    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: rondo
    Date: Fri, 15 May 2015 11:54:30 +0200
    <55530af5$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@t...pl>
    <mivb20$522$1@mx1.internetia.pl> <mivc1i$516$1@dont-email.me>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150513.invalid>
    <2...@t...pl>
    <1...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <18e842lzh6x34$.dlg@myjk.org>
    <2...@t...pl>
    <5555bff1$0$27522$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 15 May 2015 11:44:03 +0200
    "Stefik" <d...@c...pl> wrote:

    > F-10 i strzałki poziome to zezwolenie na ruch w określonym kierunku.

    Nie, to nakaz jazdy w określonym kiedunku z danego pasa, ale to nie znaczy, że
    zmieniając pas masz pierwszeńśtwo.

    > Ktoś ma zezwolenie na jazde w danym kierunku, a inny nie ma zezwolenia
    > na jazdę w danym kierunku.

    Dotąd się zgadza.

    > Jest oczywiste, że winien jest ten co nie ma
    > zezwolenia.

    Nie, bo w omawianej sytuacji doszło do dwóch złamań przepisów, jeden chciał jechać
    nie w tym kierunku co powinien, a drugi zmieniając pas nie upewnił się czy może to
    zrobić. To że ktoś łamie przepisy nie uprawnia Ciebie do ich nieprzestrzegania.

    > drugi jest niewinny bo jechał swoim pasem nie zmieniając go.

    Jakby jechał swoim pasem, to nie doszłoby do kolizji, jakby się upewnił czy może go
    zmienić, też do niej by nie doszło .Ciekawe że widzisz to na rondzie Babka, a nie
    widzisz tego na tym w Radomiu.

    > Ja wjeżdżam na prawy pas oczywiscie wcześniej sygnalizując, ty mnie uderzasz,
    > bo ja zajechałem ci drogę na skrzyzowaniu tak gwałtownie, że nie zdążyłeś
    zahamować.
    > Ty jesteś winien. Zgadzasz się ?

    Zgadzam się ;)
    Ale omawiana sytuacja jest zupełnie inna. Biorąc Twój przykład wyglądała tak, ja
    wjechałem na skrzyżowanie, poruszam się wewnętrznym pasem w prawo, a Ty we mnie
    uderzasz na wewnętrznym pasie. Pojmujesz już subtelną różnicę?
    Do wspomnianego zdarzenia doszło na drugim, a nie pierwszym jak to sugerujesz pasie i
    to wątkotwórca został uderzony w bok, a nie on uderzył w bok jadącego prosto auta.

    Jak już to przetrawisz, to wróć i się pokajaj ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń