-
Data: 2019-09-20 12:58:08
Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a4746036-700a-4c69-98e1-f26dae49b3af@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 20 września 2019 19:07:17 UTC+9 użytkownik J.F.
napisał:
>> >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma
>> >zakrętów
>> >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
>> >milimetr, nikt się nie przejmie.
>
>> Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45
>> stopni,
>> potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
>> metry ...
>Eksperyment myślowy. Ty chcesz pociągnąć linę o 4 metry do siebie, ja
>też chcę o 4 metry do siebie. Jesteśmy tak samo silni. O ile metrów
>przesunie się lina?
A to zalezy kto ma lepsze buty :-)
Ale łuk jest na torze. Wiec nie ciagniemy w ta sama strone.
>> >W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac
>> >na
>> >dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje
>> >do
>> >odpowiedniej temperatury.
>> >Ale zimą też trzeba tory kłaść-
>
>> Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie
>> znow
>> 25 C.
>No więc oni też nie liczą, ale próbują się wstrzelić tak żeby jak
>najmniej trzeba było grzać.
No coz, moze tak sie udaje, zeby zaplanowac prace na lato ... ale co
potem - ludzi zwolnic ?
>> >wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
>> >odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
>
>> No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
>> prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie
>> sie
>> kurcza ?
>No więc ten ostatni trzeba podgrzać bardziej, żeby skompensować to
>ochłodzenie poprzednich.
Za bardzo pewnie nie mozna, bo sie szyna rozhartuje czy cos tam.
>Albo grzać ileś tam kilometrów, aż spawacze dojdą do następnego łuku.
Ale to moze duzo mocy wymagac.
>> Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
>> proste nie moga byc zbyt dlugie.
>> kilometr do dwoch.
>> I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
>> cieplna ?
>Żeby aunonomiczne samochody nie miały za łatwo.
Jak minister to pisal, to autonomiczne samochody sie nie snily.
No chyba, ze chcial utrudnic ludziom - co sie beda wyprzedzali, to
niebezpieczne ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.19 13:45 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
- 20.09.19 14:44 WM
- 20.09.19 14:59 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:57 J.F.
- 20.09.19 15:08 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB