  • Data: 2012-04-08 11:04:49
    Temat: Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja generalnie wychodziłem z założenia że jeśli okaże się że czegoś nie
    > potrafię naprawić do końca to niezależnie od moich poniesionych kosztów i
    > czasu klient nie płaci nic.

    Myślisz, że uwierzę że dokładałeś do interesu? Miałeś jeszcze inną pracę i
    z niej finansowałeś naprawy sprzętu?

    > Tymczasem spotykałem się z taka metodą, że płatna diagnostyka była tak
    > właściwie nie testowaniem sprzętu tylko możliwości finansowych klienta.

    Na zakończenie działalności zostało mi trochę telewizorów i magnetowidów.
    Klient chciał naprawiać tylko do momentu płatności.
    Chociaż jednego wspominam bardzo miło: Przyniósł magnetowid (taki lepszy)
    i po usłyszeniu ceny, pojawił się w zakładzie z pilotem i słowami: no to wam
    zostawiam.

    > Moi znajomi z branży uważali że cała odpowiedzialność leży wyłącznie po
    > stronie klienta.

    Niestety po gwarancji, za wszystko płaci klient.

> [...]
    > całkowicie martwy, po prostej naprawie zasilacza zabrałem się za szukanie
    > przyczyny zwężonego obrazu i podczas pomiaru ześlizgnęło mi się ostrze
    > sondy oscyloskopu zwierając dwa napięcia zasilające. Skończyło się
    > koniecznością zakupu praktycznie całej elektroniki telewizora i ponieważ
    > trwało to aż około miesiąca klient nie zapłacił nic. A przecież mogłem
    > siedzieć cicho, stwierdzić że naprawa będzie bardzo kosztowna i
    > zaproponować klientowi odpłatną acz niedrogą wycenę co zaproponowali mi
    > koledzy z branży, którzy pomagali mi zdobyć części.

    On nie zapłacił, ale zapłacili inni (klienci). Bilans Twojej firmy przecież
    był dodatni.

    --
    Desoft