    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 30 Dec 2015 06:51:08 -0800 (PST)
    Subject: Re: pohamuj sie
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 30 grudnia 2015 13:52:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Wed, 30 Dec 2015 04:25:45 -0800 (PST), s...@g...com
    >
    > Zacznij od wpisania deceleracji 8 i predkosci 100, czas kierowcy 1 i
    > hamulcow 0.
    > Wtedy droga hamowania wynosi 48m, co jest w miare zgodne ze
    > wspolczesnymi danymi na suchym asfalcie.
    >
    > przy 140 mamy wtedy 94/133m,
    > przy 180 156/206m

    ok, tyle jest, ale to takie troche myślenie życzeniowe.
    Na suchym tak jest, na mokrym już niekoniecznie.

    > No coz - ci, co szybko jezdza reaguja szybko :-)

    No zgodnie z tym co twierdzi Shrek to może i tak. Ale jak widuję te sytuacje które
    wspomniałem wcześniej to jakoś mnie to nie przekonuje.
    A może to taki fun jest coby dohamowywać na styk?
    I dlatego widzę że nie jest fajnie a kierowca z tyłu nie hamuje jeszcze?

    > Tak to mniej wiecej wyglada. 3s na ocene sytuacji - 150m.
    > Hamowanie - 150m. Zostaje 50m zapasu. Czasu reakcji nie wliczam, bo
    > gdzies w tych 3s sie miesci.
    > Ale 3s to sporo czasu. I ile sie czlowiek np na telefon nie rozprasza.

    Zgadza sie.

    > Nie trzeba - przy 180 z tylu pusto :-)
    > A jesli nawet nie pusto, to problem tego z tylu :-)

    :)

    > W Polsce zyjemy - jest standardem i trzeba uwzglednic :-)

    No i z tym sie nie zgadzam. Już tu pare lat temu o tym dyskutowałem. Między innymi
    chyba Roman Mandziejewicz mnie przkeonywał że źle rozumuję.
    I po kolejnych 150kkm nadal mnie takie podejście nie przekonuje.

    > Z drugiej strony - czlowiek nie robot i dalmierza laserowego w oczach
    > nie ma. Jak ktos zajezdza tym co jada 140, to sie kiedys zdziwi ze go
    > rozbija jadac przepisowe 140. Bo zle ocenil odleglosc, bo ten z tylu
    > mial gorsze opony, bo sie sekunde zagapil ...

    No wlasnie. Sam chyba dosyć duzo rzeczy przewiduję i czasem jazda z akierownicą to
    dla mnie oglądanie mizernego serialu gdzie mozna przewidzieć kiedy murzyn zginie,
    kiedy będzie scena miłosna i kiedy czarny charakter zacznie sie wymądrzać i sądzę że
    nawet ja nie robię tego jakoś specjalnie dobrze ale jak widzę innych to wiem że
    jednak jestem sporo uważniejszy na drodze.

    niesprzyjający wysokim prędkościom.

    > I dlatego ograniczyc do 90 wszystkim ? Nie, lepiej do 6 :-)

    Niekoniecznie.
    Ale jak ograniczenie jest na 140 to takie jest.
    I tego oczekują inni kierowcy.
    Oczekiwanie że pojazdy jadą szybciej niż dozwolona prędkość jest patologią.
    Nieistotne czy popularną czy nie ale taką jest.

    Ja nie mam problemu z tym ile te ograniczenia wynoszą. Mi nie przeszkadza że jest 50
    w mieście a realnie jest 60 lub nawet 70.
    Jak dla mnie można podwyższyć ograniczenia do 180 na autostradzie ale równocześnie
    wymagać ich przestrzegania.

    Wprowadzenie ograniczeń aby sobie były a rzeczywistość niech jest inna uważam za
    patologiczne...
    O ile w miastach standardem jest że się jedzie szybko i raczej kierowcy to rozumieją
    o tyle żniowo wsród pieszych pokazuje że jednak nie jest dobrze.

    A na autostradach prędkości sporo większe...