  • Data: 2012-03-15 12:06:31
    Temat: Re: pytanie o laser w CD
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    news:jjr327$pp$1@mx1.internetia.pl...
    > Pleciesz jak przeciętny różdzkarz, najlepiej utrzymywać że się jest
    > zmuszonym do dyskusji z ignorantami nie posiadającymi "daru" który Ty
    > oczywiście posiadasz bo przecież nie jesteś takim zwykłym "kowalskim"
    > który słucha mp3 i mu to nie rani uszu, ty jesteś kimś lepszym
    > genetycznie, taki mały polski ubermensch...

    Ja nie wiem, co słucham empetrójki, to praktycznie w każdej wyławiam masę
    dropów, trzasków, efektów (roboczo nazywam je "mykami", "myknięciami" -
    odgłos kojarzy mi się ze słowem "myk myk") akustycznych przy odtwarzaniu
    uszkodzonej, lub źle zakodowanej ramki. Słyszę efekt "piaskownicy" (wysokie
    tony wydają się b. ziarniste), słyszę "blaszenie" (nazwałem tak roboczo, od
    efektu przypominającego łopot blachy), szczególnie dobrze słyszalne np. przy
    plikach *.RMJ, z niskim bitrate, gdzie tak słychać niskie (właśnie, wysokie
    lepiej brzmią) tony.
    Słyszę różnicę 320Kbps-WAV.
    Słyszę to. Słuch to mój zawód - telekomunikacja, gdzie ważne były drobne
    niuanse. Ale nie robię tragedii, jeśli wysłucham ulubionej piosenki ze
    starego gramofonu odgrywającego zdrapaną płytę. Mnie razi dobiero nagranie
    pozbawione trzasków - słychać to tragicznie - bo jest sztuczne... prukanie
    na ulubionej melodii w miejsce trzasków, to tragedia. To słychać, bo w
    miejscu trzasku nie ma treści, a brak trzasku powoduje, ze przerwa nie jest
    już maskowana...
    Może ja jakiś dziwoląg jestem, forma oczywiście, też jest ważna, ale
    ważniejsza jest treść, bo niesie informację. Niestety, odsłuchałem niejedno
    urządzenie o bardzo wysokiej jakości. Szumiały wszystkie, bez wyjątku. Samo
    otoczenie szumi. Złącza szumią, oporności szumią...
    Nic to, zakładam słuchawki na uszy (SHP1900 przypięte do wyjścia laptopa) i
    posłucham sobie Boney M, ja z tych czasów, kiedy jeszcze razem byli :)