-
X-Received: by 2002:a81:6f8a:: with SMTP id k132mr11355141ywc.275.1568971417789; Fri,
20 Sep 2019 02:23:37 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a81:6f8a:: with SMTP id k132mr11355141ywc.275.1568971417789; Fri,
20 Sep 2019 02:23:37 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder2.feed.usenet.farm!feed.usenet
.farm!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!o24no25
71939qtl.0!news-out.google.com!x7ni1109qtf.0!nntp.google.com!o24no2571935qtl.0!
postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Fri, 20 Sep 2019 02:23:37 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5d8493a3$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=110.70.59.253;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 110.70.59.253
References: <5d81ff1b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<qm11ac$iev$1$Bellini@news.chmurka.net>
<_vUgF.204061$c%3.127576@fx13.ams1>
<0...@g...com>
<5d8493a3$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: rozszerzalnosc cieplna
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Fri, 20 Sep 2019 09:23:38 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 61
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43190
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 20 września 2019 17:54:25 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:0ff6b5c7-c4ff-4c10-9713-1ae3060ad42d@go
oglegroups.com...
> W dniu piątek, 20 września 2019 08:51:23 UTC+9 użytkownik Marcin
> Debowski napisał:
> > On 2019-09-19, Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl> wrote:
> > > W dniu 18.09.2019 o 11:53, J.F. pisze:
> > >> -tory kolejowe i tramwajowe, gdzie obecnie juz nie ma przerw co
> > >> kilkanascie metrow ...
> > >
> > > Ten problem też rozwiązano:
> > > http://www.transportszynowy.pl/torytramdylatacja.php
>
> Tak nawiasem mowiac - sporo lat temu juz slyszalem czy widzialem
> pomysl, zeby te styki zrobic skosne, zeby nie bylo typowego patataj
> slychac.
>
> Ale wtedy pomyslodawca chcial obie ukosowac.
> ale jesli dobrze licze, to na odcinku 500m trzeba sie liczyc z 40cm
> roznicy przy 60C ... czy nie za duzo na taki styk ?
> Bo cos mi chodzi po glowie, ze wlasnie z 500m gdzies widzialem ...
>
> >> Ale tak się robi w szeroko rozumianej praktyce? Jak guglam szyny
> >> styk
> >> dylatacyjny to cos mało wychodzi..
>
> >Się rachuje tzw stress-free temperature, podgrzewa się szyny do tej
> >temperatury podczas układania i tyle.
> >Oznacza to tyle że przez większość roku szyna jest fest naciągnięta,
> >a w typowe upały ma naprężenie ściskające które nie powinno
> >przekroczyć krytycznego, ze względu na wyboczenie. >Oczywiście
> >uwzględnia się tylko dostępne dane pogodowe, a kiedy przychodzi
> >pięćsetletnia fala upałów (ostatnio co rok)- wtedy zaklina się
> >deszcz.
>
> To na prostej, a co z zakretami ? torowisko na tyle dobrze sie
> "kotwiczy" na podsypce, ze nie przesuwa na boki ?
>
> A podgrzewanie w czasie ukladania ... jedna szyne mozna, kilka tez,
> ale wiecej to przeciez ostygnie wkrotce po ulozeniu.
> Znow - te podklady jakos "kotwiczą", ze sie to nie przesunie ?
Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma zakrętów tylko łuki) się
nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o milimetr, nikt się nie przejmie. W
praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac na dzień o
odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje do odpowiedniej
temperatury. Ale zimą też trzeba tory kłaść- wtedy kładą szynę na betonowych
podkładach i puszczają przez taki odcinek prąd, aż się zrobi gorąca. Przynajmniej
Chinach. Inny kraj, pewnie inny obyczaj. Zależy od długości prostych odcinków, jak są
krótkie to problem mniejszy.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.19 12:04 J.F.
- 20.09.19 12:33 Konrad Anikiel
- 20.09.19 12:39 WM
- 20.09.19 12:58 J.F.
- 20.09.19 13:45 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
- 20.09.19 14:44 WM
- 20.09.19 14:59 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:57 J.F.
- 20.09.19 15:08 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=