  • 41. Data: 2009-06-25 13:08:53
    Temat: Re: prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał

    > kolejny co zna tylko TCP/IP :D

    Czuję się wywołany do tablicy, więc będę tłumaczył jak krowie na rowie:

    - prosiłem o wytłumaczenie którego protokołu używasz *do nawiązania
    połączenia* w relacji komputer <-> Internet via modem GPRS,
    - odpowiedziałeś, że to ja nie wiem co to jest protokół UDP,

    Zatem pytam ponownie:
    - którego protokołu używasz do nawiązania połączenia w relacji komputer -
    Internet via modem GPRS,
    I kolejne pytanie:
    - które protokoły używane są *w sieci Era* do nawiązania połączenia w
    relacji komputer <-> Internet via modem GPRS,

    Gdy już odpowiesz na te pytania, to wtedy rozpoczniemy przyglądanie się
    cennikowi i pobieranym opłatom. Do czasu udzielenia odpowiedzi na te dwa
    (proste) pytania, bądź łaskaw powstrzymać się od popisywania się wiedzą,
    którą posiadasz pradwdopodobnie w stopniu wystarczającym jedynie do obsługi
    komputera osobistego.

    Dziekuję za uwagę,
    Maciek.

  • 42. Data: 2009-06-25 14:33:10
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciek
    z dnia: 2009-06-25 15:08:
> [...]
    > (proste) pytania, bądź łaskaw powstrzymać się od popisywania się wiedzą,
    > którą posiadasz pradwdopodobnie w stopniu wystarczającym jedynie do
    jak chłop krowie na rowie:
    proponuję sprawdzić czy zestawienie sesji GPRS jest w ogóle taryfikowane
    (w Polsce, bo są kraje gdzie jest, jak również są kraje gdzie płaci się
    za sygnał zajętości i rozmowy nieodebrane :])

    więc na Twoje potrzeby zakładamy, że zestawienie sesji jest po TCP/IP i
    jest taryfikowane, pomimo tego, że założenie jest błędne, to nadal nie
    wyjaśnia kwoty 29 gr, no chyba, że zestawienie sesji to 1MB danych...
    ok, sumarycznie, czyli IN i OUT tylko po 0.5MB fakt to chyba wirus(i to
    duży), a nie zestawienie sesji GPRS? :D

    pomijamy nadal w tym całym rozważaniu fakt, że do pewnego czasu było ok,
    sesja kosztował 3gr (pewnie wtedy nie była otwierana po TCP/IP i było to
    tylko 100kB a nie 1MB... duża ta sesja teraz jest ;)

    dla ułatwienia:
    1. modem nie jest w komputerze
    2. *w sieci Era* dane są przesyłane tym protokołem jakim je wysyłamy :]
    3. protokół wysyłania danych nie ma nic do protokołu otwarcia sesji GPRS

    co do obsługi "komputera osobistego" to nie mam europejskiego
    certyfikatu, więc pewnie nie umiem go jednak obsługiwać... aaaa! nie ma
    komputera osobistego tylko służbowy, wiec może umiem obsługiwać, ale
    tylko służbowe??

    i nadal czepiamy się zamiast sprawdzić sprawę :]
    nie wiedziałem, że taka fajna pyskówka tu się rozwinie, wygląda, że
    tylko myśmy zauważyli, że od jakiegoś czasu giną środki na kontach BC

    Paweł

  • 43. Data: 2009-06-26 09:01:43
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał
    > nie wiedziałem, że taka fajna pyskówka tu się rozwinie,

    Te, miszczuniu. Uważaj trochę na to co piszesz.

    > wygląda, że tylko myśmy zauważyli, że od jakiegoś czasu giną środki na
    > kontach BC

    I to zdanie jest doskonałą okazją do zadania kolejnego i ostatniego pytania:

    - czy uważasz, że Era świadczy usługę dostępu do Internetu dla *każdego
    urządzenia*, które klient podłączy do modemu GPRS?

    I właściwie to mam już dość tego wątku. Pa!

    Maciek.

  • 44. Data: 2009-06-26 11:56:48
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

> [...]
    > urządzenia*, które klient podłączy do modemu GPRS?
    >
    > I właściwie to mam już dość tego wątku. Pa!

    Uff...dziekujemy...

