eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówkaRe: pieszy vs osobówka
  • Data: 2015-05-20 22:49:58
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl...
    > On 2015-05-20 21:13, bartosz wrote:
    >
    >>> To mo?e ty o tym rozmawiasz. Jak dla mnie jest powodem dla którego
    >>> tramwaj
    >>> ma pierwszenstwo jest to, ?e tak sie przyje3o. I tyle - poniewa? tak sie
    >>> przyje3o, a wszyscy chc?, ?eby by3o jednolicie, to tak w3a?nie bedzie.
    >>
    >> Kiepski bylby z Ciebie naukowiec ;) - nie umiesz lub nie chcesz dociekac
    >> zrodla zjawiska.....
    >
    > Bo ja nie naukowiec jestem, a inżynier. Jak coś działa, a nowe rozwiązanie
    > nie przynosi spektakularnych efektów to działa kompatybilnośc wsteczna -
    > nie warto zmieniać.

    Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
    efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i doswiadczac, a
    efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.

    >
    >>> Nie wiem, który kraj przyj?3 takie rozwi?zanie, wiec ci nie odpowiem.
    >>> Strzelam, ?e mog3o bya tak, ?e tramwaje konne by3y po prostu pierwsze.
    >>
    >> A nie - ze wieksze, a konie mniej przewidywalne i trudniej manewrowalne?
    >
    > A od czego większe, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?

    Od pieszego.

    >
    >>> Ma to z grubsza takie samo znaczenie jak powód dla którego w pierwszym
    >>> kraju przyjeto ?e czerwone znaczy stój, a zielone - mo?esz jechaa.
    >>
    >> OT - akurat dobor kolorow ma glebokie podstawy fizyczne i biologiczne :)
    >
    > Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby były kompletnie
    > nietrafione i tak by zostały. Podobnie jak klawiatura, uniemożliwiająca
    > zbyt szybkie pisanie (żeby się maszyna do pisania nie zacinała)

    No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
    zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.

    >
    >> Tak sie strasznie podnieciles, a tymczasem wyniki sa calkiem
    >> porownywalne!
    >>
    >> Wg pomiarow rzeczywistych dla tramwaju opo?nienie srednie wysz3o miedzy
    >> 3,1
    >> a 4,5 m/s2, natomiast dla samochodu (zrodlo:
    >> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
    >> stawiasz mi piwo) wyniki oscyluja w zakresie 4-7 m/s2 i dodatkowo zaleza
    >> od
    >> niejednoznacznego wplywu dodatkowych czynnikow jak np. cisnienie
    >> powietrza w
    >> oponach.
    >
    > https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
    >
    > Ja tam widzę na asfalcie praktycznie wszystkie powyżej -6m/s^2.

    Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.

    > Dalej zapominasz, że liczą się tak naprawdę dane historyczne. Tramwaje z
    > napędem owsowym hamulców szynowych nie posiadały.

    Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej przyczepnosci.

    > Zresztą obecnie również hamulców szynowych do normalnego hamowania się nie
    > używa.

    Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
    przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
    ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".

    > Co jak już pisałem tak naprawdę znaczenia nie ma, bo liczą się dane z
    > połowy XIX wieku. Gdzie mogę odebrać browara?

    W Biedronce ;)

    >
    >> Gdyby porownac hamowanie tramwaju na mokrych szynach do hamowania
    >> samochodu
    >> na mokrej drodze, to zakresy opoznien praktycznie sie pokrywaja (tramwaj:
    >> do
    >> 4,5 m/s2, a samochod: do 5 m/s2).
    >>
    >> I co - lyso ci?
    >
    > Zupełnie nie. Pisałem ci wcześniej - nie o to chodzi. Nie dość że nie
    > umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co się do ciebie
    > pisze.
    >

    No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla samochodu...
    Nie pompuj sie tak tylko lepiej przyznaj, ze dyskusja o osiagalnym
    opoznieniu hamowania tramwajow, samochodow, czolgow i helikopterow ma
    znaczenie calkowicie drugorzedne w zestawieniu z tym, ze i tak najkrotsza
    droge hamowania ma pieszy :).

    bart


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: