  • 301. Data: 2015-05-19 15:57:39
    Temat: Re: rondo
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 15:32, szerszen pisze:

    > Ale czy ty aby na pewno się dobrze czujesz?
    > Ty rozumiesz co czytasz?
    >
    > Widzisz jak sie kończy twierdzenie, że wymalowane pasy na "rondzie" nie mają
    znaczenia?

    > Art. który przytoczyłeś miałby znaczenie przy klasycznym "rondzie" i koncentrycznie
    wymalowanych na nim pasach (w koła), wtedy faktycznie zjeżdżając ze skrzyżowania
    powinieneś zjechać do prawej. Ale zerknij do jasnej cholery wreszcie na to jak
    wymalowane są pasy na tym rondzie w Radomiu, albo na rondzie Babka w Wawie. Oświecę
    cię w radomiu OBA psay zjeżdżają z ronda, a na Babce 3 PASY zjeżdżają z ronda. Mało
    tego, zjeżdząjąc na obu tych rondach wszystkimi pasami "jedziesz prosto" nie musisz
    nawet używać prawego migacza, bo nie skręcasz.

    Chyba czegoś nie czaisz. Ok, oba pasy zjeżdżają z ronda ale tylko LEWY
    pas ma strzałkę w LEWO i PROSTO (Radom).

    Zgadza się?

    Jak myślisz, po co jest strzałka w LEWO na LEWYM pasie? Możesz wjechać
    na wyspę i rozbić namiot?
    Nie, ta strzałka pokazuje że masz DWA kierunki do wyboru albo wypad z
    ronda albo jazda dookoła.

    Wracając do prawego pasa, który ma strzałkę TYLKO na WPROST a pas ruchu
    wyprowadza z ronda. Zgodnie z KIERUNKIEM strzałki, nie możesz już
    skręcić w "lewo" (jak ci na filmie) ani zmienić pasa na lewy zgodnie z
    art 16/1, gdzie OBOWIĄZUJE Ciebie jazda przy prawej krawędzi drogi
    dwujezdniowej.

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 302. Data: 2015-05-19 16:14:06
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 15:39, masti pisze:
    [...]

    > z którego roku masz ten PoRD?
    > bo w aktualnym jest napisane:
    > Art. 16. 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
    > 2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest
    > obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się
    > jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
    >
    > jaki to ma związek z rondem?

    Taki, że masz obowiązek trzymać się prawego pasa a nie usilnie zmieniać
    na lewy w tym przypadku, opuszczając rondo.

    Szerszen (z tego co widzę) kombinuje że jeśli ZJEŻDŻA juz z ronda i jest
    na PRAWYM pasie, na którym jest strzałka kierunku --->, chce zmienić pas
    na lewy, na drodze dwujezdniowej/trzyjezdniowej. Tak generalnie jest to
    już poza rondem :>
    Na filmie za kazdym razem zwracana jest uwaga na strzałki NAMALOWANE i
    nikt kurwa tego nie widzi?

    Inna sprawa, jak obejrzałem jeszcze raz film...to przy zjeździe z ronda
    jest...LINIA CIĄGŁA i zmiana pasa jest niedozwolona.
    www.ognik.com/zjazd.jpg

  • 303. Data: 2015-05-19 16:24:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

    > W dniu 2015-05-19 o 15:39, masti pisze:
    > [...]
    >>
    > Taki, że masz obowiązek trzymać się prawego pasa a nie usilnie zmieniać
    > na lewy w tym przypadku, opuszczając rondo.

    ROTFL. Równie dobrze możesz z tego wysnuć wniosek, że po drogach
    wielopasmowych można jechać tylk oprawym pasem.

