  • Data: 2013-07-18 15:55:29
    Temat: Re: pl. usenet o agile
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zasadą metodyk Agile jest to że wymagania są płynne i mogą się zmienić.

    Tak. Ale jednocześnie niejawnie sugeruje, że te zmiany są tanie. Tymczasem nie są.

    Widziałem ostatnio (ale nie mam linka) takie rozważania, że w "tradycyjnej"
    metodologii zmiany były kosztowne, ale wszyscy o tym wiedzieli - klienci też, dlatego
    klienci *starali się*, żeby tych zmian było jak najmniej. Starali się przez
    poważniejsze potraktowanie początkowych etapów, czyli analizy i zbierania wymagań.
    Agile niejawnie sugeruje, że zmiany były są i będą, w związku z tym są normalne -
    czyli tanie. I przy takim założeniu klienci w ogóle się nie starają, przez co zmiany
    są dużo częstsze, niż mogłby by być, gdyby się starali.

    Pytanie teraz: który wariant jest korzystniejszy.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com