  • 321. Data: 2015-05-19 22:07:02
    Temat: Re: rondo
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

    > "masti" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjg3j4$e2u$1@dont-email.me
    > [...]
    >
    > OK, czyli chcesz wykonać taki manewr jak na obrazku?
    > www.ognik.com/zjazd2.jpg
    >
    > To powodzenia w zarobieniu mandatu. Ja się z Tobą już nie będę upierał :)

    bardzo chętnie poczekam aż sąd wytłumaczy niedouczonemu policjantowi co
    robi źle i dlaczego nie ma podstawy prawnej do wystawienia mandatu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 322. Data: 2015-05-19 22:13:11
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "masti" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjg556$krr$1@dont-email.me
    > bardzo chętnie poczekam aż sąd wytłumaczy niedouczonemu policjantowi co
    > robi źle i dlaczego nie ma podstawy prawnej do wystawienia mandatu

    No to zatem tak (w/g Ciebie) też można :)
    www.ognik.com/zjazd3,jpg

    Ślicznie. Jak będziesz płacił mandat to dopytaj dokładnie za co :)

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))

  • 323. Data: 2015-05-19 22:17:48
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "LordBluzg(R)" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjg5hr$6l5$1@mx1.internetia.pl
    Poprawka. Tak to jest z laptopami, toczpadem i angielską klawiaturą :)

    www.ognik.com/zjazd3.jpg

  • 324. Data: 2015-05-19 22:21:05
    Od: <4...@4...222105.invalid> (Tom N)

    LordBluzg(R) w

    > "masti" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjg3j4$e2u$1@dont-email.me
    > [...]

    > OK, czyli chcesz wykonać taki manewr jak na obrazku?
    > www.ognik.com/zjazd2.jpg

    Zostaw, on maści na każdym kroku.

    > To powodzenia w zarobieniu mandatu.

    I owszem, tłukli za zmianę pasa na skrzyżowaniu (bo niby poziome pozwalają)
    i nauczyli, że pas nalezy zająć przed skrzyżowaniem -- zgodnie z zamiarem
    jeżeli sie zajęło nie taki/zmieniło zamiar -- to można objechać...

    https://www.google.pl/maps/@52.197575,21.051283,3a,7
    5y,88.4h,70.35t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4fRDKhbHjYGWC6cW
    mJx5gw!2e0

    > Ja się z Tobą już nie będę upierał :)

    Ja też, on najczęściej bełkocze bez ładu i składu, co właśnie zaraz pokaże
    ;)

    --
    'Tom N'

  • 325. Data: 2015-05-19 22:22:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

    > "masti" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjg556$krr$1@dont-email.me
    >
    > No to zatem tak (w/g Ciebie) też można :)
    > www.ognik.com/zjazd3,jpg
    >
    > Ślicznie. Jak będziesz płacił mandat to dopytaj dokładnie za co :)

    a jaki przpeis mi tego zabrania pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa?
    poproszę o konkretny.
    bo tu będę jechał prawą stroną. zgodnie z Twoim poprzednim postulatem

  • 326. Data: 2015-05-19 22:28:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    4...@4...222105.invalid wrote:

    > LordBluzg(R) w

    > Zostaw, on maści na każdym kroku.

    znowu usiłujesz obszczekiwać nogawki bez argumentów?

  • 327. Data: 2015-05-19 23:43:04
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "masti" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjg61t$oof$1@dont-email.me
    > a jaki przpeis mi tego zabrania pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa?
    > poproszę o konkretny.
    > bo tu będę jechał prawą stroną. zgodnie z Twoim poprzednim postulatem

    Hmm, będzie mi trudno Tobie wyjaśnić. Znany art 22/3 w którym czytamy:
    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu
    tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi -
    jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie
    zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w
    jednym kierunku.

    Czyli czepiamy się zapisu z punktu 3:

    "lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku. " gdzie na wspomnianym
    rondzie, mamy znak P-8a który właśnie to definiuje:

    Znak ten oznacza, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolona
    tylko w kierunku wskazanym strzałką.

    Nie ma tutaj NIC o możliwości zmiany pasa, zgodnie z art 22/3. Zauważ tylko, że art
    22 wspomina KIEDY możliwość istnieje i jakie trzeba spełnić warunki, które później
    wyklucza w ust 3.

    Masz jeszcze jakieś pytania? Wiem, zawiłe :) Kiedyś był przepis o niemożliwości
    zmiany pasa na skrzyżowaniach o ruchu niekierowanym, było to dawno ale wprowadzało
    wiele niejasności. Zmieniono to właśnie na art 22, tyle że, interpretacja tego arta
    pozostawia wiele do życzenia. W kazdym razie, sąd i policja dokładnie korzysta z
    takiej definicji podając że na WYZNACZONYCH pasach ze znakami POZIOMYMI...nie można
    ich zmieniać:) Jak się skrzyżowanie skończy i linie ciągłe i znaki poziome, zmieniaj
    sobie pasy ruchu jak Ci się podoba.

  • 328. Data: 2015-05-19 23:50:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    ich zmieniać:) Jak się skrzyżowanie skończy i linie ciągłe i znaki poziome, zmieniaj

    piękny strzał w stopę :)
    na wskazanych przez Ciebie przykładach są pasy gdzie dozwolona jest
    jazda w dwóch kierunkach więc pkt 3. nie obowiązuje :)

  • 329. Data: 2015-05-19 23:58:51
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "masti" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjgb75$dfq$1@dont-email.me
    > piękny strzał w stopę :)

    Oczywiście Twoją. Prawy pas ma tylko JEDEN kierunek. Na lewym jest LINIA CIAGŁA :]
    www.ognik.com/zjazd1.jpg :D hehe klikasz i płaczesz.

    > na wskazanych przez Ciebie przykładach są pasy gdzie dozwolona jest
    > jazda w dwóch kierunkach więc pkt 3. nie obowiązuje :)

    Bo miałem obrazek ale nie z tego ronda, rondo o którym rozmawiamy, na LEWYM pasie ma
    linię ciągła, która WYKLUCZA zmianę pasa na prawy.
    Tadam :)

  • 330. Data: 2015-05-20 00:09:17
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "LordBluzg(R)" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjgbok$uis$1@mx1.internetia.pl
> [...]
    > Bo miałem obrazek ale nie z tego ronda, rondo o którym rozmawiamy, na LEWYM pasie
    > ma linię ciągła, która WYKLUCZA zmianę pasa na prawy. Tadam :)

    ...gdybyś miał jednak wątpliwości to znak P-8a i P-8b (razem) wskazuje kierunek
    PROSTO lub w lewo (dookoła ronda). Skoro obierasz kierunek PROSTO i nie będzie tam
    linii ciągłej, obowiązuję Cię dodatkowo art 22/1,2 w momencie skrętu w prawo/zmiany
    pasa na prawy. Czyli wykonasz obowiązek, zgodniez art16/1. Nie mniej, nie spowoduje
    to kolizji, która wynikła z powodu PRZECINANIA się kierunków ruchu a nie zmiany pasa
    :)