  • 1. Data: 2015-12-27 01:03:35
    Temat: Nissan Murano
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Czy ktoś z Was może jeździł tym autem i mógłby podzielić się wrażeniami?
    Chcę zmienić auto - ogólnie SUVów nie brałem pod uwagę, ale w tym roku
    byłem w Stanach i przejechałem Nissanem Pathfinderem kilka tysięcy
    kilometrów - po tej wyprawie zmieniłem zdanie. Siedzi się wyżej, widzi
    się więcej. Teren właściwie mnie nie interesuje. Zacząłem oglądać auta
    takie jak Hyundai Santa Fe (teraz mam Sonatę i bardzo sobie chwalę tę
    markę - ma dobry stosunek ceny do jakości). Oglądałem też Nissana
    Qasqai`a - jest całkiem niezły, choć wolałbym coś bardziej komfortowego.
    Stąd wybór padł na Murano z okolicy rocznika 2010. Czy uważacie, że jest
    sens pchać się w zakup tego auta? A jeśli nie, to jakie alternatywy
    byście proponowali?
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2015-12-27 11:28:34
    Temat: Re: Nissan Murano
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.12.2015 o 01:03, gobo pisze:
> [...]
    > kilometrów - po tej wyprawie zmieniłem zdanie. Siedzi się wyżej, widzi
    > się więcej. Teren właściwie mnie nie interesuje.

    To suv będzie złym rozwiązaniem.
    Spróbuj lepiej czegoś co tylko wygląda jak suv: Tucson, Santa Fe, albo
    siostrzane Sportage czy Sorrento, albo Mazda CX-5 będą lepszym wyborem.

> [...]
    > markę - ma dobry stosunek ceny do jakości). Oglądałem też Nissana
    > Qasqai`a - jest całkiem niezły, choć wolałbym coś bardziej komfortowego.

    W jakim sensie?
    Bo generalnie taki prawdziwy suv będzie często mniej komfortowy niż QQ,
    który nie jest suv-em, tylko crossoverem i do zjeżdżania z asfaltu
    zupełnie się nie nadaje.
    Właśnie dlatego, że suv powinien się nadawać, co niestety wiąże się z
    mniejszym komfortem na asfalcie.

    > Stąd wybór padł na Murano z okolicy rocznika 2010.

    Masz jeszcze Xtraila - coś dokładnie pośrodku.

  • 3. Data: 2015-12-28 08:47:03
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-12-27 o 01:03, gobo pisze:
    > Hej,
    > Czy ktoś z Was może jeździł tym autem i mógłby podzielić się wrażeniami?

    Jeździłem z 5 lat temu 2 tygodnie Nissanem Murano, zresztą sprowadzonym
    do PL z USA, i przez to niestety wersja FWD.
    Ogólnie nie jest źle, siedzi się fajnie, miejsca dużo, komfort jazdy
    spory. Z minusów:
    - jak dla mnie fatalna skrzynia cvt, która odbiera co najmniej połowę
    przyjemności z jazdy - auto jedzie "jak tramwaj"
    - duże spalanie tego silnika 3,5l

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 4. Data: 2015-12-28 20:22:55
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Bardzo dziękuję za opinię!

    Auta które wymieniłeś rzeczywiście są codziennie "na tapecie"! Nie ma
    dnia bym nie oglądał ich na Allegro:)

    Mazdę odpuszczam - niedawno siostrze ukradziono w moim mieście takie
    auto, a na komisariacie okazało się że to już któraś z kolei - nie chcę
    ryzykować, bo auto będzie stało na parkingu niestrzeżonym. Oczywiście
    wykupię AC, ale i tak losu nie chcę kusić:)

    Prawdziwego SUVa jak wspominałem nie potrzebuję - czasem pojadę gdzieś
    na ryby, ale jazda w terenie, błocie itp. raczej nie wchodzi w rachubę i
    nawet nie będę kupował takich opon.

    Xtrail pod względem praktycznym mi odpowiada, ale nie pasuje pod
    względem "optycznym" - jest za bardzo kwadratowy:)

    Nie chcę też padalca z 100-120KM. Teraz w Sonacie (automat) mam 2.0.
    CRDi i 136KM - jest dynamiczna, ale kolejne auto chciałbym z mocą
    pomiędzy 150, a 200KM.

