  • 1. Data: 2015-12-29 12:52:52
    Temat: taśma alu na przewody zapłonowe
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Witam,
    W moim aucie co kilka tygodni jakieś zwierzątka ogryzaja i przegryzają
    mi przewody zapłonowe. Osobliwie od późnej jesieni do końca zimy.
    Teraz mam znów przegryziony 1 przewód. Kupiłem nowe i mam pytanie.
    Czy mogę okleić nowe przewody zapłonowe taśmą aluminiową? Czy nie będzie
    jakiś przebić bo zawsze na kablach jest jakieś napięcie. Może sie od
    tego auto zjarać?
    Ja juz komorę silnika paloną siarką okadzałem. Kostki kiblowe wiązałem i
    niewiele to pomaga.

  • 2. Data: 2015-12-29 13:59:09
    Temat: Re: taśma alu na przewody zapłonowe
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-12-29 o 12:52, Gil pisze:

> [...]
    > Czy mogę okleić nowe przewody zapłonowe taśmą aluminiową? Czy nie będzie
    > jakiś przebić bo zawsze na kablach jest jakieś napięcie. Może sie od
    Najprawdopodobniejsze jest "wypadanie zapłonów" czyli losowy brak iskry
    - tym większa szansa im bardziej zużyte przewody.
    > Ja juz komorę silnika paloną siarką okadzałem. Kostki kiblowe wiązałem i
    > niewiele to pomaga.
    Kup najostrzejszą paprykę chili - mieloną i tym oprósz/wysmaruj
    wszystkie przewody - nie tylko zapłonowe - tak aby zwierzątka dobrze
    posmakowały.

    Okadzanie - opary siarki (tlenki) - są w postaci gazowej - czyli podczas
    jazdy wszystko zostaje wywiane na zewnątrz :( przyczyniając się tylko do
    kwaśnych deszczów ;)

  • 3. Data: 2015-12-29 22:52:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-29 o 13:59, ZIWK pisze:

> [...]
    >
    > Okadzanie - opary siarki (tlenki) - są w postaci gazowej - czyli podczas
    > jazdy wszystko zostaje wywiane na zewnątrz :( przyczyniając się tylko do

    Ja bym do tego dodał jeszcze dwie rzeczy:
    - elektroniczne odstraszacze
    - chemiczne profesjonalne środki

    W obu przypadkach należy wiedzieć, na jakiego zwierza ma to działać. Nie
    zawsze są to kuny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-12-30 11:37:53
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2015-12-29 12:52:52 niejaki Gil napisał:
    > W moim aucie co kilka tygodni jakieś zwierzątka ogryzaja i przegryzają
    > mi przewody zapłonowe.

    znajomy ma rurki karbowane założone na przewody właśnie w tym celu
    takie zwykłe - z marketu budowlanego

    bo takie same w sklepie motoryzacyjnym z naklejką "antykunowe" są 20x
    droższe :)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 5. Data: 2015-12-30 12:00:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 11:37:53 +0100, p0li napisał(a):
    > znajomy ma rurki karbowane założone na przewody właśnie w tym celu
    > takie zwykłe - z marketu budowlanego

    I to je zniecheca ?

    Bo naukowe zrodla twierdza, ze miekkie plastiki im odpowiadaja ...
    dobrze sie gryza.

    J.

  • 6. Data: 2015-12-30 12:24:20
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > I to je zniecheca ?
    >
    > Bo naukowe zrodla twierdza, ze miekkie plastiki im odpowiadaja ...
    > dobrze sie gryza.

    No właśnie, ciekawe czy zwykłe peszle coś by dadły :)

  • 7. Data: 2015-12-30 12:25:08
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > I to je zniecheca ?
    >
    > Bo naukowe zrodla twierdza, ze miekkie plastiki im odpowiadaja ...
    > dobrze sie gryza.

    No właśnie, ciekawe czy zwykłe peszle coś by dały :)

  • 8. Data: 2015-12-30 14:00:18
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2015-12-30 12:24:20 niejaki Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

    nie wiem - ale kabli nie ma pogryzionych

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 9. Data: 2015-12-31 09:59:03
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 15-12-30 o 12:24, Czesław Wiśniak pisze:

    > No właśnie, ciekawe czy zwykłe peszle coś by dadły :)

    Dadzą, sam tak zrobiłem po kupnie 3 zestawu przewodów.
    Tylko nie zwykłe peszle, tylko te odporne na UV (są tez bardziej odporne
    na temperaturę) i fabrycznie przecięte wzdłuż. Łatwiej się zakłada,
    potem wystarczy złapać w kilku miejscach opaskami zaciskowymi. W sklepie
    elektrycznym kosztują grosze.

  • 10. Data: 2016-01-01 01:05:35
    Od: Gil <g...@g...pl>

> [...]
    > na temperaturę) i fabrycznie przecięte wzdłuż. Łatwiej się zakłada,
    > potem wystarczy złapać w kilku miejscach opaskami zaciskowymi. W sklepie

    To spróbuję. Na razie testowo 1 przewód posmarowałem butaprenem i
    obtoczyłem w czystej siarce. Trzyma.