> [...]
    > już poza rondem :>
    > Na filmie za kazdym razem zwracana jest uwaga na strzałki NAMALOWANE i

    i komentarz o niedozwolonej zmianie pasa przez linię *przerywaną*. czyli
    twórca filmu nie ma pojęcia o przepisach

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 304. Data: 2015-05-19 16:39:08
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 16:24, masti pisze:

    > i komentarz o niedozwolonej zmianie pasa przez linię *przerywaną*. czyli
    > twórca filmu nie ma pojęcia o przepisach

    Tyle że przed tą linią przerywaną (parę metrów wcześniej) jest znak,
    którego nie widzisz ty i ci co skręcają sobie w lewo a który nakazuje ci
    jazdę pasem, który zajałeś (PRAWY). NIKT kurwa nie widzi tych znaków? Ja
    mam jakieś przewidzenia?

  • 305. Data: 2015-05-19 16:42:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

    > Tyle że przed tą linią przerywaną (parę metrów wcześniej) jest znak,

    no i?

    > którego nie widzisz ty i ci co skręcają sobie w lewo a który nakazuje ci
    > jazdę pasem, który zajałeś (PRAWY). NIKT kurwa nie widzi tych znaków? Ja
    > mam jakieś przewidzenia?

    nie, ty masz złą ich interpretację

  • 306. Data: 2015-05-19 17:00:56
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 16:42, masti pisze:

    > no i?

    > nie, ty masz złą ich interpretację

    Ja mam taką interpretację:

    "Znak ten oznacza, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest
    dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką"

    Jaka jest Twoja?

  • 307. Data: 2015-05-19 17:04:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    LordBluzg(R) wrote:

    >no i?

    No i znak mowi ktore kierunki ruchu z danego pasa sa dozwolone.
    Niby zmienic pasa to nie zakazuje, ale pojechac z lewego pasa
    wjazdowego w prawo to chyba jednak tak.

    A dalej wkraczamy w sliski obszar - gdzie tu sa pasy i jakie.
    No bo z drugiej strony - wjedza sobie ktos prawym pasem i chce jechac
    prosto, tak jak to rondo jest zaprojektowane, upewnia sie ze po
    obwodzie nikt nie jedzie, komu musi ustapic, jedzie prawym pasem
    prosto ... a ten po jego lewej zajezdza mu droge ... cos tu nie tak

    J.

  • 308. Data: 2015-05-19 17:06:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

    > Ja mam taką interpretację:
    >
    > "Znak ten oznacza, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest
    > dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką"
    >
    > Jaka jest Twoja?

    po raz kolejny mylisz i miesasz tematy. Tak. z tego pasa jazda jest
    dozwolona tylko tam. Natomias nikt Ci nie zabrania zmiany pasa o ile
    inne znaki tego nie zakazują. Na filmiku jest linia przerywana. Co
    oznacza, że masz prawo zmienić pas po upewnieniu się, że ustąpisz
    pierwszeństwa tym, którzy się na nim znajdują.

  • 309. Data: 2015-05-19 17:15:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > No i znak mowi ktore kierunki ruchu z danego pasa sa dozwolone.
    > Niby zmienic pasa to nie zakazuje, ale pojechac z lewego pasa
    > wjazdowego w prawo to chyba jednak tak.

    generalnie nie. To się nie uda ze względu na pasy ale to już osobny
    temat.

  • 310. Data: 2015-05-19 17:16:44
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 17:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > No i znak mowi ktore kierunki ruchu z danego pasa sa dozwolone.
    > Niby zmienic pasa to nie zakazuje, ale pojechac z lewego pasa wjazdowego
    > w prawo to chyba jednak tak.

    Ale dopiero na drugim zjeździe. Przed rondem, na lewym pasie też jest
    taki znak.

> [...]
    > nikt nie jedzie, komu musi ustapic, jedzie prawym pasem prosto ... a ten
    > po jego lewej zajezdza mu droge ... cos tu nie tak ...

    Skoro jedzie prosto, to zjeżdża z ronda i nikt mu drogi nie zajedzie. W
    lewo mu skręcić nie wolno. Ten na lewym pasie (jeśli go nawet
    prześcignie) nie może zjechać na prawy bo ma linię ciągłą.