    JA

  • 45. Data: 2009-06-26 12:45:15
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciek
    z dnia: 2009-06-26 11:01:
> [...]
    >
    > - czy uważasz, że Era świadczy usługę dostępu do Internetu dla *każdego
    > urządzenia*, które klient podłączy do modemu GPRS?
    <rotfl>
    Era świadczy usługę transferu danych i g... ją obchodzi czy ja tam
    ściągam pornole, czy wysyłam jakieś inne dane, chyba, że analizują każdy
    pakiet? to ja poproszę regulamin, jakie pakiety można wysyłać a jakich
    nie? :]

    a jaki to ma super związek z tym, ile kasują za sesję GPRS?? :D

    Paweł

  • 46. Data: 2009-06-26 21:04:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jun 2009 11:53:18 +0200, Paweł Gąska wrote:
    >W odpowiedzi na maila od J.F.
    >ok, widzę, że niektórzy są uparci, ale dobra odkładamy naszą wiedzę :]

    Jakbys od poczatku napisal ze wysylasz z wlasnego urzadzenia i
    swietnie wiesz co robisz, to moze klotnie byly by mniejsze.

    >otwieramy sesję, leci parę bajtów od nas i "parę bajtów w drugą stronę
    >poza IP"
    >zadanie matematyczne dla 1 klasy podstawówki, jaki powinie być koszt tej
    >sesji?
    >odp: 3gr/100kB w jedną mańkę i 3gr/100kB w drugą = 6gr? buuu! błąd!! dla
    >ERY 3+3=29 :]
    >no chyba, że założymy, że te "parę bajtów poza IP(??)" to jest 1MB <lol>

    Zlozysz reklamacje i sie wyjasni. No chyba ze nie i Era bedzie
    twierdzic ze jednak MB poszedl.

    >pomijam fakt, że jeszcze niedawno taka sama sesja kosztowała 3gr. na co
    >mamy dowody, urządzenia się nie zmieniły (nie ściągają "potajemnie"
    >updatów antyvirów, nie mają trojanów, etc.)

    za modemy/telefony tez dasz glowe ?
    Dziwne by to bylo, ale kto wie co dzis nowoczesna technika potrafi :-)

    >najlepsze jest to, że nikt tego nie sprawdził, tylko wszyscy dywagują
    >teoretycznie... a ERA "trzepie" kasę :]

    No bo nie mamy blueconnecta i nie chce sie nam isc do salonu po
    starter zeby sprawdzic czy masz racje :-)

    Mnie tam Era rozlicza uczciwie - billing mniej wiecej zgadza sie z tym
    co pamietam, cena jest zero, bo w pakiecie :-)

    J.

  • 47. Data: 2009-06-26 21:33:23
    Temat: Re: prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane sš konta Blueconnect
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od J.F.
    z dnia: 2009-06-26 23:04:
    > Jakbys od poczatku napisal ze wysylasz z wlasnego urzadzenia i
    > swietnie wiesz co robisz, to moze klotnie byly by mniejsze.
    wyjaśniałem kilka razy, może faktycznie neidokładnie, co więcej to samo
    sprawdziłem na notebooku z softem co zlicza IN i OUT, ale pewnie znowu
    _teoretycy_ wiedzą więcej :(

    > Zlozysz reklamacje i sie wyjasni. No chyba ze nie i Era bedzie
    > twierdzic ze jednak MB poszedl.
    no właśnie czekamy i czekamy, taaa... już wiem, trza ćwiczyć
    cierpliwość... 30 dni, bardzo jestem ciekaw ich dowodów, my już swoje
    pozbieraliśmy, jak pięknie wykresy kasa=f(czas) zaczęły się psuć od
    konkretnego dnia, nawet poinformowaliśmy ich którego dnia "spieprzył"
    się ich system rozliczeń, niech sobie sprawdzą co wtedy updatowali, poza
    tym dzięki wykresom odkryliśmy jeszcze parę fajnych rzeczy, myślę, że
    nadających się dla UOKiKu i gazet (bo niezgodnych z ich własnym
    regulaminem), ale to "sprzedam", jak Era odpowie co oni uważają :]

    > za modemy/telefony tez dasz glowe ?
    dam, ten modem sam z siebie potrafi _baaaardzo_ niewiele, a soft sami
    pisaliśmy, no ale _niewiele_ umiemy, nawet słabo z obsługą "komputerów
    osobistych" ;]

    > No bo nie mamy blueconnecta i nie chce sie nam isc do salonu po
    > starter zeby sprawdzic czy masz racje :-)
    myślałem, że ktoś ma i może lub zechce(?) to sprawdzić u siebie, ale
    najwięcej pyskowali tylko teoretycy

    > Mnie tam Era rozlicza uczciwie - billing mniej wiecej zgadza sie z tym
    > co pamietam, cena jest zero, bo w pakiecie :-)
    ciężko jak jest cena 0PLN coś z tego uszczknąć :D ale jak z góry się
    zapłaci za używanie to kto kontroluje, czy zabrali 3gr czy 30gr?

    ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, przetestowaliśmy parę
    Polskich sieci i jeszcze parę zagranicznych... prawdę mówiąc oferta
    jednej z sieci (nie Polska :D) jest nie do pogardzenia (pula numerów
    korzysta z jednej sumarycznej puli transferu i rozliczanie z
    dokładnością 1kB... do tego stała cena na całe UE, wcale nie wysoka,
    tylko choroba roaming w Polsce... Erą... złośliwość natury <lol> )

    bez tego bagna co się pojawiło pewnie dalej brnęlibyśmy w Erę

    dobra, idę na urlop, więc macie od moich wywodów tydzień spokoju, ktoś
    tam może podziękować... za ten urlop ;)

    (*) *konkurs* = stawiam piwo temu co zgadnie
    PYT:
    *w jakim kraju UE płaci się za rozmowy nieodebrane i sygnał zajętości?*

    piwo wysyłam pocztą(**) na adres pierwszego, kto tu się wpisze z
    prawidłową odpowiedzą (adres na prv poproszę), jestem honorowy, więc
    gwarantuję piwo dobre, a nie sikacza dla kobiet w ciąży ;)

    (**)ale na terenie RP (PP ma chore stawki na paczki do UE)

    Paweł

  • 48. Data: 2009-06-27 14:14:10
    Od: s...@a...pl

> [...]
    > ona rozwiązana podczas jednej rozmowy lub wskazany zostanie termin jej
    > załatwienia."
    >
    > no to czekamy drugi raz na ten "pierwszy" kontakt :]
    >

    > a tu z regulaminu (ERA)
    > cyt.
    > "Za skutki wynikające z używania karty SIM lub skorzystania z uprawnień
    > określonych w Umowie lub w Regulaminie, a powstałe w związku ze
    > znajomością przez osoby trzecie Kodu PIN, Kodu PUK, Hasła lub Erakodu,
    > wyłączną odpowiedzialność ponosi Abonent."
    >
    > ciekawe, więc w jakim celu potrzebne im są informacje o

    Troche Pan jednak przesadza. Goraco popieram walke o poprawne naliczanie i
    taryfikowanie, ale po co walczyc jednoczesnie o jakies pierduly w stylu jak
    powyzej? Takie maja procedury i nie ma co walczyc z calym swiatem na raz. A
    sugestia ze pracownik Ery (a moze prezes, ktory jak wiemy zbiera na samochod)
    chce od Pana wyludzic jest, przepraszam za szczerosc, glupia.

    s.

    PS. Jesli to nie tajemnica to jestem ciekaw jaka siec i usluga daje
    porownywalne z polskimi warunki przesylania danych w roamingu? Slyszalem o tym
    ze ktos roamowal z prepaidem T-Mobile z innego kraju w Polsce i pakiet 1 GB z
    tego T-Mobile w polskiej erze dalej byl rozliczany tak samo jak w macierzystym
    kraju...

  • 49. Data: 2009-06-27 14:33:32
    Od: s...@a...pl

    Maciek:

    > Te, miszczuniu. Uważaj trochę na to co piszesz.

    Alez to calkiem dobre okreslenie sytuacji kiedy ktos nie ma merytorycznych
    argumentow (a jesli ma to ich nie uzywa) i rozmawiajac z kims kto je ma neguje
    fakty przytaczane przez ta osobe 'bo tak' i stawia jedno hipotetyczne pytanie
    za drugim...

    > I to zdanie jest doskonałą okazją do zadania kolejnego i ostatniego pytania:
    >
    > - czy uważasz, że Era świadczy usługę dostępu do Internetu dla *każdego
    > urządzenia*, które klient podłączy do modemu GPRS?

    Oczywiscie ze nie. Wolno uzywac tylko komputerow marki PC z procesorem AMD i
    systemem operacyjnym Debian :D

    Co za glupie pytanie. :D

    s.

  • 50. Data: 2009-06-27 19:03:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 26 Jun 2009 23:33:23 +0200, Paweł Gąska <c...@o...pl> wrote:

    >*w jakim kraju UE płaci się za rozmowy nieodebrane i sygnał zajętości?*
    Ja zaplacilem w Bulgarii. Ale bede pisal reklamacje :)

    WAM
    --
    wczasy z dziecmi nad morzem
    www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem