  • 311. Data: 2015-05-19 17:36:36
    Temat: Re: rondo
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 17:06, masti pisze:

    > po raz kolejny mylisz i miesasz tematy. Tak. z tego pasa jazda jest
    > dozwolona tylko tam. Natomias nikt Ci nie zabrania zmiany pasa o ile
    > inne znaki tego nie zakazują. Na filmiku jest linia przerywana. Co
    > oznacza, że masz prawo zmienić pas po upewnieniu się, że ustąpisz
    > pierwszeństwa tym, którzy się na nim znajdują.

    Ta linia przerywana nie jest dla tego kierunku. Gdyby tam była linia
    ciągła (żebyś się odpimpał) to przejazd przez rondo byłby niemożliwy.

    Gdybyś jednak się upierał to myśląc "po twojemu" mogę sobie, zaraz po
    wjeździe na rondo zmienic pas na PRAWY a z prawego na LEWY :) No co? Też
    jest tam linia przerywana a nawet dwie przerywane :] Przez odcinek kilku
    metrów nie ma na moim kierunku żadnej linii więc chyba mogę? :)

    Już Ci wskazałem, że zajmowanie lewego pasa z prawego (przejazd), jest
    niewłasciwe, bo stoi w sprzeczności z art 16/2 gdzie jest napisane:
    Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest
    obowiązany jechać po prawej jezdni. Bo jest to jezdnia dwujezdniowa.

    Tak nawiasem, filmik z YT jest firmowany stroną: wwww.90km.pl

    http://90km.pl/pytaniaiodpowiedzi/ruch-drogowy/jak-j
    ezdzic-po-rondzie-turbinowym/

    To nie ze mną się spierasz a z przepisami :)
    --
    LordBluzg(R)
    Have you heard the news? The dogs are dead!

  • 312. Data: 2015-05-19 18:24:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-05-19 o 17:04, J.F. pisze:

    >Ale dopiero na drugim zjeździe. Przed rondem, na lewym pasie też jest
    >taki znak.

    Smiem twierdzic ze na kazdym zjezdzie. Tzn wjezdzajacego na rondzie
    dotyczy na calym skrzyzowaniu - nawet mu objechac ronda nie wolno aby
    skrecic w prawo :-)

    >Skoro jedzie prosto, to zjeżdża z ronda i nikt mu drogi nie zajedzie.

    Prosto przez skrzyzowanie. Czyli zjazd drugim zjazdem.

    >W lewo mu skręcić nie wolno.

    W lewo na skrzyzowaniu moze i nie wolno, ale zmienic pas na lewy aby
    zjechac "prosto", tzn drugim zjazdem, ale jego lewym pasem - czemu nie
    ?
    Co wiecej - w tym momencie, skoro zmienil pas na "prosto i w lewo", to
    moze i mozna mu w lewo pojechac - choc to wywraca teze z pierwszego
    akapitu :-)

    >Ten na lewym pasie (jeśli go nawet prześcignie) nie może zjechać na
    >prawy bo ma linię ciągłą.

    Wlasnie nie ma. Chyba, ze o jakims innym rondzie mowimy.

    J.

  • 313. Data: 2015-05-19 19:22:33
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 18:24, J.F. pisze:

    > Smiem twierdzic ze na kazdym zjezdzie. Tzn wjezdzajacego na rondzie
    > dotyczy na calym skrzyzowaniu - nawet mu objechac ronda nie wolno aby
    > skrecic w prawo :-)

    ? Wjeżdzający prawym pasem, może tylko zjechać z ronda w prawo na
    pierwszym najbliższym zjeździe (nie wjeżdzając w zasadzie na rondo) i na
    drugim zjeździe.
    Wjeżdzający lewym pasem, może zjechać każdym zjazdem i również okrążyć
    rondo.

    > Prosto przez skrzyzowanie. Czyli zjazd drugim zjazdem.

