-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.
xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!peer04.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.c
om!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.n
eostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.ne
ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5fe584eb$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<rs41nk$tmh$1$Cav@news.chmurka.net>
<5fe5ef7c$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe604f8$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe7041d$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe7240e$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe8444e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rsan4m$hj5$1@dont-email.me>
<5fe9c53d$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <rsdfqg$5d7$1@gioia.aioe.org>
<5feb1e8e$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<5fec4211$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<5fed18d9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<5fed9705$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5fed9705$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Date: Thu, 31 Dec 2020 11:37:39 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 109
Message-ID: <5feda9f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1609411060 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 519 82.143.187.50:57372
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5636
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689217
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5fed9705$0$549$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2020-12-31 o 01:18, J.F. pisze:
>>>>>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
>>>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
>>>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
>>
>>>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
>>>> imigrantow.
>
>>> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
>>> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
>>> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
>
>> No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
>> pasazerow zaczelo brakowac.
>Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.
To tak troche pozniej, i w Europie tez byl odczuwalny.
>W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.
Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
bylo, a chlop czesto niepismienny ...
>A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.
A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
chcieli klienci.
>>>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
>>>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
>>>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
>>>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
>>
>>>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
>
>>> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
>
>> To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
>> kto do kogo doplaca ?
>Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
>kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
>to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?
To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
10x wieksza niz 3 klasy ?
A zaloge marynarska ?
A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?
>>>>>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
>>>>>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
>>>>>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
>>>>>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów
>>>>>>> skandynawskich,
>>>>>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa
>>>>>>> kosztowała
>>>>>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
>>
>>>> Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje
>>>> trzecia klasa.
>
>>> Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
>>> mocno inaczej niż angielski.
>
>> Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.
>Ale nie spróbujesz ich wymienić.
Bo za duzo ich. Moze w Anglii bylo wiecej bogatych chetnych na kurs
do/z USA,
moze Cunard chcial miec luksusowe statki a nie dla holoty ... w koncu
fabryki robia Porsche i Ferrari oraz Fiaty i Dacie - dlaczego ?
>>>> Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego
>>>> ludu".
>>>> Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak
>>>> wlasciciel zle wybierze, to straci :-)
>
>>> W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich
>>> własciciele
>>> nie bankrutowali.
>
>> Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale
>> im nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za
>> podroz w druga strone ?
>Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
>W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
>3 to pewnie jakieś wyjątki.
No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
obie strony i wyszlo drozej.
A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
wlasciciela linii ?
Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
roznych cen za bilet.
Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
Kto do kogo doplaca ?
A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.20 13:37 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.20 20:41 RadoslawF
- 01.01.21 22:55 r...@k...pl
- 01.01.21 22:57 r...@k...pl
- 02.01.21 01:32 RoMan Mandziejewicz
- 02.01.21 02:06 J.F.
- 02.01.21 08:54 Cavallino
- 02.01.21 09:22 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 10:06 RadoslawF
- 02.01.21 10:36 Shrek
- 02.01.21 10:39 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 11:10 J.F.
- 02.01.21 11:17 cef
- 02.01.21 11:47 Shrek
- 02.01.21 11:48 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=