  • 1. Data: 2015-12-28 18:03:59
    Temat: pompa paliwa zamiast lejka
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    ostatnio był mi potrzebny lejek, ale zawsze myślałem że zrobię z butelki
    "pet" itd. W młodości oglądałem serial "mcgiver" więc zrobiłem. tylko że
    butelka ma bardzo mały (wolny) przepływ, trzymanie bańki 30 litrów na
    wysokości nosa - sama radość, a kapiący olej napędowy na buty -
    gwarantuje niezapomniane wrażenia zapachowe.
    Kupuje pompę oleju napędowego - pomyślałem. na aukcjach są po ok 50 z
    wysyłką. ale przecież w autach, w bakach są podobne pompy! Czy nie
    lepiej kupić taką pompkę z baku auta (ze złomu) i dorobić kabelki i
    wężyk? Pytanie ile litrów przepchnie w ciągu minuty pompka z baku?

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-12-28 18:16:28
    Temat: Re: pompa paliwa zamiast lejka
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-28 o 18:03, ToMasz pisze:
> [...]
    > lepiej kupić taką pompkę z baku auta (ze złomu) i dorobić kabelki i
    > wężyk? Pytanie ile litrów przepchnie w ciągu minuty pompka z baku?

    Hmm pomyślmy teraz.

    Wtyczka pod zapalniczkę - 5-10zł
    przewód 2 żyłowy 3m z 8zł
    pompka na szrocie w stanie bliżej nieokreślonym 20-30zł
    paliwo na dojazd na szrot i do sklepu z 10zł
    z 20min żebyś to sobie ładnie posklejał do kupy
    z 1.5m przewodu paliwoodpornego z 10zł
    2 opaski zaciskowe z 3zł

    suma +- 50-60zł

    Gotowa pompka z dostawą pod drzwi 50zł...

    Pomijam już że pewnie jeździsz passatem z niezawodnym 1.9tdi palącym
    4.5l ON i żydujesz na normalne zatankowanie ON na stacji za niecałe
    4zł/litr... Bez oblewania siebie i samochodu gnojówką...

    Po 10min pompowania 30l baniaka okaże się że stary akumulator, bo na
    nowy pewnie też żałujesz 150zł, zdechł i trzeba iść do sąsiada po
    prostownik albo przewody rozruchowe żeby go odpalić...

    Niniejszym przyznaję Ci order virtutti cebulari...

    Lewis

  • 3. Data: 2015-12-28 18:49:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 18:03:59 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Pytanie ile litrów przepchnie w ciągu minuty pompka z baku?

    Cholernie mało. Daruj sobie.
    --
    Jacek
    Co robi Jarosław jak ma ochotę na seks?

  • 4. Data: 2015-12-28 18:58:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 18:49:37 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Cholernie mało. Daruj sobie.

    Az tak malo to nie, tym niemniej te 30 l moze pare minut potrwac.

    J.

  • 5. Data: 2015-12-28 19:06:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-28 o 18:58, J.F. pisze:

    > Az tak malo to nie, tym niemniej te 30 l moze pare minut potrwac.

    Ale konkretnie ile?
    Tyle ile czasu pompuje ilość potrzebną do jazdy w tym czasie? :-)
    Czyli jakieś 4 godziny np jazdy miejskiej?

  • 6. Data: 2015-12-28 19:35:22
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-28 o 19:06, cef pisze:

    > Ale konkretnie ile?
    > Tyle ile czasu pompuje ilość potrzebną do jazdy w tym czasie? :-)
    > Czyli jakieś 4 godziny np jazdy miejskiej?

    Zwykłe pompy dadzą około 2l/min
    "sportowe" np bosch 044 do 4-5l/min ale taka pompa kosztuje tyle co 2
    zbiorniki paliwa ;)

    Lewis

  • 7. Data: 2015-12-28 19:36:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 19:06:05 +0100, cef napisał(a):

    > Ale konkretnie ile?
    > Tyle ile czasu pompuje ilość potrzebną do jazdy w tym czasie? :-)
    > Czyli jakieś 4 godziny np jazdy miejskiej?

    Wysokie spalanie jest nie w miescie, ale na autostradzie.
    Np 40 litrow ... na godzine.

    Pompka potrafi wiecej, ale nawet jak masz 5 l/min, to 30 pare minut
    pompuje ...

    J.

  • 8. Data: 2015-12-28 20:50:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-28 o 19:36, J.F. pisze:

    > Wysokie spalanie jest nie w miescie, ale na autostradzie.
    > Np 40 litrow ... na godzine.

    A kto pisał, że chcę porównać przy wysokim spalaniu?
    Może być miejska, może być jazda autostradowa, średnio
    będzie kilka czy kilkanaście litrów na godzinę.

    > Pompka potrafi wiecej, ale nawet jak masz 5 l/min, to 30 pare minut
    > pompuje ...

    Domyślam się, że pompka ma jakiś zapas i chciałem się dowiedzieć jakie
    nadwyżki objętościowe posiada taka pompa.

  • 9. Data: 2015-12-28 20:56:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Swego czasu miałem do wypompowania pełniutki bak, szwagiera nalała
    benzyny do Octavii tdi ;)
    Użyłem tego co miałem pod ręką, a był to tzw. "odmulacz",
    czyli taka plastikowa grucha z wężem, używana w akwarystyce.
    Zestaw kosztuje max. 10 zeta, poszło mi migiem.
    Tylko trzeba pamiętać, żeby później już tej gruchy nie maczać
    w akwarium ;)

    L.

  • 10. Data: 2015-12-28 21:19:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-28 o 18:03, ToMasz pisze:
    > trzymanie bańki 30 litrów na
    > wysokości nosa - sama radość,
    Stawiasz bańkę na dachu auta (może być na podkładce, żeby lakierowi nie
    zaszkodziło), wkładasz do bańki 2,5 metrowy wąż, a drugi koniec do baku.
    Przy pełnej bańce nawet nie trzeba zasysać, bo wystarczy dłonią
    uszczelnić wokół węża i równocześnie bańkę ścisnąć i już leci grawitacyjnie.
    Jacek