    > W lewo na skrzyzowaniu moze i nie wolno, ale zmienic pas na lewy aby
    > zjechac "prosto", tzn drugim zjazdem, ale jego lewym pasem - czemu nie ?

    Zabrania mu znak, który nakazuje kierunek jazdy prosto, prosto, znaczy
    do 2 zjazdu. Nie wolno mu już zmienić kierunku, czyli podjechać do 3
    zjazdu. Taki znak masz przed rondem, tyle że z dodatkową strzałką w
    prawo, która umozliwia skręt w prawo...na najbliższym 1 zjeździe.

    > Co wiecej - w tym momencie, skoro zmienil pas na "prosto i w lewo", to
    > moze i mozna mu w lewo pojechac - choc to wywraca teze z pierwszego
    > akapitu :-)

    Nie mógł zmienić na "w lewo" bo kierunek wyznaczony ma tak, aby zawsze
    jechać tylko prawym, zewnętrznym pasem.

    > Wlasnie nie ma. Chyba, ze o jakims innym rondzie mowimy.

    A cóż to jest za linia?

    www.ognik.com/zjazd1.jpg

  • 314. Data: 2015-05-19 20:08:36
    Od: "t" <t...@o...pl>

    >https://www.youtube.com/watch?v=a9pVDc77nZA
    >Pytanie odnosi się do mega wątku w tym temacie , jak się po nim poruszać
    >(skrzyżowaniu)

    Dobra, to inaczej. Widzę, że dalej wychodzą kłótnie mimo, że na filmiku
    ładnie jest pokazane co i jak.
    Pytanie, czy ktoś z Radomia może zapytać ichniejszy Zikit (czy jak to sie
    tam nazywa odnośnie dróg), jak wygląda organizacja ruchu na tym "rondzie"
    (ew. znaleźc w sieci, bo ja jakoś nie mogę trafić).
    Ktoś to w końcu projektował i zatwierdził, więc plan powinien być do wglądu.
    Ja akurat jestem z krakowa i przez radom, to może raz w życiu jechałem wiele
    lat temu, ale np. tutaj mozna znaleźć mapki
    http://egzaminnaprawko.blogspot.com/2012_08_01_archi
    ve.html . Patrząc na
    analogie (rondo grzegórzeckie - rondo w radomiu), jak niektórzy tu sie
    upierają, to można by jechać
    przez grzegórzeckie ze skrajnego pasa (prawego - zewnętrznego) w lewo (no bo
    to w końcu rondo - a właściwie ruch okrężny wokół wyspy). Dla utrudnienia
    tutaj mamy 3 pasy.
    Dalej analogia rondo czyżyńskie (stara organizacja, bo teraz remont)
    http://www.sigma1.pl/nauka-jazdy/pomoce/rondo-czyzyn
    skie/79 . Tutaj też
    wedłg wielu tu się wypowiadających mozna olać oznakowanie poziome i jezdzić
    w kółko, Miałem kilka razy sytuacje ,że idioci zajeżdżali mi drogę jadąc
    sobie w lewo (wokół ronda) pasem skrajnym prawym wyprowadzającym (bo co mi
    tam jakieś strzałki na jezdni namalowali ;) ).
    Wiem , że dolewam oliwy do ognia, ale co mi tam :D

    Pozdrawiam
    Tor

  • 315. Data: 2015-05-19 20:30:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t" napisał w wiadomości
> [...]
    >"rondzie" (ew. znaleźc w sieci, bo ja jakoś nie mogę trafić).
    >Ktoś to w końcu projektował i zatwierdził, więc plan powinien być do

    Pomysl projektanta jest przeciez jasny i dosc logiczny.

    Pytanie brzmi - czy w swietle obowiazujacych przepisow pomysl
    projektanta jest dobrze oddany.

