  • Data: 2012-04-07 21:19:23
    Temat: Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-06 15:09, J.F pisze:

    > czemu nie ... tylko ze taka diagnostyka kosztuje tak duzo, ze nikt za
    > nia nie zaplaci, a wiec nikt nie zamowi :-)

    Pisze to jako drzewiej praktykujący usługi elektronik, zbyt często
    spotykałem się z taka diagnostyką przy której klient płacił nie za
    wiedzę tylko za informację co się panu diagnoście wydaje, to bardzo
    przyjemny sposób na zarabianie pieniędzy bo w przeciwieństwie do naprawy
    nie obarczony żadna odpowiedzialnością. Ja generalnie wychodziłem z
    założenia że jeśli okaże się że czegoś nie potrafię naprawić do końca to
    niezależnie od moich poniesionych kosztów i czasu klient nie płaci nic.
    Tymczasem spotykałem się z taka metodą, że płatna diagnostyka była tak
    właściwie nie testowaniem sprzętu tylko możliwości finansowych klienta.
    Moi znajomi z branży uważali że cała odpowiedzialność leży wyłącznie po
    stronie klienta. Dawno temu dostałem do naprawy jeden z pierwszych
    telewizorów cyfrowych całkowicie martwy, po prostej naprawie zasilacza
    zabrałem się za szukanie przyczyny zwężonego obrazu i podczas pomiaru
    ześlizgnęło mi się ostrze sondy oscyloskopu zwierając dwa napięcia
    zasilające. Skończyło się koniecznością zakupu praktycznie całej
    elektroniki telewizora i ponieważ trwało to aż około miesiąca klient nie
    zapłacił nic. A przecież mogłem siedzieć cicho, stwierdzić że naprawa
    będzie bardzo kosztowna i zaproponować klientowi odpłatną acz niedrogą
    wycenę co zaproponowali mi koledzy z branży, którzy pomagali mi zdobyć
    części.