  • 71. Data: 2015-12-30 19:22:42
    Temat: Re: pohamuj sie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29.12.2015 o 22:40, Adam pisze:

    > Ale TIRy chyba mają kaganiec. Stąd może wynikać mała różnica prędkości
    > podczas wyprzedzania.

    No ale co Twoim zdaniem trzyma tą prędkość na kagańcu i powoduje, że nie
    może ona wynosić przez chwilę np. 85?

  • 72. Data: 2015-12-30 19:26:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29.12.2015 o 23:17, s...@g...com pisze:

    > Czytasz wybiórczo.

    Nie - to Ty wybiórcz wnioskujesz.

    > Jade w ich tempie i zazwyczaj wybieram te szybsze. Więc mam sporo okazji aby
    widzieć wyprzedzenie które robią i obserwować z tyłu co sie dzieje z samochodami
    które są na lewym pasie w tym czasie.

    > Z racji tego że jade często za całymi kolumnami to widzę sporo sytuacji i raczej
    patologia się zdarza żadko.

    Ale nie wyprzedzając ich widzisz tylko tą kolumnę za którą jedziesz,
    więc nie masz pojęcia co jest w innych.
    Gdybyś po ludzku musiał wyprzedzić ich 10 w ciągu pół h, to byś
    wiedział, że np. z co dziesiątej ktoś wyskoczy i rozpocznie wyścig żółwi.
    Ale tego nie wiesz, bo 9 pozostałych kolumn nie widzisz, wlokąc się za
    pierwszą.

  • 73. Data: 2015-12-30 19:31:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30.12.2015 o 14:26, s...@g...com pisze:

    > Zgadza się. W ogóle to powinien nie wyjeżdzać jeśli odległość jest mniejsza niż te
    300m.

    Nie powinien wyjeżdżać, jeśli w lusterku widzi kogoś kto go dogoni ZANIM
    on skończy swoje żółwie wyprzedzanie.

    To przynajmniej wyczerpuje kodeksową definicję.

  • 74. Data: 2015-12-30 19:34:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30.12.2015 o 16:02, J.F. pisze:

    > Po prostu - nie patrza w lusterka. Albo nie chce im sie tempomatu
    > wylaczac.

    Oczywiście że to ostatnie.
    Nawet sami się przyznają na cb.
    Plus zawiść wobec osobówek, że oni nie mogą szybciej.

    Ale czego wymagać - w większości to przypały bez szkoły, które do
    żadnego pomyślunku się nie nadają, więc wzięli się za kręcenie fajerą,
    bo grosz z tego niezły.
    I tak ich właśnie trzeba traktować - od traktorzystów też za wiele nie
    idzie wymagać.

  • 75. Data: 2015-12-30 19:37:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30.12.2015 o 15:51, s...@g...com pisze:

    > Oczekiwanie że pojazdy jadą szybciej niż dozwolona prędkość jest patologią.

    Patologią w tym kraju jest zakładanie, że nikt nie jedzie szybciej.
    A prawo nakazuje dokładnie odwrotnie niż trzeszczysz - oceniać ile
    przeciwnik osiąga ZANIM mu się drogę zajedzie.

  • 76. Data: 2015-12-30 20:07:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.12.2015 17:25, J.F. wrote:

    > Sie wyprzedzaja, wiec widac jednak sie zdarzaja.

    Co się zdarza, że jeden jedzie 90 a jego kolega 40? Kiedy ostatnio takie
    coś widziałeś, bo ja widuje jedynie jednego 89 a drugiego 91 czy coś
    koło tego.

    > No i przypomne, ze im na autostradzie wolno 80.

    No i co w związku z tym? Różnie im wolno w różnych miejscach a jak
    fizycznie się da to jadą ile im kaganiec pozwala. I wyprzedzają się nie
    dlatego, że któryś przestrzega ograniczenia a po prostu jeden ma
    kaganiec o 1km./h szybciej (bo ma mocniej napompowane opony;) Tym
    bardziej tłumaczenie, ze muszą wyprzedzać bo jeden przekracza o 10 a
    drugi chciałby o 11 jest średnie.

    > A potem bedzie "tir mi zajechal droge, a ja sie nie spodziewalem, bo
    > przeciez mu nie wolno" ...

    A teraz to wolno?

    > No i beda jechac 40, bo choc wioza styropian, to tego ze stala
    > wyprzedzic nie wolno ... nie, zakaz wyprzedzania mi sie nie podoba.

    No to bedą - nie mamy podjazdów po 20 km na autostradach. Najwyżej sobie
    poczeka. Trudno. Jakoś tirmeni mają w D4 wszystkich i urządzają sobie
    mierzenie kto ma dłuższą budę na autostradzie. Widziałem na własne oczy
    - wyprzedzał już dobre pół minuty gdy zaczął się łuk w prawo i okazało
    się, że ten z prawej minimalnie wolniejszy, ale za to ma minimalnie
    krócej bo po wewnętrznej i teraz on wychodzi na prowadzenie.

    > Nie nadajesz sie na Japonczyka :-)

    No nie nadaję się. Japończycy pewnie też się nie nadają na Japończyków,
    skoro jeden tir na autostradzie z kagańcem na 89 rozwala im łańcóch
    dostaw. Już nie koloryzujmy.

    > Ale przeciez nie wszystko jest JIT - moze wiezc np kafelki z Hiszpanii
    > i wszystko jedno czy dojada w 6 czy 8 dni.
    > Logistykowi wszystko jedno, bo kierowcy niekoniecznie ...

    Tak, tak - a jak złapie opuszczony szlaban na przejedzie, to co, a
    korek, a tysiące różnych innych czynników? Jeszcze raz - to nie jest
    realny powód a jedynie próba usprawiedliwienia się, że mają w D4 innych.

    To będzie to samo (co nie znaczy że pomysł jest bez sensu), bo to nie
    jest powód wyścigów slimaków tylko szukanie usprawiedliwienia dla mania
    w dupie innych użytkowników drogi.

    Sam widzisz - nie w tym problem.

    Shrek.

  • 77. Data: 2015-12-30 20:18:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.12.2015 15:51, s...@g...com wrote:

    > No zgodnie z tym co twierdzi Shrek to może i tak. Ale jak widuję te sytuacje które
    wspomniałem wcześniej to jakoś mnie to nie przekonuje.
    > A może to taki fun jest coby dohamowywać na styk?

    Bo dla niektórych hamowanie to tak jakby mu penisa i dwa cm skrócić;)
    Ogólnie większość nagrań z kamerek to sytuacje które można podsumować
    "głupi i głupszy", z tym że często trudno jednoznacznie stwierdzić który
    głupszy:P

    > :)

    Tu nie ma się co śmiać - w sumie nie dość, że prawidłowo napisał
    (przynajmniej częściowo, bo w praktyce problem tego z tyłu może stać się
    również twoim problemem), to jest to zachowanie naturalne i nawet jeśli
    nie jest to optymalny wariant to i tak większość z nas instynktownie tak
    właśnie zrobi. Najpierw hamowanie, potem jak już rzeczywiście ciepło to
    do hamowanie do oporu, potem jak zostanie czasu to odbicie na sąsiedni
    pas. Ponieważ jak to już powiedziano, na grupie jest poniekąd elita, a u
    nas 99% mężczyzn jeżdzi znacznie powyżej średniej, to większość napisze,
    że dokonale ogarnia sytuację, momentalnie przeanalizuje co najlepiej
    zrobić i jak im ABS i ESP nie przeszkodzi to wykonają manewr stulecia,
    ale w praktyce... najpier delikatnie heble, potem do oporu i ucieczka
    gdzie się da, albo i nie da (i to o ile jest ten znienawidzony abs, bo
    jak nie to po prostu przypierdolą na zablokowanych kołach. Wielkiej
    filozofii w tym nie ma bo to instynkt, a ten działa na niskim poziomie.

    Shrek.

  • 78. Data: 2015-12-30 23:56:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello adam,

    Tuesday, December 29, 2015, 3:52:53 PM, you wrote:

    > Ta sama uwaga dotyczy osobówek. Z końca miasta na drugi koniec można
    > zaoszczędzić ok. 5 minut, a jednak wszyscy gnają, wyprzedzają,
    > przejeżdżają na późnym zielonym itd.

    Mowa o autostradach a nie o mieście. Stawanie na hamulcu i wleczenie
    się 90km/h zamiast 140km/h to istotna różnica. Rekord wyścigu ślimaków
    jaki osobiście zaliczyłem to 17 minut.
    Jak do ślimaków dochodzą jeszcze przyspawani do lewego pasa kierowcy
    osobówek, którzy jadą 100km/h, to wkurw jest już totalny. A tak było
    na A18/A4 od granicy w sobotę 19 grudnia.

    Co do miasta - jeśli ktoś zna rytm świateł, to może zaoszczędzić
    znacznie więcej niż 5 minut.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2015-12-31 00:04:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, December 29, 2015, 10:13:46 PM, you wrote:

> [...]
    yprzedzaj_bezmyslnie_-_apeluja_Maciej_Wislawski_i_Ju
    liusz_Szalek_dziennikarze_motoryzacyjni_wspierajacy_
    akcje_Autostrady_Wielkopolskiej_SA,136

    > Ciekawe, dlaczego w Polsce autostrady mają tylko dwa pasy ruchu.

    Inaczej zaśpiewasz, jak na podjeździe na Górę św. Anny na A4 spotkasz
    ciężarówki wyprzedzające się na 3 pasach. Podobnie jest na górnym
    Śląsku - ale tam miejscami bywają 4 pasy i da się tałatajstwo
    wyyprzedzić skrajnym PRAWYM, którego TIRmani się brzydzą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2015-12-31 09:05:57
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 grudnia 2015 16:37:41 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Bo im kaganiec nie pozwala, więc z definicji kończy się u nich na
    > chciejstwie.

    Hmmm a może kaganiec znieść, wprowadzić ograniczenie do 100-115 w nocy a do 90 w
    dzień i egzekwować?

    W hameryce sie da...