  • Data: 2023-09-15 06:01:57
    Temat: Re: pracujecie na produkcji?
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, September 12, 2023 at 4:46:52 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
    > może ktoś z Was pracuje na produkcji i się podzieli wrażeniami.
    >
    > Czy jak pani Krysi upadnie śrubokręt i wybije kondensator smd C21
    > (odsprzęgający) to wyrzucacie płytkę za 4tys zł czy go wlutowujecie na
    > miejsce/wlutowujecie nówkę nie śmiganą?
    >
    > Zakładamy, że pcb nie jest do rakiety kosmicznej ani najnowszego
    > myśliwca nadwagi powietrznej.

    Najblizsze Twojemu scenariuszowi:
    Przyjezdza paleta laptopow poleasingowych.
    Jedne dzialaja, inne nie.

    Te dzialajace sie testuje, myje, wymienia plastiki jak polamane (standardowe z trzech
    robi sie jeden).

    Te nie dzialajace sie bada. Pierwszy trudno bo nie wiadomo od czego zaczac i gdzie
    mierzyc napiecia itp.

    Jak sie usterke znajduje to sie bierze pare kolejnych i sprawdza czy taka sama
    usterka
    (jak to sie mowilo nigdys, iso9001- gowno bo gowno ale za to rowno) jak tak i naprawa
    jest tania to sie daje kolejnemu w
    lancuchu pokarmowym zeby naprawial.
    Jak inna to sie cykl powtarza.
    W praktyce z takiej palety wysortowuje sie 2-3-5 rodzajow awarii, Naprawia co sie da,
    bierze sie czesci od dawcow i mozna 30-50-70% masy
    zreuzywac.

    Reszta idzie na przemial albo na alegro jako czesci.

    I teraz ten twoj przypadek plasuje sie w tym wspomnianym kolejnym etapie lancucha
    pokarmowego.

    Jak wiadomo co jest nie tak bo linia produkcyjna albo dany projekt tak samo tysiac
    sztuk uszkodzil to sie bierze lolka co to naprawi jakimis jumper kablami i dremelem
    albo dolutuje cos albo wymieni jakis scalak.

    Jak sie okaze ze w praktyce jego robota to koszt plytki (minus podatek i koszt
    recyklingu itp.) to sie ja zlomuje i wpisuje strate.

    Tyle wiem z drugiej reki. Z innej drugiej reki wiem ze w fabryce pomp hamulcowych
    jest nieco podobnie. Tylko testowanie jest nieco inne i jak seria wyszla krzywo to
    sie nie klei naklejki oficjalnej tylko jakas nonameowe i sprzedaje jakims dnozercom
    co je w swoje pudelka wciskaja.
    Oni zazwyczaj wiedza jakie sa wyniki testow i wiedza do jakich pudelek przepakowac
    zeby albo marke z danego pudelka utrzymac albo dojechac do zera bo marka gowno ale
    ludzie lubia wiec byle gowno kupia za znosna cene i dopiero po 2-3 latach sie
    pokapuja ze ta marka to juz pasciak.
    Cos w rodzaju macalister-parkside-graphite-erbauer itp...