    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <mindte$rv5$1@node1.news.atman.pl> <mjf3si$vqu$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjf7li$fdv$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjfc0a$130$1@mx1.internetia.pl> <mjfeeq$jn6$1@dont-email.me>
    <mjfggm$j4a$1@mx1.internetia.pl> <mjfh3p$tua$1@dont-email.me>
    <mjfhvi$oq1$1@mx1.internetia.pl> <mjfi51$2fr$1@dont-email.me>
    <555b50f9$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjfk6r$1rd$1@mx1.internetia.pl>
    <555b63b3$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjfrh7$upn$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: rondo
    Date: Tue, 19 May 2015 21:16:47 +0200

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-05-19 o 18:24, J.F. pisze:

    >? Wjeżdzający prawym pasem, może tylko zjechać z ronda w prawo na
    >pierwszym najbliższym zjeździe (nie wjeżdzając w zasadzie na rondo) i
    >na drugim zjeździe.

    tak jest.

    >Wjeżdzający lewym pasem, może zjechać każdym zjazdem i również
    >okrążyć rondo.

    No nie, bo na wjezdzie wyraznie zostal poinformowany ze jest to pas na
    ktorym dozwolona jest jazda prosto lub w lewo.

    Zawracanie, zawracanie ... oj, chyba temat na wyzsza analize
    prawnicza.
    Ale w prawo nie wolno !

    Z tym ze to sie opiera na domniemaniu przebiegu pasow, ktore nie
    zostaly wymalowane ...

    >Zabrania mu znak, który nakazuje kierunek jazdy prosto, prosto,
    >znaczy do 2 zjazdu. Nie wolno mu już zmienić kierunku, czyli
    >podjechać do 3 zjazdu.

    Ale ja sie z tym zgadzam. Ja tylko chce zmienic pas z prawego na lewy
    i pojechac prosto, wyjezdzajac na drugim zjezdzie lewym pasem.

    >Taki znak masz przed rondem, tyle że z dodatkową strzałką w prawo,
    >która umozliwia skręt w prawo...na najbliższym 1 zjeździe.

    >Nie mógł zmienić na "w lewo" bo kierunek wyznaczony ma tak, aby
    >zawsze jechać tylko prawym, zewnętrznym pasem.

    >A cóż to jest za linia?
    >www.ognik.com/zjazd1.jpg

    ooops, sorry, masz racje - z lewego pasa nie moze zjechac na prawy, bo
    jest ta linia.
    Ale jak doskonale widac - lewy pas prowadzi do wyjazdu, i mialem na
    mysli ze zadna linia mu juz nie zabrania "skrecic w prawo" czyli
    wyjechac pierwszym zjazdem.

    A tak naprawde, to projektantowi sie pewnie wydawalo, ze od wjazdu
    prowadza dwa pasy, przecinajac pasy z poprzedniego wjazdu.
    Ten z prawego pasa moze pojechac prosto - na prawy pas obwodu, lub
    skrecic w prawo, ten z lewego moze tylko prosto - na lewy pas obwodu.

    Ale z braku stosownej linii, to mam watpliwosci czy jego pomysl jest
    dobrze, tzn dobitnie wymalowany :-)

    J.