    >Ja akurat jestem z krakowa i przez radom, to może raz w życiu
    >jechałem wiele lat temu, ale np. tutaj mozna znaleźć mapki

    Nie chcesz chyba przed wyjazdem prosic wszystkie urzedy o przyslanie
    oficjalnych organizacji ruchu na wszystkich skrzyzowaniach w
    planowanej trasie ? :-)

> [...]
    >przez grzegórzeckie ze skrajnego pasa (prawego - zewnętrznego) w lewo
    >(no bo to w końcu rondo - a właściwie ruch okrężny wokół wyspy). Dla

    Tylko tu w miare wyraznie widac przebieg wszystkich pasow. W Radomiu
    to juz takie proste nie jest ...

    No i jesli dobrze widze - ci rozrzutni Krakowiacy nie pozalowali na
    sygnalizator na obwodzie, tak jak Poznaniacy :-)

    J.

  • 316. Data: 2015-05-19 21:16:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >? Wjeżdzający prawym pasem, może tylko zjechać z ronda w prawo na
    >pierwszym najbliższym zjeździe (nie wjeżdzając w zasadzie na rondo) i
    >na drugim zjeździe.

    tak jest.

    >Wjeżdzający lewym pasem, może zjechać każdym zjazdem i również
    >okrążyć rondo.

    No nie, bo na wjezdzie wyraznie zostal poinformowany ze jest to pas na
    ktorym dozwolona jest jazda prosto lub w lewo.

    Zawracanie, zawracanie ... oj, chyba temat na wyzsza analize
    prawnicza.
    Ale w prawo nie wolno !

    Z tym ze to sie opiera na domniemaniu przebiegu pasow, ktore nie
    zostaly wymalowane ...

    >Zabrania mu znak, który nakazuje kierunek jazdy prosto, prosto,
    >znaczy do 2 zjazdu. Nie wolno mu już zmienić kierunku, czyli
    >podjechać do 3 zjazdu.

    Ale ja sie z tym zgadzam. Ja tylko chce zmienic pas z prawego na lewy
    i pojechac prosto, wyjezdzajac na drugim zjezdzie lewym pasem.

> [...]

    >Nie mógł zmienić na "w lewo" bo kierunek wyznaczony ma tak, aby
    >zawsze jechać tylko prawym, zewnętrznym pasem.

    ooops, sorry, masz racje - z lewego pasa nie moze zjechac na prawy, bo
    jest ta linia.
    Ale jak doskonale widac - lewy pas prowadzi do wyjazdu, i mialem na
    mysli ze zadna linia mu juz nie zabrania "skrecic w prawo" czyli
    wyjechac pierwszym zjazdem.

    A tak naprawde, to projektantowi sie pewnie wydawalo, ze od wjazdu
    prowadza dwa pasy, przecinajac pasy z poprzedniego wjazdu.
    Ten z prawego pasa moze pojechac prosto - na prawy pas obwodu, lub
    skrecic w prawo, ten z lewego moze tylko prosto - na lewy pas obwodu.

    Ale z braku stosownej linii, to mam watpliwosci czy jego pomysl jest
    dobrze, tzn dobitnie wymalowany :-)

    J.

  • 317. Data: 2015-05-19 21:27:20
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 20:08, t pisze:

> [...]
    > sie tam nazywa odnośnie dróg), jak wygląda organizacja ruchu na tym
    > "rondzie" (ew. znaleźc w sieci, bo ja jakoś nie mogę trafić).

    Tutaj znalazłem obrazek, który wyglada jak to rondo w Radomiu.
    http://img.sadistic.pl/pics/daafff64f34c.jpg

    Żaden problem aby nanieść linie w 5 kolorach, jak wygladają kierunki
    ruchu i kto skąd-dokąd może jechać na danym pasie.
    [...]

> [...]
    > wyprowadzającym (bo co mi tam jakieś strzałki na jezdni namalowali ;) ).
    > Wiem , że dolewam oliwy do ognia, ale co mi tam :D

    Zauważ że tylko Ty i ja zwracamy w tym wątku uwagę na znaki, reszta
    patrzy na linie i myli linię przerywaną dla innego kierunku, myśląc że
    to linia z ich kierunku :) Zmieniają sobie pasy jak im pasuje i na siłę
    uzurpują sobie zjeżdżanie z ronda lewym pasem, znaczy zmianę z prawego
    na lewy pas :) Może trzeba im takie barierki (szykany) pobudować zamiast
    linii? Chociaż znając zycie zaraz za barierką robią skręt 90stopni w
    lewo...no bo jest dziura :D...ale że ona służy innym celom, to już
    nieważne :)

  • 318. Data: 2015-05-19 21:39:08
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 21:16, J.F. pisze:

    > tak jest.

    > No nie, bo na wjezdzie wyraznie zostal poinformowany ze jest to pas na
    > ktorym dozwolona jest jazda prosto lub w lewo.

    No własnie. W lewo oznacza również dookoła ronda :> z możliwością zjazdu
    na każdym zjeździe oprócz pierwszego.
    http://img.sadistic.pl/pics/daafff64f34c.jpg
    [...]

    > Ale ja sie z tym zgadzam. Ja tylko chce zmienic pas z prawego na lewy i
    > pojechac prosto, wyjezdzajac na drugim zjezdzie lewym pasem.

    OK, zatem zauważ, że będąc na rondzie masz linię ciągłą. Jak myślisz, po
    co ona tam jest? Później dochodzi przerywana ale nie dla tego kierunku.
    Przerywana jest po to, aby pojazdy które wjeżdżają z Twojej prawej,
    mogły przeciąć Twój kierunek. Innymi słowy Nie możesz sobie zmieniac w
    tym miejscu pasa bo masz poruszać się po swoim (strzałka). Wyjasnisz mi
    w jakim celu chcesz zmieniac pas na lewy, czy to Twoje widzimisie?

> [...]
    > Ale jak doskonale widac - lewy pas prowadzi do wyjazdu, i mialem na
    > mysli ze zadna linia mu juz nie zabrania "skrecic w prawo" czyli

    Pierwszy zjazd go nie dotyczy, bo wjeżdzając na rondo LEWYM pasem ma
    NAKAZ jechać prosto i w lewo. Nie wolno mu zjechać pierwszym zjazdem!
    Tam nie ma strzałki takiej:
    ^

    <------->

    Tylko taka:

    ^

    <-----

    Może zjechać z lewego pasa 2,3,4,1 zjazdem w tej kolejności co napisałem
    a nie 1,2,3,4.

> [...]
    > skrecic w prawo, ten z lewego moze tylko prosto - na lewy pas obwodu.
    >
    > Ale z braku stosownej linii, to mam watpliwosci czy jego pomysl jest

    Jak dla mnie jest to klarowne...ale jak widać dla innych nie. Generalnie
    na to samo wyjdzie, znaczy ktos komuś przypierdoli :)

  • 319. Data: 2015-05-19 21:40:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

    > Ta linia przerywana nie jest dla tego kierunku.

    nie istenieje coś takiego jak linia dla kierunku

> [...]
    >
    > http://90km.pl/pytaniaiodpowiedzi/ruch-drogowy/jak-j
    ezdzic-po-rondzie-turbinowym/

    > To nie ze mną się spierasz a z przepisami :)

    nie. Z Twoją ich interpretacją.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 320. Data: 2015-05-19 22:04:31
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "masti" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjg3j4$e2u$1@dont-email.me
    [...]

    OK, czyli chcesz wykonać taki manewr jak na obrazku?
    www.ognik.com/zjazd2.jpg

    To powodzenia w zarobieniu mandatu. Ja się z Tobą już nie będę upierał :)

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Have you heard the news? The dogs are dead!
    You better stay home and do as you're told.
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))