-
Data: 2019-09-20 11:23:37
Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 20 września 2019 17:54:25 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:0ff6b5c7-c4ff-4c10-9713-1ae3060ad42d@go
oglegroups.com...
> W dniu piątek, 20 września 2019 08:51:23 UTC+9 użytkownik Marcin
> Debowski napisał:
> > On 2019-09-19, Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl> wrote:
> > > W dniu 18.09.2019 o 11:53, J.F. pisze:
> > >> -tory kolejowe i tramwajowe, gdzie obecnie juz nie ma przerw co
> > >> kilkanascie metrow ...
> > >
> > > Ten problem też rozwiązano:
> > > http://www.transportszynowy.pl/torytramdylatacja.php
>
> Tak nawiasem mowiac - sporo lat temu juz slyszalem czy widzialem
> pomysl, zeby te styki zrobic skosne, zeby nie bylo typowego patataj
> slychac.
>
> Ale wtedy pomyslodawca chcial obie ukosowac.
> ale jesli dobrze licze, to na odcinku 500m trzeba sie liczyc z 40cm
> roznicy przy 60C ... czy nie za duzo na taki styk ?
> Bo cos mi chodzi po glowie, ze wlasnie z 500m gdzies widzialem ...
>
> >> Ale tak się robi w szeroko rozumianej praktyce? Jak guglam szyny
> >> styk
> >> dylatacyjny to cos mało wychodzi..
>
> >Się rachuje tzw stress-free temperature, podgrzewa się szyny do tej
> >temperatury podczas układania i tyle.
> >Oznacza to tyle że przez większość roku szyna jest fest naciągnięta,
> >a w typowe upały ma naprężenie ściskające które nie powinno
> >przekroczyć krytycznego, ze względu na wyboczenie. >Oczywiście
> >uwzględnia się tylko dostępne dane pogodowe, a kiedy przychodzi
> >pięćsetletnia fala upałów (ostatnio co rok)- wtedy zaklina się
> >deszcz.
>
> To na prostej, a co z zakretami ? torowisko na tyle dobrze sie
> "kotwiczy" na podsypce, ze nie przesuwa na boki ?
>
> A podgrzewanie w czasie ukladania ... jedna szyne mozna, kilka tez,
> ale wiecej to przeciez ostygnie wkrotce po ulozeniu.
> Znow - te podklady jakos "kotwiczą", ze sie to nie przesunie ?
Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma zakrętów tylko łuki) się
nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o milimetr, nikt się nie przejmie. W
praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac na dzień o
odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje do odpowiedniej
temperatury. Ale zimą też trzeba tory kłaść- wtedy kładą szynę na betonowych
podkładach i puszczają przez taki odcinek prąd, aż się zrobi gorąca. Przynajmniej
Chinach. Inny kraj, pewnie inny obyczaj. Zależy od długości prostych odcinków, jak są
krótkie to problem mniejszy.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.19 12:04 J.F.
- 20.09.19 12:33 Konrad Anikiel
- 20.09.19 12:39 WM
- 20.09.19 12:58 J.F.
- 20.09.19 13:45 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
- 20.09.19 14:44 WM
- 20.09.19 14:59 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:57 J.F.
- 20.09.19 15:08 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=