eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
    oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
    02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: rondo
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <2...@t...pl>
    <misoad$1bm$1@mx1.internetia.pl> <misogo$ch6$2@node1.news.atman.pl>
    <mita6a$b2j$1@mx1.internetia.pl> <mitco0$1vr$1@node1.news.atman.pl>
    <mitcps$1vr$2@node1.news.atman.pl> <mitf7i$uom$1@mx1.internetia.pl>
    <mitfl2$aep$1@node2.news.atman.pl> <mitlnm$od5$1@mx1.internetia.pl>
    <mitlvi$h39$1@node2.news.atman.pl> <mitme6$r2f$1@mx1.internetia.pl>
    <mitmsp$i5m$1@node2.news.atman.pl> <mitne2$us4$1@mx1.internetia.pl>
    <5552f881$0$8367$65785112@news.neostrada.pl> <9lbizibwfkk2$.dlg@myjk.org>
    <55531557$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <55532552$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 13 May 2015 14:32:40 +0200
    Message-ID: <qccias8pccrz$.dlg@myjk.org>
    Lines: 93
    NNTP-Posting-Host: 83.28.39.32
    X-Trace: 1431520319 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27527 83.28.39.32:14893
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562000
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 13 May 2015 12:20:01 +0200, J.F.

    > W zasadzie tak. Ale po rondzie moge jezdzic w kolko.

    Po zwykłym też "możesz".

    >>Ja też nie jeżdżę w kółko, bo to jest skrzyżowanie. Przejeżdżam przez
    >>nie,
    >>albo zmieniam kierunek.
    > Ale po rondzie wolno mi.

    "Wolno" tak samo, jak po każdym innym.

    > Moze mi nawigacja zwariowala, moze dostrzeglem korek, moze chcialem w
    > prawo, ale nie zdolalem sie przebic na prawy pas.

    To już Twój problem i Twój problem jak go rozwiązać zgodnie z przepisami,
    ale przede wszystkim, jak innym nie utrudnić ruchu i nie narazić na kolizję
    z prawidłowo poruszajacymi się pojazdami.

    >> Więc i Ty zacznij traktować rondo jako skrzyżowanie, służące do zmiany
    >> (lub nie) kierunku, z tą różnicą, że skręcasz w lewo bezkolizyjnie,
    >> jadąc po
    > Jakie bezkolizyjne ?

    Normalne, przecież ci co z innego kierunku (z przeciwka) jadą, nie mijają
    się z Tobą bezpośrednio (czyt kolizyjnie), tylko mają obowiązek objechać
    wysepkę i dopiero wtedy skręcają.

    > Skrecam w lewo - domyslam sie ze jak mam na wjezdzie
    > zielone, to i ludzie z przeciwka maja zielone.

    No i wszystko się zgadza.

    > Dlaczego mam im ustepowac, jak juz jade po rondzie ?

    Masz ustępować, bo sygnalizacja działa i skręcasz w _lewo_.

    >>> Po pierwsze - bo nie ma u nas zadnych przepisow regulujacych ruch po
    >>> rondach,
    >> Nie no, chyba skiełznę. :P Jak nie ma, jak są. Problem w tym, że nie
    >> chcesz przyjąć do wiadomości, że rondo to skrzyżowanie i takie dotyczą
    >> go przepisy.
    > Praktycznie nie ma.

    Nie ma rozróżnienia na SORO i "kwadratowe". Co znacza, że dotyczą "zwykłe"
    przepisy. Ty się pieklisz, że nie ma oddzielnych przepisów. No, nie ma
    oddzielnych. Są wspólne dla wszystkich skrzyżowań.

    Masz na SORO światła, objeżdżasz wysepkę i jedziesz jak na "zwykłym"
    skrzyżowaniu, czyli jeśli skręcasz w lewo, to ustępujesz wjeżdżająym. Nie
    masz świateł, objeżdżasz wysepkę i masz prawo zjechać ze skrzyżowania, bo
    tamtych obowiązuje A-7.

    > W ustawie wymienione bodajze jeden raz, wiec widac innosc s.o.r.o, ale
    > nie bardzo wiadomo jaka, w rozporzadzeniu o znakach tylko lakoniczne
    > wskazowki.

    Nie ma szczególnej mowy o SORO, jest tylko wyszczególnienie, że na SORO
    można wyprzedzać z prawej. Żadne inne różnice nie są wykazane w ustawie, bo
    ich NIE MA.

    > Wiec z tych przepisow to zostaje glownie ten, ze chcac na skrzyzowaniu
    > skrecic w lewo nalezy przed skrzyzowaniem zblizyc sie do srodka jezdni
    > lub lewej krawedzi, jesli jednokierunkowa :-P

    >>> a po drugie - bo teraz sie pojawily jakies dziwne wynalazki.
    >>> Ronda i nie ronda...
    >>Ronda skanalizowane to dobre rozwiązania.
    > Nie mowie nie, ale jakos z glowa skanalizowane.
    > A tu w jednym mamy dziwne pasy, na dwoch innych
    > zielone dla jednych i pierwszenstwo dla drugich ...

    Ale przecież to nie jest domena tylko SORO. Zwykłe skrzyżowania też się
    różnią gabarytami, stopniem skanalizowania, oznakowania itd. i jakoś nie
    widzę takich dramatycznych problemów.

    >> Przy sygnalizacji zachowują się jak zwyczajne skrzyżowania, przy braku
    >> sygnalizacji zwiększają "równowagę" przepływu i znacznie
    >> bezpieczeństwo.
    > A to chyba cos mylisz. Bez swiatel poprawia bezpieczenstwo zwykle rondo,
    > gdzie jednak trzeba troche zwolnic, pod warunkiem ze ma latarnie
    > oswietlajaca noca wyspe :-).
    > A takie wielopasowe, z wielopasowymi wjazdami i zjazdami - koszmar jakis
    > :-)

    Można sobie żartować i podążać w opary absurdu, ale fakt jest taki, że
    jadąc zgodnie z przepisami rondo jest szybsze i bezpieczniejsze. Na idiotów
    nie patrzących na znaki się nic nie poradzi -- i na zwykłym też może
    wyjechać z podporządkowanej, albo pod prąd pojechać.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: