-
Data: 2019-09-20 13:45:53
Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 20 września 2019 20:00:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:a4746036-700a-4c69-98e1-f26dae49b3af@go
oglegroups.com...
> W dniu piątek, 20 września 2019 19:07:17 UTC+9 użytkownik J.F.
> napisał:
> >> >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma
> >> >zakrętów
> >> >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
> >> >milimetr, nikt się nie przejmie.
> >
> >> Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45
> >> stopni,
> >> potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
> >> metry ...
>
> >Eksperyment myślowy. Ty chcesz pociągnąć linę o 4 metry do siebie, ja
> >też chcę o 4 metry do siebie. Jesteśmy tak samo silni. O ile metrów
> >przesunie się lina?
>
> A to zalezy kto ma lepsze buty :-)
>
> Ale łuk jest na torze. Wiec nie ciagniemy w ta sama strone.
Skup się na linie, do torów jeszcze dojdziemy. Buty te same. Ciągniemy w przeciwnych
kierunkach, tak samo.
>
> >> >W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac
> >> >na
> >> >dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje
> >> >do
> >> >odpowiedniej temperatury.
> >> >Ale zimą też trzeba tory kłaść-
> >
> >> Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie
> >> znow
> >> 25 C.
>
> >No więc oni też nie liczą, ale próbują się wstrzelić tak żeby jak
> >najmniej trzeba było grzać.
>
> No coz, moze tak sie udaje, zeby zaplanowac prace na lato ... ale co
> potem - ludzi zwolnic ?
Potem można przez całą zimę wieszać trakcję.
>
> >> >wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
> >> >odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
> >
> >> No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
> >> prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie
> >> sie
> >> kurcza ?
>
> >No więc ten ostatni trzeba podgrzać bardziej, żeby skompensować to
> >ochłodzenie poprzednich.
>
> Za bardzo pewnie nie mozna, bo sie szyna rozhartuje czy cos tam.
To dosyć szczególny gatunek stali. Nie hartuje się, prawie nie rdzewieje, pęknięcia
zmęczeniowe nie propagują, czary mary.
>
> >Albo grzać ileś tam kilometrów, aż spawacze dojdą do następnego łuku.
>
> Ale to moze duzo mocy wymagac.
No to co?
>
> >> Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
> >> proste nie moga byc zbyt dlugie.
> >> kilometr do dwoch.
> >> I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
> >> cieplna ?
>
> >Żeby aunonomiczne samochody nie miały za łatwo.
>
> Jak minister to pisal, to autonomiczne samochody sie nie snily.
> No chyba, ze chcial utrudnic ludziom - co sie beda wyprzedzali, to
> niebezpieczne ...
Minister to raczej nie wiedział po co to. Specjaliści coś tam mamrotali o znużeniu,
monotonii, takie tam pierdy.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
- 20.09.19 14:44 WM
- 20.09.19 14:59 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:57 J.F.
- 20.09.19 15:08 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=