eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriarozszerzalnosc cieplnaRe: rozszerzalnosc cieplna
  • Data: 2019-09-20 12:39:28
    Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-09-20 o 12:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:3bbc571e-8765-4d22-b41a-1ff97793d88a@go
    oglegroups.com...
    > W dniu piątek, 20 września 2019 17:54:25 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >>> Ale wtedy pomyslodawca chcial obie ukosowac.
    >>> ale jesli dobrze licze, to na odcinku 500m trzeba sie liczyc z 40cm
    >>> roznicy przy 60C ... czy nie za duzo na taki styk ?
    >>> Bo cos mi chodzi po glowie, ze wlasnie z 500m gdzies widzialem ...
    >
    >
    >>> >Się rachuje tzw stress-free temperature, podgrzewa się szyny do >tej
    >>> >temperatury podczas układania i tyle.
    >>> >Oznacza to tyle że przez większość roku szyna jest fest >naciągnięta,
    >>> >a w typowe upały ma naprężenie ściskające które nie powinno
    >>> >przekroczyć krytycznego, ze względu na wyboczenie. >Oczywiście
    >>> >uwzględnia się tylko dostępne dane pogodowe, a kiedy przychodzi
    >>> >pięćsetletnia fala upałów (ostatnio co rok)- wtedy zaklina się
    >>> >deszcz.
    >>
    >>> To na prostej, a co z zakretami ? torowisko na tyle dobrze sie
    >>> "kotwiczy" na podsypce, ze nie przesuwa na boki ?
    >>
    >>> A podgrzewanie w czasie ukladania ... jedna szyne mozna, kilka tez,
    >>> ale wiecej to przeciez ostygnie wkrotce po ulozeniu.
    >>> Znow - te podklady jakos "kotwiczą", ze sie to nie przesunie ?
    >
    >> Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma zakrętów
    >> tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
    >> milimetr, nikt się nie przejmie.
    >
    > Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45 stopni,
    > potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4 metry ...
    >
    >> W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac na
    >> dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje do
    >> odpowiedniej temperatury.
    >> Ale zimą też trzeba tory kłaść-
    >
    > Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie znow 25 C.
    >
    >> wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
    >> odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
    >
    > No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
    > prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie sie
    > kurcza ?
    >
    >> Przynajmniej Chinach. Inny kraj, pewnie inny obyczaj. Zależy od
    >> długości prostych odcinków, jak są krótkie to problem mniejszy.
    >
    > Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
    > proste nie moga byc zbyt dlugie.
    > kilometr do dwoch.
    > I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc cieplna ?
    >

    Najlepiej gdy samo torowisko zapewnia najlepszą stateczność szyny.
    Takie rozwiązania z płyt betonowych (ballastless track) stosuje się np.
    w tunelach, bo nie wymagają obsługi.



    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: