  • Data: 2011-03-18 22:12:32
    Temat: Re: prąd kondensatora
    Od: "Papa5murf" <d...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Irokez" napisał:
    > Bawisz się w "sporą energię" i ją rozładowujesz.. co znaczy sporą?
    > Na moim kondensatorze jest tabelka z napięciem, maksymalnym
    > napięciem testowym, prądem, energią gromadzoną itp itd.

    na razie właśnie się bawię a docelowo chcę uzyskać energię 100J (taką sobie
    policzyłem do odparowania pewnej ilości metalu, ale oczywiscie w praktyce
    może się to okazać niewystarczajace, na razie jest kryterium:O) i rozładować
    ją w impulsie czasu poniżej milisekundy i uzyskać to w miarę niskim kosztem
    (nie dyskutujmy ile to dla mnie niski koszt:O)

    no i z tą zabawą mam jeszcze taki problem że nie wiem jakie środki
    bezpieczeństwa podejmować bo nie wiem czy w razie awarii mnie zabije,
    ogłuszy czy odparuje palec?:O)

    > A od Ciebie zero informacji.. spora energia ;) jak dla kogo.
    > Daj chociaż fotę, wymiary, aby było o czym gadać.

    ale co tu dawać foty, normalny czarny kondensatorek elektrolityczny z
    nadrukiem firmy napięcia i pojemności:O(

    > Szukając materiałów na temat mojego kondziołka wpadłem na opis 1A/1uF
    > przy jakiejś serii.. ale co Ty masz? Elektrolit zza rogu tego nie zniesie.

    no właśnie ja mam kondensatory z za rogu z TME, dla mnie ważne jest skąd
    uzyskać taką informację dla kondensatora z za rogu jak prąd maksymalny?:O)
    bo nawet z mało prądowych kondensatorów złożę sobie baterię o interesujących
    mnie parametrach, problem w braku danych czyżby było je sobie wyznaczać
    eksperymentalnie?:O(