  • Data: 2011-03-18 22:12:34
    Temat: Re: prąd kondensatora
    Od: "Papa5murf" <d...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Dziadek" napisał:
    > Bo kupując kondensator, to tak naprawdę płacisz za pojemność,
    > napięcie wymiary i tolerancję. Serio. Jakie potrzeby, taki kondensator.
    > Mnie zwykle wystarcza
    > pojemność, napięcie, wymiary, tolerancja i oczywiście typ.

    ja dokąd zajmowałem się małymi mocami to nie interesował mnie taki parametr
    jak moc kondensatora bo skoro taki malutki rezystorek wytrzymywał tą moc to
    taki wielki kondensatorek też wytrzyma, problemy się zaczynają jak operujesz
    na większych mocach np kilowatach i wtedy wszystko się pali i wtedy zwykłe
    napięcie i pojemność nie wystarcza, trzeba znać tą maksymalna moc:O)

    > A tak serio - jak takiej informacji nie ma to nie znaczy, że nie
    > ma upływności, tylko że producent (albo sprzedawca) nic w
    > tym zakresie nie obiecuje.

    każdy ma upływność, oczywiscie wiedziałem że elektrolity mają sporą, ale nie
    spodziewałem się że aż taką wielką dla kondensatorów o większych napięciach
    i pojemnosciach, albo po prostu teraz fszędzie chińszczyzna i kondensatory
    też, wtedy to nie dziwne:O(