eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówkaRe: pieszy vs osobówka
  • Data: 2015-05-21 07:37:28
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2015-05-20 22:49, bartosz wrote:

    >> Bo ja nie naukowiec jestem, a in?ynier. Jak co? dzia?a, a nowe rozwi?zanie
    >> nie przynosi spektakularnych efektów to dzia?a kompatybilno?c wsteczna -
    >> nie warto zmieniaae.
    >
    > Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
    > efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i doswiadczac, a
    > efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.

    O człowiek renesansu - inżynier, naukowiec, filozof;)

    >> A od czego wieksze, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?
    >
    > Od pieszego.

    No były. Były też większe od mrówki ale za to mniejsze niż solidne
    drzewo. Ale co to ma do rzeczy w kontekście pierwszeństwa tramwaju nad
    automobilem?

    >> Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby by?y kompletnie
    >> nietrafione i tak by zosta?y. Podobnie jak klawiatura, uniemo?liwiaj?ca
    >> zbyt szybkie pisanie (?eby sie maszyna do pisania nie zacina?a)
    >
    > No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
    > zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.

    No - między innymi takie, że u innych też właśnie ośmiokątne były.

    >> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
    >>
    >> Ja tam widze na asfalcie praktycznie wszystkie powy?ej -6m/s^2.
    >
    > Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.

    Z tym, że jakbyś nie manipulował danymi, to pewnie byś nie uwzględniał
    tych z dróg gruntowych:P

    >> Dalej zapominasz, ?e licz? sie tak naprawde dane historyczne. Tramwaje z
    >> napedem owsowym hamulców szynowych nie posiada?y.
    >
    > Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej przyczepnosci.

    Ale dalej hamowały lepiej niż tramwaje.

    >> Zreszt? obecnie równie? hamulców szynowych do normalnego hamowania sie nie
    >> u?ywa.
    >
    > Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
    > przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
    > ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".

    Bo mają. ten phantom miał ponadprzeciętnie krótką drogę hamowania - co z
    tego wynika? https://www.youtube.com/watch?v=RZjhxuhTmGk

    >> Zupe?nie nie. Pisa?em ci wcze?niej - nie o to chodzi. Nie do?ae ?e nie
    >> umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co sie do ciebie
    >> pisze.
    >>
    >
    > No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla samochodu...

    Gratulacje - uczysz się. Na razie poprzeczka nie jest wysoko, ale małe
    postępy są. Teraz uważaj - czas na duży krok. "Tramwaje tak naprawdę nie
    mają pierwszeństwa, dlatego że gorzej hamują awaryjnie, tak się po
    prostu przyjęło, a dlaczego nikt już nie pamięta - możemy tylko
    spekulować". Jak trzeba przepisz 100 razy, w każdym razie przestań
    tematem zawracać dupę, bo nic do tematu dyskusji to nie wnosi.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: