
    fabryki robia Porsche i Ferrari oraz Fiaty i Dacie - dlaczego ?

    >Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
    >W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
    >3 to pewnie jakieś wyjątki.

    No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
    obie strony i wyszlo drozej.
    A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
    wlasciciela linii ?

    Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
    roznych cen za bilet.
    Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
    Kto do kogo doplaca ?

    A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.

    J.