    From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: rondo
    Date: Tue, 19 May 2015 21:39:08 +0200
    <mindte$rv5$1@node1.news.atman.pl> <mjf3si$vqu$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjf7li$fdv$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjfc0a$130$1@mx1.internetia.pl> <mjfeeq$jn6$1@dont-email.me>
    <mjfggm$j4a$1@mx1.internetia.pl> <mjfh3p$tua$1@dont-email.me>
    <mjfhvi$oq1$1@mx1.internetia.pl> <mjfi51$2fr$1@dont-email.me>
    <555b50f9$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjfk6r$1rd$1@mx1.internetia.pl>
    <555b63b3$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjfrh7$upn$1@mx1.internetia.pl>
    <555b8c23$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 21:16, J.F. pisze:

    > tak jest.

    > No nie, bo na wjezdzie wyraznie zostal poinformowany ze jest to pas na
    > ktorym dozwolona jest jazda prosto lub w lewo.

    No własnie. W lewo oznacza również dookoła ronda :> z możliwością zjazdu
    na każdym zjeździe oprócz pierwszego.
    http://img.sadistic.pl/pics/daafff64f34c.jpg
    [...]

    > Ale ja sie z tym zgadzam. Ja tylko chce zmienic pas z prawego na lewy i
    > pojechac prosto, wyjezdzajac na drugim zjezdzie lewym pasem.

    OK, zatem zauważ, że będąc na rondzie masz linię ciągłą. Jak myślisz, po
    co ona tam jest? Później dochodzi przerywana ale nie dla tego kierunku.
    Przerywana jest po to, aby pojazdy które wjeżdżają z Twojej prawej,
    mogły przeciąć Twój kierunek. Innymi słowy Nie możesz sobie zmieniac w
    tym miejscu pasa bo masz poruszać się po swoim (strzałka). Wyjasnisz mi
    w jakim celu chcesz zmieniac pas na lewy, czy to Twoje widzimisie?

    > ooops, sorry, masz racje - z lewego pasa nie moze zjechac na prawy, bo
    > jest ta linia.
    > Ale jak doskonale widac - lewy pas prowadzi do wyjazdu, i mialem na
    > mysli ze zadna linia mu juz nie zabrania "skrecic w prawo" czyli
    > wyjechac pierwszym zjazdem.

    Pierwszy zjazd go nie dotyczy, bo wjeżdzając na rondo LEWYM pasem ma
    NAKAZ jechać prosto i w lewo. Nie wolno mu zjechać pierwszym zjazdem!
    Tam nie ma strzałki takiej:
    ^

    <------->

    Tylko taka:

    ^

    <-----

    Może zjechać z lewego pasa 2,3,4,1 zjazdem w tej kolejności co napisałem
    a nie 1,2,3,4.

    > A tak naprawde, to projektantowi sie pewnie wydawalo, ze od wjazdu
    > prowadza dwa pasy, przecinajac pasy z poprzedniego wjazdu.
    > Ten z prawego pasa moze pojechac prosto - na prawy pas obwodu, lub
    > skrecic w prawo, ten z lewego moze tylko prosto - na lewy pas obwodu.
    >
    > Ale z braku stosownej linii, to mam watpliwosci czy jego pomysl jest
    > dobrze, tzn dobitnie wymalowany :-)

    Jak dla mnie jest to klarowne...ale jak widać dla innych nie. Generalnie
    na to samo wyjdzie, znaczy ktos komuś przypierdoli :)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.