    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 16 Jul 2013 23:19:04 -0700 (PDT)
    Subject: Re: pl. usenet o agile
    From: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Tuesday, 16 July 2013 19:51:09 UTC+2, slawek wrote:
    > Zaciekawiły mnie też testy: jak przetestować, że np. f(x,y) zwraca poprawne
    > wyniki? Dla przykładu takie dzielenie: 1/1, 2/1, 1/2, 0/1, 1/0, 0/0
    > wystarczy sprawdzić? Biorąc pod uwagę tylko 1E38 liczb (circa zakres
    > singli), mamy 1E76 wartości do sprawdzenia, co przy prędkości 1000
    > teraflopsów zajmie... trochę dłużej niż będzie istniał Wszechświat.
    > (Intel/CPU/Pentium/FDIV-bug)

    Pierwsze testy powinny sprawdzać czy cokolwiek się liczy oraz warunki brzegowe. W
    późniejszym okresie dodaje się testy na dane wejściowe które wygenerowały błędy.

    > Jest też ciekawe kto, przy zmianie specyfikacji zamówienia generowanej przez
    > kupującego program, płaci za ekstra wysiłek? Z podręczników Agilizmu wynika,
    > że to jest free (tj. płaci swoim czasem/zasobami firma softwareowa), ze
    > zdrowego rozsądku wynikałoby że ???

    Metodologie Agile (bo jest ich wiele) zakładają że w projekcie, aktywnie bierze
    udział reprezentant klienta. Jednocześnie krótkie okresy iteracji projektu powodują
    dobrą widoczność zaawansowania. Zmianę wymagań można rozegrać na wiele sposobów, ale
    podstawową zasadą Agile jest to że wymagania się zmieniają. W momencie zmiany,
    reprezentant klienta dowiaduje się czy trzeba coś zmienić w już wykonanych elementach
    i albo to zaakceptuje (i przez to dodatkowy budżet) albo nie. Nie mam w tym mowy aby
    firma tworząca system robiła coś za darmo.

    AdamK