eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówkaRe: pieszy vs osobówka
  • Data: 2015-05-20 21:13:45
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl...
    > On 2015-05-20 19:11, bartosz wrote:
    >
    >> Nie jest, bo rozmawiamy o czym innym: nie o unifikacji przyjetych
    >> rozwiazan,
    >> nie o jednolitosci prawa; rozmawiamy o przyczynach przyjecia takich a nie
    >> innych rozwiazan prawnych.
    >
    > To może ty o tym rozmawiasz. Jak dla mnie jest powodem dla którego tramwaj
    > ma pierwszeństwo jest to, że tak się przyjęło. I tyle - ponieważ tak się
    > przyjęło, a wszyscy chcą, żeby było jednolicie, to tak właśnie będzie.

    Kiepski bylby z Ciebie naukowiec ;) - nie umiesz lub nie chcesz dociekac
    zrodla zjawiska.....

    >
    >> Dla ulatwienia zapytan inaczej: dlaczego rozwiazanie o ktorym mowimy
    >> przyjal
    >> _pierwszy_ kraj? Gdybys chcial odpowiedziec "nie wiem": widzisz
    >> racjonalne
    >> (fizyczne) podstawy tego rozwiazania?
    >
    > Nie wiem, który kraj przyjął takie rozwiązanie, więc ci nie odpowiem.
    > Strzelam, że mogło być tak, że tramwaje konne były po prostu pierwsze.

    A nie - ze wieksze, a konie mniej przewidywalne i trudniej manewrowalne?

    > Ma to z grubsza takie samo znaczenie jak powód dla którego w pierwszym
    > kraju przyjeto że czerwone znaczy stój, a zielone - możesz jechać.

    OT - akurat dobor kolorow ma glebokie podstawy fizyczne i biologiczne :)

    >Dla ruchu drogowego uznano potem, że warto, żeby wszędzie było tak samo
    >(nie wnikając dlaczego tak się przyjęło), a na przykład na kolei wszyscy
    >mają to w pompie i każdy kraj ma swoje wynalazki - choć nowy system już
    >jest zunifikowany w ramach krajów europejskich.
    >
    >>> Wyt3umaczono ci, ?e dalej hamuje s3abiej ni? samochód.
    >>
    >> Nie wytlumaczono mi - nie widze zadnych obiektywnych dowodow na to.
    >
    > Uczyć cię jak z googla korzystać. No dobra - stawiasz browara.
    >
    > http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.desklight-55565af7-31b1-40fc-8de2-bd90faeb8731
    >
    > masz tam PDFkę z wymaganiami i realnymi wynikami, tylko nie proś o screena
    > ze strzałką, gdzie masz kliknąć. Naprawdę nie rozumiem po co obnosisz się
    > ze swoją nieudolnością.
    >
    > Jak wpisać sobie "opóźnienie hamowania samochodu osobowego" też ci
    > napisać? - OK - odpalasz googla i wpisujesz to co w cudzyslowiu.
    >
    > Potem możesz sobie poczytać, porównać, tylko błagam nie pytaj już czy 4 to
    > mniej niż 7,5.
    >
    > Jak już napisałem, to bez znaczenia specjalnego - po prostu tak się
    > umówiono i już. A żeby tobie podobni kombinatorzy byli gaszeni w zarodku
    > przelano to na papier i ratyfikowano w formie umowy międzynarodowej.
    >

    Tak sie strasznie podnieciles, a tymczasem wyniki sa calkiem porownywalne!

    Wg pomiarow rzeczywistych dla tramwaju opoźnienie srednie wyszło między 3,1
    a 4,5 m/s2, natomiast dla samochodu (zrodlo:
    https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
    stawiasz mi piwo) wyniki oscyluja w zakresie 4-7 m/s2 i dodatkowo zaleza od
    niejednoznacznego wplywu dodatkowych czynnikow jak np. cisnienie powietrza w
    oponach.

    Gdyby porownac hamowanie tramwaju na mokrych szynach do hamowania samochodu
    na mokrej drodze, to zakresy opoznien praktycznie sie pokrywaja (tramwaj: do
    4,5 m/s2, a samochod: do 5 m/s2).

    I co - lyso ci?

    bart


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: