eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypohamuj sieRe: pohamuj sie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pohamuj sie
    Date: Wed, 30 Dec 2015 20:07:31 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 87
    Message-ID: <n61a0d$u5u$1@node2.news.atman.pl>
    References: <16h8w0kcuiiq6$.kde3qpyve3rj$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <n5u3ak$s2l$1@node1.news.atman.pl> <n5uc6i$13s$3@node2.news.atman.pl>
    <n5ueoj$85r$1@node1.news.atman.pl> <n5ufd4$4oo$1@node2.news.atman.pl>
    <n5uuka$553$1@usenet.news.interia.pl> <n5vqkl$l4u$1@node1.news.atman.pl>
    <n60hv6$fev$2@usenet.news.interia.pl> <n60i62$6da$1@node2.news.atman.pl>
    <1c53exewhyc70$.tn4hiqpv94dp.dlg@40tude.net>
    <n60lnb$i4b$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <n60to3$qnc$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1451502413 30910 83.142.198.226 (30 Dec 2015 19:06:53
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 30 Dec 2015 19:06:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <s...@4...net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574670
    [ ukryj nagłówki ]

    On 30.12.2015 17:25, J.F. wrote:

    >>> A i im moze sie trafic kolega co jedzie 70 czy 40.
    >>
    >> Mogą się różne rzeczy zdarzyć, niemniej jednak praktyka pokazuje, że się
    >> nie zdarzają. Tzn jak nie ma jakiejś górki, to wszyscy jadą ile im
    >> kaganiec pozwala czyli koło 90, nie zważając na ograniczenia.
    >
    > Sie wyprzedzaja, wiec widac jednak sie zdarzaja.

    Co się zdarza, że jeden jedzie 90 a jego kolega 40? Kiedy ostatnio takie
    coś widziałeś, bo ja widuje jedynie jednego 89 a drugiego 91 czy coś
    koło tego.

    > No i przypomne, ze im na autostradzie wolno 80.

    No i co w związku z tym? Różnie im wolno w różnych miejscach a jak
    fizycznie się da to jadą ile im kaganiec pozwala. I wyprzedzają się nie
    dlatego, że któryś przestrzega ograniczenia a po prostu jeden ma
    kaganiec o 1km./h szybciej (bo ma mocniej napompowane opony;) Tym
    bardziej tłumaczenie, ze muszą wyprzedzać bo jeden przekracza o 10 a
    drugi chciałby o 11 jest średnie.

    >> I rozwiązania systemowe mają to do siebie, że planuje się je o
    >> rzeczywistość "ogólną: (czyli de facto ststystyki) a nie przypadki
    >> wyjątkowe. Jak się raz na jakiś czas zdarzy powiedzmy gabaryt z Vmax 40,
    >> to sobie go wyprzedzą łamiąc zakaz i... i już.
    >
    > A potem bedzie "tir mi zajechal droge, a ja sie nie spodziewalem, bo
    > przeciez mu nie wolno" ...

    A teraz to wolno?

    >> A pod górkę to tym
    >> bardziej nie powinny się wyprzedzać - przykro mi - nie są do tego
    >> stworzone i takie mają ograniczenia a nie inne.
    >
    > No i beda jechac 40, bo choc wioza styropian, to tego ze stala
    > wyprzedzic nie wolno ... nie, zakaz wyprzedzania mi sie nie podoba.

    No to bedą - nie mamy podjazdów po 20 km na autostradach. Najwyżej sobie
    poczeka. Trudno. Jakoś tirmeni mają w D4 wszystkich i urządzają sobie
    mierzenie kto ma dłuższą budę na autostradzie. Widziałem na własne oczy
    - wyprzedzał już dobre pół minuty gdy zaczął się łuk w prawo i okazało
    się, że ten z prawej minimalnie wolniejszy, ale za to ma minimalnie
    krócej bo po wewnętrznej i teraz on wychodzi na prowadzenie.

    >> Jest - nikt nie planuje łańcucha dostaw w logistyce z zapasem mniejszym
    >> niż 10 minut. To po prostu nie miałoby prawa działać.
    >
    > Nie nadajesz sie na Japonczyka :-)

    No nie nadaję się. Japończycy pewnie też się nie nadają na Japończyków,
    skoro jeden tir na autostradzie z kagańcem na 89 rozwala im łańcóch
    dostaw. Już nie koloryzujmy.

    > Ale przeciez nie wszystko jest JIT - moze wiezc np kafelki z Hiszpanii
    > i wszystko jedno czy dojada w 6 czy 8 dni.
    > Logistykowi wszystko jedno, bo kierowcy niekoniecznie ...

    Tak, tak - a jak złapie opuszczony szlaban na przejedzie, to co, a
    korek, a tysiące różnych innych czynników? Jeszcze raz - to nie jest
    realny powód a jedynie próba usprawiedliwienia się, że mają w D4 innych.

    >>> ale moze by im tak zmniejszyc
    >>> presje na te kilkanascie minut ... nie wiem - mandat 50zl w razie
    >>> kontroli, mozliwosc przedluzenia raz w tygodniu (to akurat jest),
    >>> limit tygodniowy i miesieczny przerzucany na pracodawce w nastepnym
    >>> okresie.

    To będzie to samo (co nie znaczy że pomysł jest bez sensu), bo to nie
    jest powód wyścigów slimaków tylko szukanie usprawiedliwienia dla mania
    w dupie innych użytkowników drogi.

    >> To będą narzekali, że już wykorzystali i muszą się spieszyć. Cały
    >> argument z tym oszczędzaniem 15 minut jest z dupy wzięty i nie warty
    >> dyskusji. W pampersach też jeżdzą, żeby zaoszczędzić? Nie jedzą?
    >
    > Nie musza. Maja obowiazkowa przerwe co 4h. I limit 9h jazdy dziennie -
    > spokojnie moga sobie zajechac do toalety co godzina.
    > Nie wiem - ale chyba moga troche ponaciagac na czasach i przy okazji
    > przerwy pare minut urwac - o ile maja tachograf na tarczki.

    Sam widzisz - nie w tym problem.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: