eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingpl. usenet o agileRe: pl. usenet o agile
  • Data: 2013-07-18 15:50:35
    Temat: Re: pl. usenet o agile
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 18 Jul 2013 04:16:46 +0100, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >W niektórych programach są przyciski, a problem przeniesienia przycisku
    >może wystąpić w programie niezależnie od tego, co ten program konkretnie
    >robi - może służyć powiedzmy do obracania egzotycznymi papierami
    >wartościowymi, a zmiana położenia przycisku może wynikać z tego, że
    >trejderzy w UAT zgłoszą, że interfejs użytkownika jest niekonekwentny i
    >łatwo omyłkowo klinkąć w zły przycisk, co może mieć bardzo kosztowne
    >konsekwencje dla firmy. Komuś, nie mówię, że tobie, ale powiedzmy
    >jakiemuś Iksińskiemu pracującemu przy wykonaniu takiego softu może się
    >wyadawć, że jest w biznesie skomplikowanych algorytmów wyceniania
    >egzotycznych instrumentów czy optymalizowania kosztów transakcji, ale
    >jednak jest również w biznesie robienia przycisków - nawet jeśli akurat
    >sam tych przycisków nie robi.
    >

    Drogi Kolego, ja raz pracowalem w takiej firmie gdzie pzreniesienie
    przycisku o 5 milimetrow w lewo wymagalo 20 stron dokumentacji i zgody
    facetow z tzrech poziomow hierarchii nade mna. To byla firma
    telekomunikacyjna.

    >Nawet jeśli faktycznie akurat to, nad czym pracujesz nie ma żadnych
    >przycisków, to zazwyczaj oprogramowanie ma jakąś formę komunikowania się
    >z użytkownikiem czy operatorem, czy to będą logi, parametry linii
    >poleceń, pliki konfiguracyjne i tak dalej. I analogiczny problem do
    >przeniesienia przycisku też się da znaleźć. Powiedzmy: komunikat w logu
    >na temat jakiegoś problemu nie zawiera istotnej informacji
    >potrzebnej/pomocnej do namierzenia źródła problemu. Załóżmy, że umowa
    >jest na tyle szczegółowa, że wynika z niej, że przy tym rodzaju problemu
    >powinien pojawić się w logu komunikat o wystąpieniu owego problemu, ale
    >nie na tyle szczegółowa, żeby specyfikować jakie konkretnie dane się w
    >tym komunikacie znajdą. Masz więc konwersację:
    >"Wasz program wypisał komunikat 'Błąd importu: nielegalny numer NIP',
    >ale nie napisał o który NIP chodzi. Czy możnaby dołączyć ten numer do
    >komunikatu?"
    >"W umowie nic nie ma, że ma logować błędne NIP-y. Możemy to zrobić jako
    >change request, za dwa tygodnie przygotujemy aneks do umowy"
    >Aneks za dwa tygodnie może opiewać na kwotę 100 tysięcy dolarów, plus
    >trzeba zaangażować dział prawny, procurement i co tam jeszcze.

    Drogi Kolego, kolega chce mnie pzrekonac do czego?...

    Dla ustalenia uwagi, ja wiem jak przemysl dziala. Ostatnie 19 lat
    spedzilem w przemysle amerykanskim. W telekomunikacji, przemysle
    naftowym i logistyce. Pzrez ostatnie 5 lat przy moim tytule jest
    dodatek "principal". Wiec mniej wiecej wiem na czym polegaja umowy i
    interakcja z klientem A soft?... Jak pisze dowcipnie nasz marketing
    "can be yours starting from only 2 millions dollars"

    Nie neguje ze sa dziedziny gdzie Aglie sie sparwdza doskonale, gdzie
    siedzi sie z klientem przy jednym ekranie, nie robi sie zadnych
    planow, umow i aneksow i gdzie zadna ze stron nie wie o co chodzi.
    Ale to dla mnie jak bajki o elftch i trollach

    A.L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: