  • 1. Data: 2012-04-05 09:22:17
    Temat: prośba namiar na zamiennik 2N06L13
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    witam

    Prawdopodobnie uszkodził mi się tranzystor 2N06L13
    jest to element sterownika silnika diesla
    nie udało mi sie odnaleźć tego elementu w Polsce
    z braku wiedzy ni potrafię także znaleźć zamiennika.

    pomożecie?

  • 2. Data: 2012-04-05 09:39:32
    Temat: Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 04/05/2012 03:22 AM, PM wrote:
    > Prawdopodobnie uszkodził mi się tranzystor 2N06L13
    > jest to element sterownika silnika diesla
    > nie udało mi sie odnaleźć tego elementu w Polsce
    > z braku wiedzy ni potrafię także znaleźć zamiennika.

    Wg googla 2N06L13 to jest oznaczenie mosfeta produkcji Infineona o
    symbolu IPD30N06S2L-13:
    http://www.infineon.com/dgdl/IPD30N06S2L-13_green.pd
    f?folderId=db3a304412b407950112b4322c6d574b&fileId=d
    b3a304412b407950112b433ba8d5d65
    Ma go mouser, ma digikey, w polskich sklepach wygooglałem w elhurcie
    wersję -23, ale to nie to czego szukasz. Pokop po sklepach, może ktoś
    będzie miał. W razie czego zawsze możesz kupić poza granicami pl.

    pzdr.
    j.

  • 3. Data: 2012-04-05 11:23:19
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Pokop po sklepach, może ktoś będzie miał. W razie czego zawsze możesz
    > kupić poza granicami pl.

    ok dzięki
    jest jeszcze jedna oferta
    mozę ktos podejmie się naprawy tego sterownika?
    rzeczony układ po prostu odpadł od płytki (prawdopodobnie zasila
    wtryskiwacze paliwa, które się wczesniej zatarły)

    wstepnie proponuję 1000zł - niezbędna faktura
    ale uwaga.
    niezbędny jest mały hazard
    bo przeciez nie wiemy czy wymiana układu przywróci sprawność sterownika
    wiec jezeli przywróci - to 1000zł
    jak nie przywróci - praca społeczna.

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2012-04-05 11:30:55
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    [...]
    > wiec jezeli przywróci - to 1000zł
    > jak nie przywróci - praca społeczna.

    Hahaha, raczej diagnostyka za friko na rzecz prywaciarza a nie cel
    społeczny.
    Tą techniką negocjacji to ja bym w Polsce autostrady wybudował, trzeba
    by tylko znaleźć naiwnych.
    K.

  • 5. Data: 2012-04-05 12:25:35
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-05 11:30, John Smith pisze:
> [...]
    > społeczny.
    > Tą techniką negocjacji to ja bym w Polsce autostrady wybudował, trzeba

    Chyba propozycja jest uczciwa. Naprawisz dostaniesz forsę. Nie
    naprawisz, nie dostaniesz. Elektronika to uczciwa profesja. To nie
    medycyna, że pieniądze się kasuje niezależnie od tego czy pacjent przeżyje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2012-04-05 12:44:11
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Hahaha, raczej diagnostyka za friko na rzecz prywaciarza a nie cel
    > społeczny.

    a wcale nie dla prywaciarza ;-)

    Ponadto, jeżeli nie naprawisz, to wcale nie musisz mówić co jest zepsute
    ("ja wiem, komuter się zepsuł" - się nie liczy).
    Gdybyś miał mozliwość sprawdzenia modułu u siebie i wystawienia na to
    gwarancji to spoko, samochód może dalej nie działac
    a kasę płacimy.

    pozdrawiam.

  • 7. Data: 2012-04-05 12:53:42
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-04-05 12:25, Mario pisze:

    > Chyba propozycja jest uczciwa. Naprawisz dostaniesz forsę. Nie
    > naprawisz, nie dostaniesz. Elektronika to uczciwa profesja. To nie
    > medycyna, że pieniądze się kasuje niezależnie od tego czy pacjent przeżyje.

    Diagnostyka to też usługa dla realizacji której potrzebna jest wiedza,
    doświadczenie i warsztat. Wszystko to kosztuje.
    Ja akurat się tej roboty nie podejmę, ale warto uczciwie postawić sprawę.
    K.

  • 8. Data: 2012-04-05 12:54:34
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    podam jeszcze oznaczenia sterownika
    żeby można było się zastanowić czy popracować czy nie.

    AMZ2AL12 silnik powerstroke 6.0L D1 Ford
    EN100 160306 0321835
    5WY7248/04
    1845117c5
    6G042DC J215

    producent o dzicznej nazwie "international"

    moze nawet to to:
    http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=1942244
    9

  • 9. Data: 2012-04-05 13:18:11
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-05 12:53, John Smith pisze:

    > Diagnostyka to też usługa dla realizacji której potrzebna jest wiedza,
    > doświadczenie i warsztat. Wszystko to kosztuje.
    > Ja akurat się tej roboty nie podejmę, ale warto uczciwie postawić sprawę.

    Diagnostyka jest wtedy gdy dajesz do warsztatu żeby ci ktoś powiedział
    ile będzie kosztować naprawa (albo co jest uszkodzone) a nie zlecasz
    roboty. W tej sytuacji załóżmy, ze ktoś się podejmie roboty i
    stwierdzi, że jest ona znacznie przekraczająca 1000 zł. Oddaje klientowi
    urządzenie i mówi, że za tę kwotę tego nie zrobi. Nie musi powiedzieć
    co jest uszkodzone wiec to nie będzie diagnostyka.
    Sytuacja jest bardziej uczciwa niż gdy nosisz towar do różnych
    "fachowców' a jeden wymieni kondensatory za 100 zł, drugi scalak
    przetwornicy, trzeci procesor. Każdy skasuje za swoją robotę a
    urządzenie dalej niesprawne.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2012-04-05 13:58:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2012 13:18:11 +0200, Mario napisał(a):
> [...]
    > urządzenie i mówi, że za tę kwotę tego nie zrobi. Nie musi powiedzieć
    > co jest uszkodzone wiec to nie będzie diagnostyka.

    W sumie to nie wiadomo co PM zaproponowal - zlecenie wymiany tego ukladu, z
    ryzykiem ze nie zaplaci jesli mu sie zle wydawalo, czy zlecenie naprawy
    calego sterownika, znow z ryzykiem.

    Tak czy inaczej - uczciwie postawiona sprawa, ale jednak hazard.
    Skonczy sie tak ze rownie uczciwie uslyszy "panie, narobie sie, narobie, a
    szansa ze pomoge i zarobie jest 25%. To mi sie nie kalkuluje.
    Placisz pan z gory 100zl za 3h diagnozowania, albo sp* do ASO i kup se
    nowy".
    Do ASO PM juz chyba dzwonil i wie ile kosztuje nowy, 1000zl nie oferuje bez
    powodu, a to na tyle duzo ze komus sie moze oplacac zaryzykowac czas
    spedzony na diagnozie za darmo :-)

> [...]
    > "fachowców' a jeden wymieni kondensatory za 100 zł, drugi scalak
    > przetwornicy, trzeci procesor. Każdy skasuje za swoją robotę a

    Coz robic, coraz bardziej skomplikowane urzadzenia i coraz trudniejsza
    naprawa. Albo jedziesz do fachowca, gdzie rownie uczciwie uslyszysz
    "rzetelna diagnoza 500zl,bo system pomiarowy musi sie zamortyzowac,
    pozniejsza naprawa - zalezy co sie okaze uszkodzone", albo do innego
    ktory ci rownie ucziwie powie "nie wie co jest uszkodzone, ale na pana
    miejscu to bym zlecil wymiane cewki, ona najbardziej prawdopodobna, a co
    bedzie potem to sie okaze. U mnie wymiana cewki 50zl, a sama cewka 200".

    A trzeci ci powie "panie, za darmo to ja panu poradze zeby pan sie poradzil
    co dalej robic. U mnie 20zl, bo to 20 minut gadania" :-)

    J.