-
Data: 2019-09-20 12:04:27
Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:3bbc571e-8765-4d22-b41a-1ff97793d88a@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 20 września 2019 17:54:25 UTC+9 użytkownik J.F.
napisał:
>> Ale wtedy pomyslodawca chcial obie ukosowac.
>> ale jesli dobrze licze, to na odcinku 500m trzeba sie liczyc z 40cm
>> roznicy przy 60C ... czy nie za duzo na taki styk ?
>> Bo cos mi chodzi po glowie, ze wlasnie z 500m gdzies widzialem ...
>> >Się rachuje tzw stress-free temperature, podgrzewa się szyny do
>> >tej
>> >temperatury podczas układania i tyle.
>> >Oznacza to tyle że przez większość roku szyna jest fest
>> >naciągnięta,
>> >a w typowe upały ma naprężenie ściskające które nie powinno
>> >przekroczyć krytycznego, ze względu na wyboczenie. >Oczywiście
>> >uwzględnia się tylko dostępne dane pogodowe, a kiedy przychodzi
>> >pięćsetletnia fala upałów (ostatnio co rok)- wtedy zaklina się
>> >deszcz.
>
>> To na prostej, a co z zakretami ? torowisko na tyle dobrze sie
>> "kotwiczy" na podsypce, ze nie przesuwa na boki ?
>
>> A podgrzewanie w czasie ukladania ... jedna szyne mozna, kilka tez,
>> ale wiecej to przeciez ostygnie wkrotce po ulozeniu.
>> Znow - te podklady jakos "kotwiczą", ze sie to nie przesunie ?
>Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma zakrętów
>tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
>milimetr, nikt się nie przejmie.
Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45 stopni,
potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
metry ...
>W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac na
>dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje do
>odpowiedniej temperatury.
>Ale zimą też trzeba tory kłaść-
Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie znow
25 C.
>wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
>odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie sie
kurcza ?
>Przynajmniej Chinach. Inny kraj, pewnie inny obyczaj. Zależy od
>długości prostych odcinków, jak są krótkie to problem mniejszy.
Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
proste nie moga byc zbyt dlugie.
kilometr do dwoch.
I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
cieplna ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.19 12:33 Konrad Anikiel
- 20.09.19 12:39 WM
- 20.09.19 12:58 J.F.
- 20.09.19 13:45 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
- 20.09.19 14:44 WM
- 20.09.19 14:59 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:57 J.F.
- 20.09.19 15:08 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=