eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmprezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect › Re: prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect
    From: Paweł Gąska <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta
    Blueconnect
    Date: Thu, 25 Jun 2009 16:33:10 +0200

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciek
    z dnia: 2009-06-25 15:08:
    > Czuję się wywołany do tablicy, więc będę tłumaczył jak krowie na rowie:
    >
    > - prosiłem o wytłumaczenie którego protokołu używasz *do nawiązania
    > połączenia* w relacji komputer <-> Internet via modem GPRS,
    > - odpowiedziałeś, że to ja nie wiem co to jest protokół UDP,
    >
    > Zatem pytam ponownie:
    > - którego protokołu używasz do nawiązania połączenia w relacji komputer
    > - Internet via modem GPRS,
    > I kolejne pytanie:
    > - które protokoły używane są *w sieci Era* do nawiązania połączenia w
    > relacji komputer <-> Internet via modem GPRS,

> [...]
    jak chłop krowie na rowie:
    proponuję sprawdzić czy zestawienie sesji GPRS jest w ogóle taryfikowane
    (w Polsce, bo są kraje gdzie jest, jak również są kraje gdzie płaci się
    za sygnał zajętości i rozmowy nieodebrane :])

    więc na Twoje potrzeby zakładamy, że zestawienie sesji jest po TCP/IP i
    jest taryfikowane, pomimo tego, że założenie jest błędne, to nadal nie
    wyjaśnia kwoty 29 gr, no chyba, że zestawienie sesji to 1MB danych...
    ok, sumarycznie, czyli IN i OUT tylko po 0.5MB fakt to chyba wirus(i to
    duży), a nie zestawienie sesji GPRS? :D

    pomijamy nadal w tym całym rozważaniu fakt, że do pewnego czasu było ok,
    sesja kosztował 3gr (pewnie wtedy nie była otwierana po TCP/IP i było to
    tylko 100kB a nie 1MB... duża ta sesja teraz jest ;)

    dla ułatwienia:
    1. modem nie jest w komputerze
    2. *w sieci Era* dane są przesyłane tym protokołem jakim je wysyłamy :]
    3. protokół wysyłania danych nie ma nic do protokołu otwarcia sesji GPRS

    co do obsługi "komputera osobistego" to nie mam europejskiego
    certyfikatu, więc pewnie nie umiem go jednak obsługiwać... aaaa! nie ma
    komputera osobistego tylko służbowy, wiec może umiem obsługiwać, ale
    tylko służbowe??

    i nadal czepiamy się zamiast sprawdzić sprawę :]
    nie wiedziałem, że taka fajna pyskówka tu się rozwinie, wygląda, że
    tylko myśmy zauważyli, że od jakiegoś czasu giną środki na kontach BC

    Paweł