  • Data: 2020-01-26 15:33:36
    Temat: Re: poznaj Zdziśka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 11:40:53 GMT, PiteR napisał(a):

    > też chciałbym wiedzieć.
    > chyba jak wezme kogoś na stopa do auta to może mnie pozwać o
    > odszkodowanie i rentę.

    Ogolnie w zasadzie ryzyka chodzi o to, ze sprawca moze nie ponosic
    formalnej winy, a odszkodowanie sie nalezy.
    Np olej byl wylany na jezdni, i mimo predkosci 50 kierowca przejechal
    pieszego na chodniku.
    Albo dziecko wybieglo na ulice.

    Albo sedzia z podporzadkowanej wyjechal, a sedzia jest niewinny :-)
    Choc tu ciekaw jestem co z odszkodowaniem.

    Ale w szczegolach ... kto ciekawy niech czyta ... a potem sie zapisze
    na konsultacje prawne
    https://rf.gov.pl/vademecum-klienta/abc-ubezpieczen/
    Ubezpieczenia_komunikacyjne_OC__148

    Ale w KC art 436

    2. W razie zderzenia się mechanicznych środków komunikacji poruszanych
    za pomocą sił przyrody wymienione osoby mogą wzajemnie żądać
    naprawienia poniesionych szkód tylko na zasadach ogólnych.

    Również tylko na zasadach ogólnych osoby te są odpowiedzialne za
    szkody wyrządzone tym, których przewożą z grzeczności

    Zasady ogolne, czyli nie zasada ryzyka.

    No i tu mam watpliwosci - z autostopowiczem sie od razu umowic, ze
    zlotowke placi, czy absolutnie nie - bo to przewoz osob bedzie.

    J.