  • 1. Data: 2009-06-21 13:52:06
    Temat: prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    jak ktoś używa kart Blueconnect prepaid, to niech zacznie sprawdzać ile
    jest kasowany za internet, bo wygląda, że ERA zbiera na nowy samochód
    dla prezesa ;)

    przykład ode mnie:
    - cennik BC mówi, że sesja GPRS kosztuje mnie 3gr/100kB

    włączamy modem z nowiutką, prosto z salonu, kartą BC Starter
    i od razu sprawdzamy stan konta... co powinno być 25PLN?? tak tylko w
    Erze ;) jest już tylko 24.71 wow! cennik x10 (wysłane _kilkaset_ bajtów)

    hmmm... dziwne:/ wyłączamy modem i włączamy jeszcze raz (kolejna sesja
    GPRS) saldo powinno być 25-2x0.03=24.94, a tu niespodziewajka 24.41
    (wtf??) drugie 30gr w piz... ;)

    sprawdziłem na 5 sztukach nowiutkich BC starterów, wszystkie zachowują
    się tak samo

    w lekkim stanie neurotycznym (czyt. wqr..ony) sprawdzam jak to wygląda
    na karcie już uruchomionej

    stan z rana 7.25
    potem 46 sesji (każda po mniej niż 100kB i tylko w jedną stronę,
    specyfika urządzeń, w których to pracuje)

    no to kalkulator do ręki i sprawdzamy
    46*0.03=1.38 (wg. cennika BC), a tu po 46 sesji mam info od ERY stan
    konta, -0.17PLN (!!) internet zablokowany! pomimo tego, że powinno tam
    być jeszcze dobrze ponad 6PLN

    zacząłem grzebać dalej (mamy takich kart pracujących dużo u nas w
    firmie) i od jakiegoś czasu wygląda, że system ERY zaczął naliczać 10x
    większą stawkę opłat za GPRS... przeczytałem jeszcze raz cennik (nic się
    nie zmieniło nadal jest 3gr/100kB)

    zgłoszone do BOKu (zero odpowiedzi na razie, tylko automat)

    dla mnie wygląda jak kradzież środków, niezgodna z ich własnym cennikiem

    ktoś się spotkał z czymś takim??

    Paweł

  • 2. Data: 2009-06-21 16:23:57
    Od: Rafal <r...@p...onet.pl>

    Dnia 2009-06-21, o godz. 15:52:06
    Paweł Gąska <c...@o...pl> napisał(a):

    > ktoś się spotkał z czymś takim??

    Takie rzeczy tylko w erze ;D

  • 3. Data: 2009-06-22 06:05:02
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Paweł Gąska pisze:
> [...]
    > i od razu sprawdzamy stan konta... co powinno być 25PLN?? tak tylko w
    > Erze ;) jest już tylko 24.71 wow! cennik x10 (wysłane _kilkaset_ bajtów)

    900 bajtow x3 gr = 24gr do tego 100kb w druga strone 3 grosze razem 30gr
    O co chodzi ? SPrawdziles ile pokazuje iboa transferu

  • 4. Data: 2009-06-22 06:47:18
    Od: "PWK" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Takie rzeczy tylko w erze ;D

    Swego czasu kupilem startera Blueconecta prepaid. Terminale pokazywały
    komunikat "dane pakietowe niedostępne"
    W wyniku konsultacji z BOK okazało się, ze ten numer ma w ogóle wyłączoną
    pakietową transmisję danych :)
    Takie rzeczy tylko w Erze !
    --
    pwk

  • 5. Data: 2009-06-22 07:16:11
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > 900 bajtow x3 gr = 24gr do tego 100kb w druga strone 3 grosze razem 30gr

    900 bajtów a liczysz jak kilobajty...

    JA

  • 6. Data: 2009-06-22 07:22:55
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Jeremiasz
    z dnia: 2009-06-22 09:16:

    > 900 bajtów a liczysz jak kilobajty...
    i w obie strony, a wyraźnie napisałem transfer w _jedną_ stronę

    Paweł

  • 7. Data: 2009-06-22 07:24:45
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od PWK
    z dnia: 2009-06-22 08:47:
> [...]
    > komunikat "dane pakietowe niedostępne"
    > W wyniku konsultacji z BOK okazało się, ze ten numer ma w ogóle wyłączoną
    to też już przechodziliśmy <lol> co więcej, żeby złożyć reklamację
    trzeba te karty zarejestrować, a nie można ich zarejestrować, bo "jest
    błąd w bazie z taryfami i się nie da" :]

    5 dni to trwało zanim udało się wyjaśnić

    Paweł

  • 8. Data: 2009-06-22 07:26:31
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Jan Strybyszewski
    z dnia: 2009-06-22 08:05:

    > 900 bajtow x3 gr = 24gr do tego 100kb w druga strone 3 grosze razem 30gr
    > O co chodzi ? SPrawdziles ile pokazuje iboa transferu
    iboa nie obsługuje prepaidów, a boa dla BC nie pokazuje transferu danych

    Paweł

  • 9. Data: 2009-06-22 08:40:28
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał
    > i w obie strony, a wyraźnie napisałem transfer w _jedną_ stronę

    Ja się nie znam i pewnie dlatego nie rozumiem, jak można nawiązać połączenie
    w protokole TCP/IP z przesłaniem - choćby minimalnej ilości - danych tylko w
    jedną stronę. Możesz wytłumaczyć jak to robisz?

    Maciek.

  • 10. Data: 2009-06-22 09:04:15
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Paweł Gąska napisał:
> [...]
    > dla prezesa ;)
    >
    > przykład ode mnie:
    > - cennik BC mówi, że sesja GPRS kosztuje mnie 3gr/100kB

    Przepraszam za być może głupie pytanie, ale po co używać w ogóle kart BC
    prepaid skoro w Heyah przy tym samym zasięgu płaci się 2gr/100kB a
    połączenia głosowe są dużo tańsze (tylko Play o 2 gr drożej)? Czy chodzi
    o te darmowy hotspoty Ery i/lub pocztę głosową Komfort?

    Przemek