    Może rzeczywiście zostanę przy QQ - choć trudno to nazwać miłością od
    pierwszego wejrzenia. Już bardziej odpowiada mi Captiva. Z roku
    2011-2012 można ją kupić za mniej niż 50tys z pełnym wypasem. Znowu jak
    czytam o niej, to ludzie skarżą się na dość częste usterki.
    Osiołkowi w żłobie dano...
    A Murano odpowiada mi mocą, przeraża trochę zużyciem paliwa, zachęca
    dobrym jakościowo wnętrzem, zewnętrznym wyglądem i nagłośnieniem Bose:)
    QQ w tym zestawieniu wychodzi chyba najlepiej jeśli chodzi o kompromis
    pomiędzy osiągami, wyglądem i ceną.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2015-12-28 20:31:33
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Dziękuję za odpowiedź!
    Rzeczywiście - wielokrotnie spotkałem się z opinią że jeśli kupować
    Murano to tylko w wersji europejskiej. Jest podobno lepsza jakościowo i
    ma napęd 4x4.
    Dziś oglądałem Murano na parkingu pod marketem i chwilę pogadałem z
    właścicielem - chwalił auto za komfort, ale jak i Ty zwracał uwagę na
    spore zużycie paliwa. Do pracy mam 35-37km w jedną stronę. 80% z tego to
    trasa. Do tego później robię po mieście 10-15km - wiadomo: dziecko,
    szkoła, zakupy itp.
    Tak więc dziennie przejeżdżam około 90km. Zużycie paliwa ma więc jakieś
    znaczenie, ale nie jest ono sprawą priorytetową. Obecne auto pali mi w
    trybie mieszanym ok 10l i gdyby miało do tego dojść 2-3-4l więcej to
    jakoś bym to zniósł:)
    Skrzyni też się boję - uwielbiam automaty i chcę automat w SUVie. DSG
    nie znoszę, więc dlatego w przedbiegach odpadł VW. Optymalnie byłoby
    kupić auto z tradycyjnym automatem:)
    Do żony mówię, że chyba jeszcze nie wyprodukowano auta dla mnie:)
    Piotr

  • 6. Data: 2015-12-28 20:57:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28.12.2015 o 20:22, gobo pisze:
> [...]
    > nawet nie będę kupował takich opon.
    >
    > Xtrail pod względem praktycznym mi odpowiada,

    No właśnie nie bardzo - bo to już też suv.
    Czyli dla Ciebie bez sensu.
    Lepiej coś nowszego i mniej suv-owatego.

    ale nie pasuje pod
    > względem "optycznym" - jest za bardzo kwadratowy:)

    Stary tak.

> [...]
    > A Murano odpowiada mi mocą, przeraża trochę zużyciem paliwa, zachęca
    > dobrym jakościowo wnętrzem, zewnętrznym wyglądem i nagłośnieniem Bose:)

    Ale dalej jeździ jak suv (półterenówka) a nie podwyższona osobówka.
    Na asfalcie to naprawdę ma znaczenie.
    Rzecz jasna ujemne.

    > QQ w tym zestawieniu wychodzi chyba najlepiej jeśli chodzi o kompromis
    > pomiędzy osiągami, wyglądem i ceną.

    A Sorrento?

  • 7. Data: 2015-12-28 20:58:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28.12.2015 o 20:31, gobo pisze:
> [...]
    > znaczenie, ale nie jest ono sprawą priorytetową. Obecne auto pali mi w
    > trybie mieszanym ok 10l i gdyby miało do tego dojść 2-3-4l więcej to

    W 3 litrowym benzyniaku w wysokim aucie z automatem?
    Nie ma takiej opcji.
    Musiałbyś szukać diesla.

  • 8. Data: 2015-12-29 03:17:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "gobo" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > A Murano odpowiada mi mocą, przeraża trochę zużyciem paliwa, zachęca
    > dobrym jakościowo wnętrzem, zewnętrznym wyglądem i nagłośnieniem Bose:)

    Pytanie czy będziesz go słyszał, czy zagłuszy go silnik :-(
    Miałem takiego parę miesięcy temu od szefa na krótką
    wyprawę służbową i nie mogę polecić: wnętrze raczej
    właśnie tanie i tandetne, hałas duży - nic specjalnego.

  • 9. Data: 2015-12-29 09:30:40
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-12-28 o 20:58, Cavallino pisze:

    > W 3 litrowym benzyniaku w wysokim aucie z automatem?
    > Nie ma takiej opcji.
    > Musiałbyś szukać diesla.

    No jest :)

    http://otomoto.pl/oferta/chevrolet-captiva-skora-7-o
    sob-naped-4x4-klimatronik-bardzo-ladna-ID6yfy0l.html
    #ae2dfb7311

    Ale ja jestem nieobiektywny, bo swojego chevy lubię, chociaż on mnie
    trochę mniej... :) No i nie mam porównania z innymi suvami.

  • 10. Data: 2015-12-29 15:00:46
    Od: Marvin <n...@s...com>

    )
> [...]
    > kupić auto z tradycyjnym automatem:)
    > Do żony mówię, że chyba jeszcze nie wyprodukowano auta dla mnie:)

    Jeżdżę ix35 Hyundaia. Teraz to niby Tucson. Automat jest klasyczny bez
    udziwnień. 2-litrowa benzyna przy spokojnej jeździe po mieście pali mi
    10l/100.
    M.