-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "bartosz" <b...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
<555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
<555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
<555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
<555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
<555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
<555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
<mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: pieszy vs osobówka
Date: Wed, 20 May 2015 21:13:45 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Lines: 80
Message-ID: <555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: host-89-229-95-195.szczecin.mm.pl
X-Trace: 1432149266 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27524 89.229.95.195:60967
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562627
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl...
> On 2015-05-20 19:11, bartosz wrote:
>
>> Nie jest, bo rozmawiamy o czym innym: nie o unifikacji przyjetych
>> rozwiazan,
>> nie o jednolitosci prawa; rozmawiamy o przyczynach przyjecia takich a nie
>> innych rozwiazan prawnych.
>
> To może ty o tym rozmawiasz. Jak dla mnie jest powodem dla którego tramwaj
> ma pierwszeństwo jest to, że tak się przyjęło. I tyle - ponieważ tak się
> przyjęło, a wszyscy chcą, żeby było jednolicie, to tak właśnie będzie.
Kiepski bylby z Ciebie naukowiec ;) - nie umiesz lub nie chcesz dociekac
zrodla zjawiska.....
>
>> Dla ulatwienia zapytan inaczej: dlaczego rozwiazanie o ktorym mowimy
>> przyjal
>> _pierwszy_ kraj? Gdybys chcial odpowiedziec "nie wiem": widzisz
>> racjonalne
>> (fizyczne) podstawy tego rozwiazania?
>
> Nie wiem, który kraj przyjął takie rozwiązanie, więc ci nie odpowiem.
> Strzelam, że mogło być tak, że tramwaje konne były po prostu pierwsze.
A nie - ze wieksze, a konie mniej przewidywalne i trudniej manewrowalne?
> Ma to z grubsza takie samo znaczenie jak powód dla którego w pierwszym
> kraju przyjeto że czerwone znaczy stój, a zielone - możesz jechać.
OT - akurat dobor kolorow ma glebokie podstawy fizyczne i biologiczne :)
>Dla ruchu drogowego uznano potem, że warto, żeby wszędzie było tak samo
>(nie wnikając dlaczego tak się przyjęło), a na przykład na kolei wszyscy
>mają to w pompie i każdy kraj ma swoje wynalazki - choć nowy system już
>jest zunifikowany w ramach krajów europejskich.
>
>>> Wyt3umaczono ci, ?e dalej hamuje s3abiej ni? samochód.
>>
>> Nie wytlumaczono mi - nie widze zadnych obiektywnych dowodow na to.
>
> Uczyć cię jak z googla korzystać. No dobra - stawiasz browara.
>
> http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
t.desklight-55565af7-31b1-40fc-8de2-bd90faeb8731
>
> masz tam PDFkę z wymaganiami i realnymi wynikami, tylko nie proś o screena
> ze strzałką, gdzie masz kliknąć. Naprawdę nie rozumiem po co obnosisz się
> ze swoją nieudolnością.
>
> Jak wpisać sobie "opóźnienie hamowania samochodu osobowego" też ci
> napisać? - OK - odpalasz googla i wpisujesz to co w cudzyslowiu.
>
> Potem możesz sobie poczytać, porównać, tylko błagam nie pytaj już czy 4 to
> mniej niż 7,5.
>
> Jak już napisałem, to bez znaczenia specjalnego - po prostu tak się
> umówiono i już. A żeby tobie podobni kombinatorzy byli gaszeni w zarodku
> przelano to na papier i ratyfikowano w formie umowy międzynarodowej.
>
Tak sie strasznie podnieciles, a tymczasem wyniki sa calkiem porownywalne!
Wg pomiarow rzeczywistych dla tramwaju opoźnienie srednie wyszło między 3,1
a 4,5 m/s2, natomiast dla samochodu (zrodlo:
https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
stawiasz mi piwo) wyniki oscyluja w zakresie 4-7 m/s2 i dodatkowo zaleza od
niejednoznacznego wplywu dodatkowych czynnikow jak np. cisnienie powietrza w
oponach.
Gdyby porownac hamowanie tramwaju na mokrych szynach do hamowania samochodu
na mokrej drodze, to zakresy opoznien praktycznie sie pokrywaja (tramwaj: do
4,5 m/s2, a samochod: do 5 m/s2).
I co - lyso ci?
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.15 22:10 Shrek
- 20.05.15 22:49 bartosz
- 20.05.15 23:33 J.F.
- 21.05.15 00:03 bartosz
- 21.05.15 00:28 re
- 21.05.15 07:37 Shrek
- 21.05.15 07:40 Shrek
- 21.05.15 08:57 Jacek Politowski
- 21.05.15 09:16 tá´Ź
- 21.05.15 10:14 J.F.
- 21.05.15 10:45 masti
- 21.05.15 11:19 RoMan Mandziejewicz
- 21.05.15 11:43 Mirek Ptak
- 21.05.15 11:49 J.F.
- 21.05.15 13:56 Heraklit
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=