  • 1. Data: 2015-12-28 18:57:53
    Temat: Kolejna podwyżka za przejazd A2
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    Najdroższy odciek autostrady będzie jeszcze droższy :) W końcu mamy
    deflację, niskie stopy procentowe, ciepłą zimę, więc koszty obsługi
    muszą pójść w górę ;)

    Nowa opłata: 36 gr/km

    http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136200,1940068
    3,nowe-stawki-za-przejazd-autostrada-a2-ceny-pojda-w
    -gore-dopiero.html?biznes=warszawa#BoxBizImg

  • 2. Data: 2015-12-28 19:10:20
    Temat: Re: Kolejna podwyżka za przejazd A2
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    3,nowe-stawki-za-przejazd-autostrada-a2-ceny-pojda-w
    -gore-dopiero.html?biznes=warszawa#BoxBizImg

    To komu tak się spieszyło z prywatnymi autostradami bo nie pamiętam ;)
    Na szczęście na zachód jeżdżę tylko w okolice Łodzi :)

  • 3. Data: 2015-12-28 20:05:49
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Jeżdżę dużo po Polsce, a jeszcze więcej po Europie. Ceny na A2 są tak
    chore, że powiedziałem sobie że z premedytacją tę drogę będę omijał. I
    tak też robię. Za autostradę płaci firma, więc powinno mi to być
    obojętne, ale nic bardziej mnie nie wkurza niż zachłanność polskich
    biznesmenów operujących na marżach liczonych w setkach procentów. Chcą
    nażreć się chochlą, a nie łyżeczką. Ja im w tym nie pomogę.
    Piotr

  • 4. Data: 2015-12-28 21:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik gobo g...@p...onet.pl ...

> [...]
    > biznesmenów operujących na marżach liczonych w setkach procentów. Chcą
    > nażreć się chochlą, a nie łyżeczką. Ja im w tym nie pomogę.

    Mam tak samo.
    Mało tego - korzystam z kazdej okazji zeby chłopakom na tirach
    podpowiedziec, ze przynajmniej jedna bramkę miedzy Poznaniem a Wrzesnia
    moagą ominać nadrabiając raptem kilka km.
    Z zachłannościa już tak jest...

  • 5. Data: 2015-12-28 21:32:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 20:05:49 +0100, gobo napisał(a):
> [...]
    > biznesmenów operujących na marżach liczonych w setkach procentów. Chcą
    > nażreć się chochlą, a nie łyżeczką. Ja im w tym nie pomogę.

    No, prawde mowiac to jak szacowalem to dawno temu, to mi wyszlo ze
    interes jest taki sobie, na granicy oplacalnosci, a prywatne
    autostrady musza byc drogie.

    Jak ktos ma lepsze dane, to moze policzyc jak to wyglada.

    No coz - patrzec politykom na rece, znow im moze wpasc do glowy
    prywatyzacja autostrad ...

    J.

  • 6. Data: 2015-12-28 21:55:37
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jak ktos ma lepsze dane, to moze policzyc jak to wyglada.
    >
    > No coz - patrzec politykom na rece, znow im moze wpasc do glowy

    Na pewno nie za PiSu :) W 2038 wszystkie prywatne przejdą na własność
    państwa, no ale wtedy jeśli w ogóle dożyję to z pewnością nie będę już w
    stanie prowadzić.

  • 7. Data: 2015-12-28 23:43:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 21:55:37 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > Na pewno nie za PiSu :)

    Wlasnie za Pisu. Jak im zabraknie pieniedzy na sztandarowe projekty,
    to sie rozejrza gdzie by je zdobyc ...

    > W 2038 wszystkie prywatne przejdą na własność
    > państwa, no ale wtedy jeśli w ogóle dożyję to z pewnością nie będę już w
    > stanie prowadzić.

    Nie wczesniej ? A2 szybciej, A4 szybciej, a na A1 obowiazuja
    "panstwowe" stawki.

    J.

  • 8. Data: 2015-12-28 23:48:11
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Wlasnie za Pisu. Jak im zabraknie pieniedzy na sztandarowe projekty,
    > to sie rozejrza gdzie by je zdobyc ...

    > Nie wczesniej ? A2 szybciej, A4 szybciej,

    To kiedy?

    > a na A1 obowiazuja
    > "panstwowe" stawki.

    I dlatego dostają od państwa dodatkowo 400baniek rocznie.

  • 9. Data: 2015-12-29 01:36:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 23:48:11 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > To kiedy?

    Hm, cos nie moge znalezc.
    Koncesji AW udzielono w 1997, potem przedluzono na 40 lat.
    Odcinek Nowy Tomysl-Konin oddano 2002-2004, i od tego czasu powinno
    byc 25 czy 30 lat liczone.
    Na odcinku Swiecko-Nowy Tomysl bramki uruchomiono w 2012 roku, do 2037
    okragle 25 lat uplynie ... ale czy pierwsze odcinki tez do konca
    dotrwaja pod zarzadem AW ?

    Na drugim odcinku cena juz dzisiaj nizsza.

    > I dlatego dostają od państwa dodatkowo 400baniek rocznie.

    No ale panstwo podatek z paliwa bierze ...

    J.

  • 10. Data: 2015-12-29 08:57:59
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-12-28 o 21:00, Budzik pisze:
> [...]
    > podpowiedziec, ze przynajmniej jedna bramkę miedzy Poznaniem a Wrzesnia
    > moagą ominać nadrabiając raptem kilka km.

    Najbardziej wkurzające jest to, że płaci się z góry, nie tak jak np. na
    a1, zgodnie z logiką, za przejechany odcinek, tylko za wjazd. Jak jadę z
    Warszawy, to za cały odcinek płacę ok 10zł o ile dobrze pamiętam, a za
    ostatnie 30 km 17zł... Zawsze sobie obiecuję, że zjadę przed tymi
    bramkami, ale albo zapominam, albo już jestem tak zmęczony, że nie chce
    mi się kombinować.

    Jak znowu nie zapomnę, to następnym razem spróbuję ominąć te bramki w
    drugą stronę - jadąc do Warszawy.

    A udając się do Poznania nie zjechać we Wrześni na 92 i potem s5, to już
    ciężki grzech zaniedbania :)